Het is nu 19 feb 2019, 11:41

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 23 jan 2019, 18:22 
Puberrat

Merlot woont samen met Pinot Gris, Pinot Blanc en Syrah in Aarschot.
Zij kwamen samen binnen op 11/1/19 en mogen na een quarantaineperiode van 3 weken (1/2/19) geadopteerd worden als ze allemaal goed genezen en gezond zijn.

Achtergrond
Op 11/1/19 werden er door ons team 260 dieren opgehaald van bij een Franse broodfokker. De eigenaar werd gearresteerd en dit maakte dat alle dieren dringend opvang nodig hadden. Meer info vind je bij de berichtgeving op onze facebookpagina of via mail.

Medische achtergrond
Merlot werd op 14/1/19 preventief gesteriliseerd. Ze krijgt de nodige medicatie om hier goed en snel van te herstellen. Ook werden alle ratjes preventief tegen mijt behandelt.

Beschrijving
Merlot begrijpt mensen nog niet zo goed. Liefst ligt ze rustig in een hangmatje te soezen of speelt ze met haar zusjes. Wat mensen van haar willen is haar niet helemaal duidelijk. Ik mag haar opnemen en strelen, maar dan zit ze een beetje beduusd op mijn schoot te wachten tot ze terug in de kooi mag. Eten doet ze liefst uit een kommetje. Als ze iets uit mijn handen aangeboden krijgt proeft ze wel eens, maar enkel heel lekkere snoepjes neemt ze dan voorzichtig aan. Als haar zusjes heel enthousiast komen kijken durft ze na een tijdje ook wel eens haar kopje buiten steken. Merlot heeft dus nog wat tijd nodig om alles wat beter te begrijpen of ze echt een knuffelratje wordt, valt nog af te wachten.

De zusjes zijn een vrolijke hoop jonge ratjes. Ze spelen ongelooflijk graag samen en slapen altijd op een hoopje. Graag zien we hen dan ook zoveel mogelijk samen verhuizen. Syrah en Merlot passen qua karakter goed bij mekaar, ze hebben beide iets meer geduld nodig maar zijn heel aardig naar mensen. Wie op zoek is naar een rustig, lief koppeltje meisjes en het niet erg vindt dat ze nog een beetje verlegen zijn, zal zeker snel overtuigd worden.

Update 1/2/19

Stiekem blijkt Merlot toch wel een knuffelratje:)
Ze is gewoon heel rustig van karakter, maar laat alles eigenlijk wel toe. Als ik haar bij mij in de zetel neem, blijft ze rustig zitten en geniet ze van knuffels. Liefst kruipt ze daarbij lekker mee in mijn pull of sjaal om te soezen.

Foto's
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: 05 feb 2019, 11:52 
Alpha rat

Ratten: 9m
Pinot Blanc is samen met Merlot, Madeleine en Croissant gereserveerd! :D

Lafayette, Sam, Aedán, Nemo, Bubbles, Marlin, Gill, Chocolate, Lotus, Amadeus, Stardust, Cuberdon, Ferrero, Lilly, Haribo, Merry, Vox, Savior, Rapunzel, Pannenkoek

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur