Sharon

Stel je hier voor aan de andere leden.

Moderator: Medewerkers

Plaats reactie
Sharon
Mete/petekindje
Berichten: 708
Lid geworden op: 07 nov 2012, 11:50

Sharon

Bericht door Sharon »

Zal mezelf dan ook even voorstellen.

Mijn naam is Sharon, momenteel 19 jaartjes jong en wonende te Geluwe (West-Vlaanderen), en tijdens de week ook vaak in Torhout (West-Vlaanderen).
Nog voor ik deftig kon spreken hield ik me al met dieren bezig en knaagdieren en reptielen spreken me nog steeds het meest aan, maar mijn interesse is wijd verspreid waardoor ik over alles wel iets weet en steeds wil bijleren.

Op mijn 13de ben ik aan mijn 'collectie' begonnen die nu bijna 300 dieren telt. onder andere een hond, 3 katten, een baardagaam, axolotls, gele rattenslangen, rode rattenslangen, melkslangen, koningspythons, boa's, roodstaartboa's, wimpergekko's, kleurmuizen, degoes, stekelmuizen, dwergmuizen, veeltepelmuizen, syrische hamster, roborovski dwerghamsters, mongoolse gerbils, etc...
Met de ratjes ben ik nu bijna 6 jaar bezig. Ik kreeg altijd de dutskes. Drachtige dierenwinkelvrouwtjes, agressieve mannetjes, etc. Dus heb al enkele jaren ervaring met moeilijke gevallen en nestjes. In 2011 nam ik dan voor het eerst een gepland nestje, daar heb ik 1 mannetje uit gehouden en sinds september 2012 ben ik terug als rattery begonnen. Ik heb nu mijn A nest achter de rug, met als vader het mannetje dat ik vorig jaar heb aangehouden.
Augustus 2012 heb ik mezelf dan ook, samen met mijn vriend, aangemeld als vrijwilliger bij Ratito en ga nu dus verder bij Ratopia.

Zelf heb ik 12 ratjes. 10 dames en 2 heren. En daarnaast momenteel 2 opvangratjes. Nu ook nog 13 rittens maar die vertrekken vanaf dit weekend naar hun nieuwe thuis. Ik ben van plan enkel dames te houden als mijn mannen er niet meer zijn, en af en toe een nestje te fokken.

In mijn middelbare heb ik een beetje vanalles gevolgd (latijn, wiskunde wetenschappen, humane wetenschappen en moderne wetenschappen), maar de laatste 3 jaar ben ik zelfverzekerd in het TSO gebleven om Dierenzorgtechnieken in de VABI te studeren. Nu zit ik in mijn tweede jaar in de KATHO Hoge School Roeselare, om mijn diploma Bachelor Agro- en Biotechnologie (Afstudeerrichting Dierenzorg) te behalen.

Qua ervaring heb ik in mijn korte leventje al een beetje overal gezeten. Zo heb ik stages achter de rug in het Natuurhulpcentrum te Opglabbeek en het praktijkcentrum PTC+ te Barneveld. Daarnaast heb ik een tijd bij een varkensboer gewerkt. In 2011 en 2012 heb ik ook in totaal 11 weken vrijwilligerswerk gedaan in Zuid-Afrika, waar ik voor cheetahs en wilde honden verantwoordelijk was en waar ik heel wat welpen heb groot gebracht.
In 2011 Heb ik ook de Belgische Knaagdierenvereniging (BKDV) opgericht en april 2012 ben ik medewerker geworden bij het reptielen en exoten opvangcentrum SOS Reptiel. Met beide verenigingen sta ik toch zeker een keer in de maand op een beurs of evenement.

Verdere hobby's zijn tekenen, schilderen (ook altijd dieren), achter de pc zitten, gamen, schrijven, lezen en postcrossen. Samen met mijn vriend zijn wij ook ijverige verzamelaars van; Tekenfilms (DVDs) en Diergerelateerde boeken. En samen met mijn vader bezitten wij de grootste Playmobil collectie van België (en wss ook Nederland).

