Opmerkingen/vragen over het forum

Hier vind je alles over forum regels, aankondigingen over de opvang, updates...

Moderator: Medewerkers

Hylke

Re: Opmerkingen/vragen over het forum

Bericht door Hylke »

Dat gaat helaas niet, je camera zo instellen. Ik heb het ook geprobeerd maar dan zijn je foto's van véél mindere kwaliteit.. :(
Ikkimausi
Officieel ratverslaafd
Berichten: 5842
Lid geworden op: 05 mei 2013, 18:25
Ratten: 1m 2mc 4vc
Locatie: Borsbeek - Antwerpen
Contacteer:

Re: Opmerkingen/vragen over het forum

Bericht door Ikkimausi »

Tuurlijk zijn ze dan van mindere kwaliteit helaas, maar uiteindelijk verlies je ook kwaliteit door verkleinen ;)
Ach het is of omslachtig, of foto's in linkjes plaatsen :P
Op welke software draait het forum toevallig?
Ik weet op het forum van de bkdv kan je hoogte en breedte mee geven aan foto's waardoor je grote foto's kan toevoegen in posts en het forum verkleint ze dan automatisch.
Wil gerust eens wat zoeken en doen :P
Groetjes Femke & Tom,
Veel knuffeltjes van ratseltjes Mist, Sisu, Sammie, Crème Fraîche, Brownie, Layla en Julie.
En natuurlijk de poezels en dwergmuisjes.

Slaap zacht mijn engeltjes Barney, Sam, Bo, Dino, Ijzel en Lily
Hylke

Re: Opmerkingen/vragen over het forum

Bericht door Hylke »

Goh nee, het verschil is echt wel enorm groot (waren ooit de foto's die ik bij een aanbod van 2ehandse hangmatjes had geplaatst, maar kvind het topic niet meteen :P ). Anders zou ik het idd ook doen als het maar een beetje scheelde, maar 't is omdat het zo'n vreselijk lelijke foto's zijn dan dat ik 't ook niet doe :P

Hmm, dat is wel interessant hé!
Ikkimausi
Officieel ratverslaafd
Berichten: 5842
Lid geworden op: 05 mei 2013, 18:25
Ratten: 1m 2mc 4vc
Locatie: Borsbeek - Antwerpen
Contacteer:

Re: Opmerkingen/vragen over het forum

Bericht door Ikkimausi »

Vraag me niet hoe het te installeren maar heb een modificatie voor de software (phpBB) van het forum gevonden: Klik en de installie-link

Nu als ik het goed begrijp kan je hierdoor grotere afbeeldingen in posts zetten. De modificatie zal ze dan eens de gebruiker deze afbeelding in zijn browser wil laden vervolgens verkleinen naar de maximum afmetingen die globaal zijn ingesteld en dan vervolgens tonen op het scherm. Dit betekent dus dat niet de hele afbeelding op voorhand wordt geladen en dan wordt getoond (enorm hoog download verbruik als de afbeelding bv 50 mb zou zijn), maar dus eerst wordt verkleint en dan getoond.

Misschien een overweging waard?
Groetjes Femke & Tom,
Veel knuffeltjes van ratseltjes Mist, Sisu, Sammie, Crème Fraîche, Brownie, Layla en Julie.
En natuurlijk de poezels en dwergmuisjes.

Slaap zacht mijn engeltjes Barney, Sam, Bo, Dino, Ijzel en Lily
Marjan
Superrat
Berichten: 3600
Lid geworden op: 08 nov 2012, 16:51
Locatie: Roeselare
Contacteer:

Re: Opmerkingen/vragen over het forum

Bericht door Marjan »

Oeeh, dat zou super zijn Femke!

Ps: heeft het BKDV een forum...'k val hier precies weer helemaal uit de lucht :)
Kind hearts are the gardens,
Kind thoughts are the roots,
Kind words are the blossoms,
Kind deeds are the fruits.


Stichtend lid bij VZW Rattensnoozels

En trotse mama van twee knappe zonen: Warre 10/06/2010 en Tobe 27/04/2015
Ikkimausi
Officieel ratverslaafd
Berichten: 5842
Lid geworden op: 05 mei 2013, 18:25
Ratten: 1m 2mc 4vc
Locatie: Borsbeek - Antwerpen
Contacteer:

Re: Opmerkingen/vragen over het forum

Bericht door Ikkimausi »

Jups, maar dat is meer dood dan levend hihi

Klik me
Groetjes Femke & Tom,
Veel knuffeltjes van ratseltjes Mist, Sisu, Sammie, Crème Fraîche, Brownie, Layla en Julie.
En natuurlijk de poezels en dwergmuisjes.

