Opmerkingen/vragen over het forum

Hier vind je alles over forum regels, aankondigingen over de opvang, updates...

Moderator: Medewerkers

liens.venten
Mete/petekindje
Berichten: 643
Lid geworden op: 07 nov 2012, 21:55
Locatie: Kortrijk (West-Vlaanderen, België)

Re: Opmerkingen/vragen over het forum

Bericht door liens.venten »

Ach ik bedoelde het met een knipoog erachter hoor, natuurlijk is iedereen nieuwsgierig, dat is denk ik eigen aan mensen ;) Til niet zo zwaar aan mijn uitspraak, 'ramptoerisme' is bij wijze van spreken en ik wil er niemand mee op de tenen trappen.
Maar mijn punt is, ik draai al zolang mee in de rattenwereld, en ik heb al zoveel intern gerommel gezien bij opvangen, dat dan breed wordt uitgesmeerd om effectief zieltjes te gaan winnen. Mensen worden zwartgemaakt, er wordt geroddeld, je wordt gedwongen om een kant te kiezen. Daar zit ik totaal niet meer op te wachten, ik had er toen al een hekel aan, dus ik ben oprecht blij dat de interne keuken hier ook echt intern is gebleven.
Ik hoef het allemaal niet te weten wie wat heeft gezegd en weet ik allemaal wat nog meer. Voor mij draait een rattenopvang rond het helpen van ratjes, niet om een strijd rond ego's. Waarmee ik niemand viseer, maar ik stel gewoon vast dat het bij fokkers en opvangs van gelijk welke dieren dikwijls draait om grote ego's. Ik ben blij dat het hier niet zo is en dat het belang van de dieren blijft primeren.
Nogmaals, ik viseer nu niemand, want ik denk veel ruimer dan de rattenwereld. Ik hoor en lees links en rechts wel eens het een en ander, en het blijkt dat er veel lange tenen rondlopen bij fokkers en opvangs. En dat is toch jammer, het gaat toch om de dieren, om dieren vooruit te helpen, niet om ego's te strelen, zieltjes te winnen, of mensen tegen elkaar op te zetten.
Just my two cents ;)
Gebruikersavatar
Fie
Mete/petekindje
Berichten: 936
Lid geworden op: 08 nov 2012, 17:57

Re: Opmerkingen/vragen over het forum

Bericht door Fie »

ach Lientje we weten allemaal over wie ge het had ;)

en over misschien vergelijkbare voorgaande situaties: het is waarschijnlijk eigenlijk allemaal simpel een geval van één mening die botst met een andere en dat risico loop je nu gewoon eenmaal als je met meer dan één persoon iets runned.
Het is gewoon jammer dat het blijkbaar zo uit de hand gelopen is dat Hylke heeft gekozen voor permanent weg te gaan maar als ratopia een goed team heeft zo dan zal het wel los lopen
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Fie
Mete/petekindje
Berichten: 936
Lid geworden op: 08 nov 2012, 17:57

Re: Opmerkingen/vragen over het forum

Bericht door Fie »

ik sta op automatisch inloggen maar de laatste paar weken moet ik me regelmatig terug inloggen terwijl er hier aan de pc niets veranderd of cookies verwijderd worden ofzo. Tis ook enkel op dit forum en nergens anders waar ik automatisch inlog.
Nog iemand last van?
Afbeelding

Afbeelding
Hjördis
Rattenkoning
Berichten: 15983
Lid geworden op: 04 nov 2012, 13:15
Ratten: 9m
Locatie: Diest

Re: Opmerkingen/vragen over het forum

Bericht door Hjördis »

Hmmm.. ik heb dat niet voor. Als het zo zou blijven wil ik gerust eens op zoek gaan of ik het terugvind in de instellingen.
Owen, Panda, Giraf, Gekko, Koala, Marshmallow, Moonpie, Milkshake
Tygo
Ziggy, Findus
Lafayette, Sam, Aedán, Nemo, Bubbles, Marlin, Gill, Chocolate, Lotus, Amadeus, Stardust, Cuberdon, Ferrero, Lilly, Haribo, Merry, Vox, Savior, Rapunzel, Pannenkoek
Gebruikersavatar
Sabine
Versleten fuzz
Berichten: 1692
Lid geworden op: 12 nov 2012, 23:36
Ratten: Geen

Re: Opmerkingen/vragen over het forum

Bericht door Sabine »

Cassie schreef:Ik vraag nergens van "oh post het is"?
Ge zijt gewoon nieuwsgierig, maar ge gist er voor de rest niet achter.

Sorry dus als ik blijkbaar ZO hard als een ramptoerist overkwam blijkbaar! : /
Ik zag net pas dat Hylke idd van t forum af is en dan kom ik bij forumzaken er achter dat ze intern niet overeen komen en t account op haar vraag is weggenomen.
Maar ik zit ook met de vraag "Wat is er dan gebeurd?" Iemand die van 't forum afgaat en 'n opvang die ze mee opgericht heeft, de rug toekeren, is niet min...
Do not judge the things you don't UNDERSTAND

Gezellig wat tateren? Stoom aflaten? Kom dan naar

http://thedailybreak.bbforum.be
Hjördis
Rattenkoning
Berichten: 15983
Lid geworden op: 04 nov 2012, 13:15
Ratten: 9m
Locatie: Diest

Re: Opmerkingen/vragen over het forum

Bericht door Hjördis »

Zoals Laurie reeds heeft gezegd zijn er intern dingen gebeurd waardoor Hylke deze beslissing heeft genomen.
Wij gaan hier verder niets over vertellen aangezien Ratopia bestaat om de diertjes te helpen uit (vervelende) situaties en deze een pracht van een thuis te geven. Ratopia staat niet voor niets voor "een plaats waar alles goed en mooi is voor ratjes!". :)
Owen, Panda, Giraf, Gekko, Koala, Marshmallow, Moonpie, Milkshake
Tygo
Ziggy, Findus
Lafayette, Sam, Aedán, Nemo, Bubbles, Marlin, Gill, Chocolate, Lotus, Amadeus, Stardust, Cuberdon, Ferrero, Lilly, Haribo, Merry, Vox, Savior, Rapunzel, Pannenkoek
liens.venten
Mete/petekindje
Berichten: 643
Lid geworden op: 07 nov 2012, 21:55
Locatie: Kortrijk (West-Vlaanderen, België)

Re: Opmerkingen/vragen over het forum

Bericht door liens.venten »

Ja Sofietje? Ben jij zo slim dat je weet dat ik het onder andere over de fokkerswereld heb waar mijn ouders mee in aanraking kwamen toen ze een pup wilden? Over de mentaliteit van catteries, waar onze dierenarts over kan meepraten? En over de paardenwereld? Bravo dat je dat allemaal weet, wat moet het leuk zijn om je zo slim te voelen!

En ja ik heb het natuurlijk ook over andere rattenopvangen, niet op 1 specifieke want ik heb het in de 8 jaar dat ik in de rattenwereld zit zowat overal zien gebeuren. Hier dus niet en dat vind ik chapeau.

En nee, ik wil echt niet weten wie wat heeft gezegd en wie wat heeft gedaan. Dat is niet iets om aan iedereens neus te hangen. Dus Sabine, dat jij nu nog eens erop terugkomt dat je het graag zou weten, sorry, maar dat is voyeurisme hoor.

Verder wil ik graag in rust en vrede op fora kunnen posten, zonder mensen die voor de 100e keer dingen gaan insinueren over wat er vroeger allemaal gebeurd is. Dingen die door derden zijn doorgeroddeld, die uit te context zijn gehaald, die zijn verdraaid en die bewust zijn uitvergroot en gelogen. Het is mij allemaal gelijk, Sofietje en consoorten, wat jullie geloven, geloof voor mijn part jullie eigen leugens maar, als dat jullie gelukkig maakt. Maar laat mij buiten jullie fantasiewereldje. Jullie hebben blijkbaar een heel interessant leven, als jullie maar blijven terugkomen op dingen die 5 jaar geleden zijn gezegd en gedaan. Of ik ben een heel interessant persoon, als ik na 5 jaar nog altijd in jullie hoofd ben blijven zitten.

Mij interesseert het allemaal niet, al die ruzies. Ik kom hier om ratten te helpen aan een nieuwe goede thuis, of om de opvang te steunen op manieren die haalbaar zijn voor mij. Ik draag mijn steentje bij waar ik kan omdat ik graag dieren zie, omdat ik graag ratten zie, en goed wil doen voor hen. Al die miserie errond, al de idiotie errond, daar heb ik echt mijn buik meer van vol.
Gebruikersavatar
kimberley
Mete/petekindje
Berichten: 906
Lid geworden op: 08 nov 2012, 10:06
Locatie: Dikkebus

Re: Opmerkingen/vragen over het forum

Bericht door kimberley »

zoveel gedoe alweer en dat op een nuchtere maag...

jammer te horen van Hylke, maar wij hebben er idd geen zaken mee, het intern houden siert jullie!
Gebruikersavatar
Fie
Mete/petekindje
Berichten: 936
Lid geworden op: 08 nov 2012, 17:57

Re: Opmerkingen/vragen over het forum

Bericht door Fie »

lien, ik ben het niet die persé met voorbeelden moest afkomen en je zegt net zelf dat hetgene ik bedoelde mss niet het enige was maar het zat er wel tussen.
En voor zover ik weet heb ik al heeeeeeeeeel lang niets tegen jou gezegd maar ik verstoor blijkbaar jouw rust en vrede al door enkel in te pikken op iets dat je zélf gezegd hebt.
Het enige waar ik me wel voor excuseer is dat ik je naam verkleinde, dat hoefde hier op't forum niet.
Hier laat ik het bij.
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Laonay
Superrat
Berichten: 3176
Lid geworden op: 15 apr 2013, 06:50
Ratten: 3m1c 3v1c
Locatie: Ronse

Re: Opmerkingen/vragen over het forum

Bericht door Laonay »

En hier laat iedereen het bij. offtopic
Hylke wou verwijderd worden van het forum voor háár redenen en die heeft ze ons niet meegedeeld. Dus ook wij hebben het gissen ernaar.
Ze heeft me nog gezegd dat ze de leden wel altijd heel belangrijk vond, ze ook op facebook zit en een email adres heeft. Dus jullie kunnen haar altijd contacteren!
Ratopia vangt ratjes op en herplaatst ratjes. Al de rest, wat er achter de schermen gebeurt, blijft achter de schermen en is onbelangrijk voor ons hoofddoel.

Einde discussie.

Mensen die Hylke nog succes enzo willen wensen, doe gerust.
Katjes: Pluis, Henri-Moustache (luistert enkel naar de naam Baby of Meepie), en Nila
Hammies: Loki
Plaats reactie