Voorstelrondje

Stel je hier voor aan de andere leden.

Moderator: Medewerkers

Plaats reactie
Poemels
Ervaren rat
Berichten: 318
Lid geworden op: 09 apr 2016, 08:12

Voorstelrondje

Bericht door Poemels »

Hallo allemaal!

Ik ben Jolanda Mesman ("Poemels" op dit forum), woon in Echt NL, midden-Limburg.
Ik ben een enorme rattenliefhebber :love: . Ik heb in 10 jaar 20 ratjes gehad, waarvan 5 vrouwtjes en de rest allemaal mannen. Mijn eerste 6 ratjes kwamen van de dierenwinkel, de overigen van Rattery Ruby in Rijswijk, en opvang Samsam.

Ik heb zo genoten van al mijn lieve poemeltjes, en zoveel plezier met en om ze gehad, ondanks het grote verdriet wanneer er weer stierven of ingeslapen moesten worden. Dit is ook een reden waarom ik geen eigen huisdieren meer wilde, en de te grote klachten van de allergie toendertijd.

Echter, nu komt het, ik mis de ratjes nog steeds, ondanks dat ik 4 jaar geen ratjes meer heb. Ik mis het geknuffel, de geur van hun vachtje, de rondzwaaiende staarten, hun gesnuffel aan mij, de verzorging, de gekke fratsen die ze uithalen, de band die ik met ze had, hoe ze je aankijken, hoe ze eten, hun gedrag, alles dus!! Ik kon ook hun kooien en andere spullen nog steeds niet weg doen. En toen ik laatst, vanwege verhuizing, uiteindelijk dan toch bereid was hun hokken af te staan, kwam het bij me binnen: Ik kon ze niet afstaan, omdat ik toch weer ratjes wilde omdat ik ze mis!

Ik heb gekozen voor het opvangen van ratjes, voor Ratopia! Dan zijn ze niet van mij, maar toch een beetje wel :D. Wat betreft de allergie moet ik het gewoon even aankijken hoe het gaat. Ik ben er wel mee aan de slag gegaan via energetische geneeskunde, dus ik ben benieuwd.
Maar, alle tips tegen die allergie zijn welkom!
Naast de opvang van Kaleigh in Sittard hoop ik een flinke bijdrage te kunnen leveren aan het opvangen en herplaatsen van ratjes in Midden-Limburg en omstreek.

Ik probeer morgen naar de Opendeurendag te komen, dat lijkt me erg leuk. Dan kan ik gelijk persoonlijk kennis maken met velen van jullie.

Heb je nog vragen aan mij, stel ze gerust.

Tot kijk op het forum, of tot morgen.
Groetjes, Jolanda
Hannelore
Superrat
Berichten: 3916
Lid geworden op: 04 jul 2014, 09:24
Locatie: Diepenbeek

Re: Voorstelrondje

Bericht door Hannelore »

Welkom Jolanda!

Oh één van de nieuwe opvanggezinnen, zo spannend! Het zou echt fijn zijn als je morgen zou kunnen komen :)
Ik ben zelf ook allergisch voor ratjes en neem elke dag een pilletje. Dat helpt voor mij wel, maar het is dus dagelijks medicatie natuurlijk...
~~ Quinn ~ Quick ~ Quiff~~
Gebruikersavatar
Kayleigh
Officieel ratverslaafd
Berichten: 6177
Lid geworden op: 26 dec 2012, 22:46
Ratten: 2m
Locatie: Geleen, Limburg (NL)

Re: Voorstelrondje

Bericht door Kayleigh »

Welkom :pom:

Hopelijk tot morgen!
Lupa, Eden
Metekindje: Jim
Slaap zacht 67 engeltjes
glashelder
Ratfanaat
Berichten: 433
Lid geworden op: 22 mar 2015, 03:14
Ratten: 10m
Locatie: Antwerpen

Re: Voorstelrondje

Bericht door glashelder »

Hoi, welkom hier!

Ik heb ook nog ratjes van Rattery Ruby gehad. Haiku uit het G-nestje (ging normaal het H-nestje zijn :P) en Moskou en Mao uit het M-nestje.
Balthasar, Basje, Caspar, Louis, Dumas, Aramis, Athos, Porthos, Xen, Heimdall, Ymr en Loki :love:

Rust zacht, lieve Charlie en Dorian.
Steph
Slooprat
Berichten: 175
Lid geworden op: 05 jun 2015, 12:13
Ratten: 6v 4m

Re: Voorstelrondje

Bericht door Steph »

Welkom Jolanda!
Vesta, Ceres, Juno, Minerva en Concordia -> Onze meisjes <3
Squirtle, Bulbasaur, Pikachu, Charmander, Vulcanus en Neptunus -> Onze jongens <3
Rainbowbridge: Venus, Apollo <3
Poemels
Ervaren rat
Berichten: 318
Lid geworden op: 09 apr 2016, 08:12

Re: Voorstelrondje

Bericht door Poemels »

glashelder schreef:Hoi, welkom hier!

Ik heb ook nog ratjes van Rattery Ruby gehad. Haiku uit het G-nestje (ging normaal het H-nestje zijn :P) en Moskou en Mao uit het M-nestje.
Poemels
Ervaren rat
Berichten: 318
Lid geworden op: 09 apr 2016, 08:12

Re: Voorstelrondje

Bericht door Poemels »

hey, leuk! Ik had mannen van de q, z en c2 nestjes.

Het lukt me niet vandaag nog naar de opendeurendag te komen. Ik noteer weo die beurs in juni.
Veel succes en plezier vandaag en ik hoop op een hoge opbrengst voor de opvang!!
Hjördis
Rattenkoning
Berichten: 15979
Lid geworden op: 04 nov 2012, 13:15
Ratten: 9m
Locatie: Diest

Re: Voorstelrondje

Bericht door Hjördis »

Welkom hier! :D
Het is fijn om je binnenkort tot onze groep te mogen rekenen. :woohoo:
Owen, Panda, Giraf, Gekko, Koala, Marshmallow, Moonpie, Milkshake
Tygo
Ziggy, Findus
Lafayette, Sam, Aedán, Nemo, Bubbles, Marlin, Gill, Chocolate, Lotus, Amadeus, Stardust, Cuberdon, Ferrero, Lilly, Haribo, Merry, Vox, Savior, Rapunzel, Pannenkoek
Plaats reactie

Terug naar “Voorstellen”

cron