Het is nu 20 jun 2019, 04:21

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 29 jan 2019, 20:15 
Officieel ratverslaafd

Ratten: 2m en 1vc
Pomme Duchess verblijft samen met Bonbon en Gratin bij Kayleigh te Sittard/Geleen. Mag verhuizen na 21 dagen observatie. Verhuist enkel samen met Bonbon (zorgenkindje)!

Achtergrond
Pomme Duchess komt uit Frankrijk van een broodfokker waar +/- 7000 dieren weggehaald zijn na een arrestatie van de eigenaar van het bedrijf.

Beschrijving
Pomme vindt mensen nog niet zo tof. Ze verstopt zich nog wat graag in de hangmatjes, maar ze begint langzaamaan al wat meer rond te lopen. Ook overdag. 's Avonds komt ze wel lekker spelen met BonBon, Madeleine en Croissant! Dat is echt heel leuk om te zien :love: Vandaar dat Pomme enkel verhuist met één van deze meisjes. Ze heeft een stuiter maatje nodig! Ze krijgt op dit moment knuffeltherapie om tammer te worden.

Medische beschrijving
Pomme staat sinds 05/03/'18 op antibiotica in verband met haar luchtwegen. Deze kuur duurt minimaal 14 dagen.

08/04/'19
Pomme is zeer snel genezen van haar luchtweg klachten. Ze is inmiddels 3 weken geobserveerd en het gaat goed met haar.

Updates

Update 02/02/'19
Pomme begint wat voorzichtige stapjes te nemen :D Eergisteren zat ik voor de kooi en alle actieve dames waren er en Pomme dacht ook van 'ik kom eens even poolshoogte nemen'. Ik zag aan haar dat ze het super spannend vond, want ze rekte zich van een afstandje helemaal uit en schoot weer een paar keer terug ondanks dat ik doodstil bleef zitten, maar uiteindelijk durfde ze toch de stap te zetten om mij aan te raken. Vrijwel vlak daarna gaf ze me al een kusje op mijn neus :love: Echt wow! Voor het eerst echt zelf contact maken en dan al direct een kusje! :love: Ze heeft echt een hele tijd bij me gestaan, wel steeds met wegrennen tussendoor, maar ze heeft aan mijn gezicht gesnuffeld, met mijn haar gespeeld en kusjes gegeven. Ook kon ik op een gegeven moment mijn hand voorhouden en daar kreeg ik ook een heleboel kusjes :love: Ze moet echt nog even de overtuiging krijgen dat mensen niet eng zijn en dan gaat dit echt een fantastische dame worden! Als ze nu al zoveel kusjes geeft ondanks groten spanning, dan verwacht ik heel veel goeds eens ze van haar angst af is :D Ze vindt het ook fijn om bij je te zitten in een vest. Ze komt dan wel van tijd tot tijd kijken, maar vindt het fijn om ook een plek te hebben waar ze naar terug kan als het te eng is.

Hieronder heb ik wat foto's geplaatst. Het was niet heel makkelijk om haar op de foto te krijgen, maar het is redelijk gelukt. Ze vindt het nog erg spannend.

Foto's
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: 02 feb 2019, 09:54 
Officieel ratverslaafd

Update + foto's :D :love: Ze boekt al vooruitgang!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 06 maart 2019, 15:33 
Officieel ratverslaafd

Pomme is tijdelijk een zorgenkindje omdat ze aan de antibiotica zit voor haar luchtwegen.
Sowieso kan Pomme tijdelijk de opvang niet verlaten, omdat ze samen verhuisd met Bonbon en zij wordt behandeld voor een middenoorontsteking en dat duurt nog zeker 4,5 week voordat haar behandeling klaar is. Als er interesse is in Pomme en Bonbon mag er altijd alvast gemaild worden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 08 apr 2019, 11:31 
Officieel ratverslaafd

Pomme haar observatieperiode na de antibiotica kuur is klaar. Er mag gemaild worden om haar te adopteren samen met Bonbon. Bonbon moet wel nog zeker 1 week in opvang blijven ter observatie, daarna zijn de meisjes als het goed is klaar om te verhuizen :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 12 jun 2019, 23:26 
Alpha rat

Ratten: 9m
Pomme Duchess en Bonbon zijn gereserveerd! :pom:

Lafayette, Sam, Aedán, Nemo, Bubbles, Marlin, Gill, Chocolate, Lotus, Amadeus, Stardust, Cuberdon, Ferrero, Lilly, Haribo, Merry, Vox, Savior, Rapunzel, Pannenkoek

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur