Hoi allemaal

Stel je hier voor aan de andere leden.

Moderator: Medewerkers

Plaats reactie
Micerats
Ritten
Berichten: 32
Lid geworden op: 21 dec 2016, 15:26
Ratten: 9v4c
Locatie: Hamme
Contacteer:

Hoi allemaal

Bericht door Micerats »

Hoi allemaal,

Voor mij werd het toch tijd me nog eens te registeren op dit forum. Aangezien mijn account verwijderd is toen ik gestopt ben op mijn vraag, dus een nieuw account.
Ondertussen 2,5 jaar geleden. Heel wat gebeurd, en een heel nieuwe periode begonnen in mijn leven.

Voor wie mij niet kent;
Ik ben Hylke, 21 jaar (22 binnen een kleine maand! :pom: ). Ik woon in Hamme, maar verhuis binnenkort naar Geel, samenwonen met vriendlief, genaamd Jelle.
Ik werk op een fabriek (premium sound solutions) in Dendermonde, al 3 jaar! En ben momenteel op zoektocht naar een nieuwe job, richting Geel dus.

Ik ben eigenaar van de Belgische Knaagdierenvereniging (BKDV), heb ondertussen ook veel opgevangen voor VZW De knabbelaar maar nu deze gestopt is geen opvangers meer (en heb ik ook de tijd niet meer voor).
Ik heb wel nog heel wat eigen diertjes; 13 ratten (4 man castraat, 9 vrouwen), waaronder 3 wilde ratjes die ik met de hand opgevoed heb.
Nog enkele groepjes kleurmuizen, afrikaanse- en europese dwergmuizen, sinaï stekelmuizen en dwergstekelmuizen. Ook 3 insectenetende slangen in huis. En samen met mijn vriend 2 fretjes; Otje (van margiet; mikado's ferretry) en Mia (fretteer fretje).

Ik ben bezig met opleiding valkenier, mijn vriend is reeds valkenier en vliegt met een roodstaartbuizerd (de naam is Kai). Ik ben niet van plan meteen een roofvogel in huis te halen (dan zou ik een deel van mijn dieren moeten opgeven door de tijd die erin steekt), maar ga met veel plezier, telkens in in Geel ben, mee vliegen met de vogel. Mijn vriend is overigens ook veel bezig met slangen en reptielen, wat bij mij ook echt wat een liefde geworden is!

Buiten dat schiet er niet veel tijd over voor andere hobby's. Taxidermie interesseert me erg, heb een beginnende verzameling knaagdieren- en konijnenschedels. Verslaafd aan tattoo's (ondertussen best al vol en eind deze maand komt er weer eentje bij). Maar momenteel niet veel geld uitgeven want een huisje kopen kost helaas wel wat meer geld! :lol:

Ik heb erg moeilijke maanden en jaren achter de rug (helaas ook depressie en dergelijke) en heb dat eindelijk allemaal wat achter me kunnen zetten en grotendeels kunnen afsluiten. Uiteraard blijft dat een work in progress. Nu 3 weken vakantie waarin ik veel ga rusten, ontspannen, caresheets schrijven voor de website en tijd doorbrengen met mijn vriendlief! :)

Vandaar; impulsief maar daarom niet meteen slecht, denk ik? toch aanmelden op ratopia forum. Wat een heel moeilijke, vreselijke tijd geweest is, maar ook bij het opstarten mede mijn kindje was en een werk naar mijn hart. Moeilijk. We'll see ;)
“Those who dream by day are cognizant of many things which escape those who dream only by night.” -Edgar allan poe
Hannelore
Superrat
Berichten: 3916
Lid geworden op: 04 jul 2014, 09:24
Locatie: Diepenbeek

Re: Hoi allemaal

Bericht door Hannelore »

Welkom Hylke :zwaai:
Ik vind het fijn dat je Ratopia terug een kans(je) wil geven in je leven. Dat moet niet veel zijn, alle beetjes tellen.
Persoonlijk zou ik het gewoon al leuk vinden als we als weinige Belgische verenigingen voor ratjes/knaagdieren toch ten minste op niveau van vereniging door dezelfde deur zouden kunnen. Het wereldje is al zo klein dat ik die ruzies steeds jammer vind. We kunnen dus beter op elkaar steunen dan elkaar af te breken, denk ik dan :)
Het forum leeft wel niet zo hard meer als vroeger, gezien de vele problemen in het geklets gedeelte. Maar de informatie over de opvangers proberen we nog steeds goed aan te vullen en dat is natuurlijk het belangrijkste :)
~~ Quinn ~ Quick ~ Quiff~~
Micerats
Ritten
Berichten: 32
Lid geworden op: 21 dec 2016, 15:26
Ratten: 9v4c
Locatie: Hamme
Contacteer:

Re: Hoi allemaal

Bericht door Micerats »

:loves:

Ik wist het al van het kletsgedeelte. Vind ik wel heel jammer. Op mijn forum zijn er ook problemen maar op die moment heb je toch ook het persoonlijk contact met mensen wat toch altijd heel fijn is. Dat het forum dan stiller wordt is natuurlijk maar logisch. Maar ik neem aan dat dat voor jullie de juiste keuze was.
“Those who dream by day are cognizant of many things which escape those who dream only by night.” -Edgar allan poe
Lienn
Mete/petekindje
Berichten: 873
Lid geworden op: 19 jun 2013, 13:47
Ratten: 2v2vc2mc

Re: Hoi allemaal

Bericht door Lienn »

Ik heb geen idee wat er allemaal gebeurd is, maar vind het sterk dat ja na die duidelijk voor jou moeilijke periode er probeert wat 'afstand' van te nemen. En ook zoals Hannelore zegt dat het toch beter is dat organisaties die zich bezig met knagers de handen in elkaar slaan.

Ben jij dan de Hylke van dat knaagdierenforum? Aan je foto te zien wel ;)
Micerats
Ritten
Berichten: 32
Lid geworden op: 21 dec 2016, 15:26
Ratten: 9v4c
Locatie: Hamme
Contacteer:

Re: Hoi allemaal

Bericht door Micerats »

Jep dat ben ik hihi :)
“Those who dream by day are cognizant of many things which escape those who dream only by night.” -Edgar allan poe
Gebruikersavatar
Kayleigh
Officieel ratverslaafd
Berichten: 6177
Lid geworden op: 26 dec 2012, 22:46
Ratten: 2m
Locatie: Geleen, Limburg (NL)

Re: Hoi allemaal

Bericht door Kayleigh »

Hey hey :pom: Welcome back!
Lupa, Eden
Metekindje: Jim
Slaap zacht 67 engeltjes
Micerats
Ritten
Berichten: 32
Lid geworden op: 21 dec 2016, 15:26
Ratten: 9v4c
Locatie: Hamme
Contacteer:

Re: Hoi allemaal

Bericht door Micerats »

Heeee kayleigh!!! Xx
“Those who dream by day are cognizant of many things which escape those who dream only by night.” -Edgar allan poe
Plaats reactie

Terug naar “Voorstellen”

cron