Hallo

Stel je hier voor aan de andere leden.

Moderator: Medewerkers

Plaats reactie
MijnParadijsje
Ritten
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 sep 2016, 19:00

Hallo

Bericht door MijnParadijsje »

Goede avond,

Mijn naam is Lien. Mijn man en ik zijn beiden gek op dieren. Sinds we samenwonen hebben we altijd huisdieren gehad. Het zijn altijd opvangers geweest. Sinds de geboorte van onze eerste spruit (ondertussen al zo een zes jaar geleden), hebben we bewust geen nieuwe knagers meer opgevangen binnenshuis. We wouden de dieren niet de stress van een huilbaby of een onvoorspelbare peuter die langs de kooien rent, aandoen. Maar nu de kinderen wat ouder worden, begint het weer te kriebelen. Heel bewust hebben we ervoor gekozen om een duo of trio van ratten te adopteren (als we in aanmerking komen tenminste). Het zouden onze eerste ratten zijn (de ratten van mijn man in zijn kindertijd even niet meegerekend). Mijn twee dochtertjes vinden het heerlijk om met diertjes te kroelen op de bank, gezellig in een handdoekje of lekker over de bank laten rennen. Mijn man en ik zijn ook steeds met dieren in de weer, dus voor ons zou het heerlijk zijn om eindelijk weer eens wat van die heerlijke karaktertjes in huis te hebben!
Nu de knoop is doorgehakt, zijn we ons volop aan het inlezen. De zoektocht naar een goede kooi (ik ben zelf een voorstander van recycleren, dus tweedehands :wieeeeeeh: ), geschikt voer en goede bodembedekking is begonnen. Ik houd van naaien, dus die hangmatjes, theemutsjes, en knusse huisjes rollen aankomende week ook onder de machine vandaan. :wave:
En dan hoop ik, wanneer we al ons materiaal bij elkaar hebben, dat we gauw een match kunnen vinden met een leuk duotje/triotje om ons gezin te vervulledigen. Geslacht, kleur, leeftijd maakt ons niet uit. Belangrijker voor ons, is dat de diertjes niet te gauw stress zouden krijgen van wanneer de kinderen onverwacht langs de kooi doorschieten of lawaai maken. Ik heb best rustige kinderen, maar het zijn kinderen. We zijn flexibel in waar we de kooi kunnen plaatsen zodat ze het minst mogelijkst "hinder" van de kinderen zouden hebben. Maar toegegeven, het mooiste zou natuurlijk zijn als de kooi gewoon bij ons in de woonkamer kan staan en er lekker gekroeld kan worden met de diertjes. Alle raad en tips zijn bij deze dus welkom!

Groetjes en tot lees!
Gebruikersavatar
Kayleigh
Officieel ratverslaafd
Berichten: 6177
Lid geworden op: 26 dec 2012, 22:46
Ratten: 2m
Locatie: Geleen, Limburg (NL)

Re: Hallo

Bericht door Kayleigh »

Welkom :pom:

Wat leuk dat jullie ratjes gaan nemen! Echt heel fijn om te lezen dat jullie je zo goed voorbereiden :D
Lupa, Eden
Metekindje: Jim
Slaap zacht 67 engeltjes
Hannelore
Superrat
Berichten: 3916
Lid geworden op: 04 jul 2014, 09:24
Locatie: Diepenbeek

Re: Hallo

Bericht door Hannelore »

Welkom Lien! :)
Ik wens jullie alvast veel plezier met jullie toekomstige huisdiertjes!
~~ Quinn ~ Quick ~ Quiff~~
Hjördis
Rattenkoning
Berichten: 15979
Lid geworden op: 04 nov 2012, 13:15
Ratten: 9m
Locatie: Diest

Re: Hallo

Bericht door Hjördis »

Welkom hier! :zwaai:
Owen, Panda, Giraf, Gekko, Koala, Marshmallow, Moonpie, Milkshake
Tygo
Ziggy, Findus
Lafayette, Sam, Aedán, Nemo, Bubbles, Marlin, Gill, Chocolate, Lotus, Amadeus, Stardust, Cuberdon, Ferrero, Lilly, Haribo, Merry, Vox, Savior, Rapunzel, Pannenkoek
MijnParadijsje
Ritten
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 sep 2016, 19:00

Re: Hallo

Bericht door MijnParadijsje »

Afbeelding
Na een paar uurtjes naaien, is dit alvast in orde. De kooi kan normaal gezien ook geregeld worden. Van bodembedekking zou ik graag de BedXcel proberen, alleen voor voer moet ik nog eens rondneuzen. Het begint in orde te komen hier.
Saskia
Ritten
Berichten: 22
Lid geworden op: 24 apr 2015, 13:03
Ratten: 4m

Re: Hallo

Bericht door Saskia »

Oh wow, die zien er netjes uit zeg. :wieeeeeeh: Heel leuk.
Hannelore
Superrat
Berichten: 3916
Lid geworden op: 04 jul 2014, 09:24
Locatie: Diepenbeek

Re: Hallo

Bericht door Hannelore »

Oh zo leuk! Als je ziet hoe fijn ze dat vinden, worden hangmatten maken/kopen uiteindelijk ook een verslaving :P
Ik geef zelf het voer Science Selectieve, maar dat is vrij prijzig. Het is 1 soort brok en die bevat alle nodige voedingsstoffen. Ik weet ook dat ver heel wat mensen tevreden zijn over het gemengd voer van 'hangmatjes enzo'. Maar dan moet je hun wel nog supplementen geven naast het voer.
~~ Quinn ~ Quick ~ Quiff~~
MijnParadijsje
Ritten
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 sep 2016, 19:00

Re: Hallo

Bericht door MijnParadijsje »

Hannelore schreef: Ik geef zelf het voer Science Selectieve, maar dat is vrij prijzig. Het is 1 soort brok en die bevat alle nodige voedingsstoffen.
Ik ga morgen eens een toertje rijden om te kijken of ze die in de zaken in de buurt ergens verkopen. Ik had er natuurlijk niet aan gedacht dat de tuin- en diercentra hier gesloten zijn op maandag.
Plaats reactie

Terug naar “Voorstellen”

cron