Kortom, iedere dag hier draait om dieren en de organisatie er rond. Ik doe het samen met mijn vriend met heeeel veel plezier en hoop dus ook weer bij Ratopia mijn steentje te kunnen bijdragen om de dieren een mooie thuis te voorzien.

Denk dat dit wel genoeg is :P Als er toch nog vragen zijn roep je maar.

Edit: nog een laatste iets over mezelf; Ikzelf kamp met het ASS (Autisme spectrum stoornis) waardoor ik last heb van faalangsten, perfectionistische trekjes, overgevoeligheid, etc. Hierdoor kunnen mijn berichten soms anders over komen dan ik ze echt bedoel ;) Dus alvast mijn excuses voor eventuele misverstanden :)
Afbeelding
Some Angels Choose Fur Instead Of Wings
Some Of Them Wanted Both
Hylke

Re: Sharon

Bericht door Hylke »

Welkom Sharon! Ik heb je meteen opvanggezin gemaakt ^^
Hjördis
Rattenkoning
Berichten: 15979
Lid geworden op: 04 nov 2012, 13:15
Ratten: 9m
Locatie: Diest

Re: Sharon

Bericht door Hjördis »

Welkom Sharon! :)
Owen, Panda, Giraf, Gekko, Koala, Marshmallow, Moonpie, Milkshake
Tygo
Ziggy, Findus
Lafayette, Sam, Aedán, Nemo, Bubbles, Marlin, Gill, Chocolate, Lotus, Amadeus, Stardust, Cuberdon, Ferrero, Lilly, Haribo, Merry, Vox, Savior, Rapunzel, Pannenkoek
liens.venten
Mete/petekindje
Berichten: 643
Lid geworden op: 07 nov 2012, 21:55
Locatie: Kortrijk (West-Vlaanderen, België)

Re: Sharon

Bericht door liens.venten »

Dag Sharon! Ik ben opgegroeid in Wervik, dus ik ken Geluwe wel wat. Nu wonen mijn vriend en ik in Kortrijk, nog altijd erg dichtbij dus ;)

Ikzelf heb trouwens Asperger, ook een vorm van autisme dus. Ik heb de diagnose nog niet zo lang geleden gekregen (ondanks dat ik al van in mijn kindertijd met de nodige moeilijkheden kamp). Ik snap daardoor mensen niet altijd even goed, en merk dikwijls dat ik en de wereld op een andere golflengte zitten. Ik ben ook erg gevoelig. Niet gemakkelijk voor mij en mensen rond me moeten vaak geduld hebben met me, om de nodige misverstanden te vermijden. Maar ik doe mijn best ;)
Sharon
Mete/petekindje
Berichten: 708
Lid geworden op: 07 nov 2012, 11:50

Re: Sharon

Bericht door Sharon »

Wel hier ook asperger, maar sinds kort worden al die vormen onder één noemer genomen, namelijk ASS. Omdat sowieso ieder autisme op zich verschillend is en het met ASS makkelijker uit te leggen is. Zo kan asperger ook faalangst en perfectionisme bevatten, maar dit hoeft dus niet bij alle aspergers. Wat het voor een buitenstaander dus heel moeilijk maakt om te begrijpen welke stoornis je nu precies hebt bij het gebruiken van asperger. Daarom gebruiken we nu meestal de term ASS en dan het niveau. bv laagbehaafd, normaalbehaafd of hoogbehaafd. De meeste problemen zijn onder andere bij de hoogbehaafden, alleen kunnen deze dit meer verstoppen dan laagbehaafden, welke je er meteen uit kunt pikken ;)
Afbeelding
Some Angels Choose Fur Instead Of Wings
Some Of Them Wanted Both
Gebruikersavatar
kimberley
Mete/petekindje
Berichten: 906
Lid geworden op: 08 nov 2012, 10:06
Locatie: Dikkebus

Re: Sharon

Bericht door kimberley »

welkom hier Sharon :)
Plaats reactie

Terug naar “Voorstellen”