Slaap zacht mijn engeltjes Barney, Sam, Bo, Dino, Ijzel en Lily
Hjördis
Rattenkoning
Berichten: 15983
Lid geworden op: 04 nov 2012, 13:15
Ratten: 9m
Locatie: Diest

Re: Opmerkingen/vragen over het forum

Bericht door Hjördis »

Groter als wat de foto's nu zijn gaat het inderdaad jammer genoeg niet.. :(
Ik kijk regelmatig op de tablet en daar zijn sommige foto's al best groot, zeker als ik naar foto's van oude topics ga kijken.
Daarnaast nemen grote foto's ook veel plaats in op het forum waardoor het wel trager gaat worden.

Foto's resizen op je camera is wel een goed idee vind ik. Sowieso is de kwaliteit dan een stukje lager, maar dat is altijd met het verkleinen.

De software die Femke hierboven heeft gepost ga ik zeker eens bekijken en zien hoe ik dat op het forum kan zetten.
Wanneer dit me precies lukt kan ik niet met zekerheid zeggen, het is hier enorm druk! Maar de tabs staan open, dus ik probeer het zeker tussendoor te lezen en eventueel te veranderen. :)

Tussendoor mogen foto's ook altijd per mail verzonden worden en dan wil ik ze gerust op het forum zetten! (toch van opvangers ;) ) :)
Owen, Panda, Giraf, Gekko, Koala, Marshmallow, Moonpie, Milkshake
Tygo
Ziggy, Findus
Lafayette, Sam, Aedán, Nemo, Bubbles, Marlin, Gill, Chocolate, Lotus, Amadeus, Stardust, Cuberdon, Ferrero, Lilly, Haribo, Merry, Vox, Savior, Rapunzel, Pannenkoek
Marjan
Superrat
Berichten: 3600
Lid geworden op: 08 nov 2012, 16:51
Locatie: Roeselare
Contacteer:

Re: Opmerkingen/vragen over het forum

Bericht door Marjan »

Als jullie willen mogen jullie ook gewoon foto's van op mijn facebook-account nemen ivm de opvangers ;)
Kind hearts are the gardens,
Kind thoughts are the roots,
Kind words are the blossoms,
Kind deeds are the fruits.


Stichtend lid bij VZW Rattensnoozels

En trotse mama van twee knappe zonen: Warre 10/06/2010 en Tobe 27/04/2015
Ikkimausi
Officieel ratverslaafd
Berichten: 5842
Lid geworden op: 05 mei 2013, 18:25
Ratten: 1m 2mc 4vc
Locatie: Borsbeek - Antwerpen
Contacteer:

Re: Opmerkingen/vragen over het forum

Bericht door Ikkimausi »

De grote foto's van oude topics heb ik ook al gemerkt. Het probleem daar is dat de plaats waar deze online zijn gezet (pak bijvoorbeeld de eerste foto's van mijn rattendagboek) die verkleining op termijn verwijderd blijkbaar. Foto's zijn dan initieel wel klein geplaatst, maar achteraf door de host weer veranderd :thinking:

Nu ja, ik hoop dat die software verlichting zou brengen, was ook maar een idee dus alles rustig op het gemak xD
Groetjes Femke & Tom,
Veel knuffeltjes van ratseltjes Mist, Sisu, Sammie, Crème Fraîche, Brownie, Layla en Julie.
En natuurlijk de poezels en dwergmuisjes.

Slaap zacht mijn engeltjes Barney, Sam, Bo, Dino, Ijzel en Lily
Hjördis
Rattenkoning
Berichten: 15983
Lid geworden op: 04 nov 2012, 13:15
Ratten: 9m
Locatie: Diest

Re: Opmerkingen/vragen over het forum

Bericht door Hjördis »

Je geeft maar aan als er nieuwe foto's staan en je stuurt het linkje maar door!
Ik vind 's avonds waarschijnlijk wel een gaatje om de foto's te verkleinen en te posten. :)

Wel vreemd dat die foto's dan eerst kleiner waren maar weer "gegroeid" zijn.. :thinking:

In elk geval bedankt voor de link! Ik ga het zo snel mogelijk doorlezen en zien wat ik ermee kan doen. :)
Owen, Panda, Giraf, Gekko, Koala, Marshmallow, Moonpie, Milkshake
Tygo
Ziggy, Findus
Lafayette, Sam, Aedán, Nemo, Bubbles, Marlin, Gill, Chocolate, Lotus, Amadeus, Stardust, Cuberdon, Ferrero, Lilly, Haribo, Merry, Vox, Savior, Rapunzel, Pannenkoek
Plaats reactie