Rens & Sophie

Stel je hier voor aan de andere leden.

Moderator: Medewerkers

Plaats reactie
Rens
Ritten
Berichten: 28
Lid geworden op: 30 jan 2015, 01:47
Ratten: 12v6m
Locatie: Liedekerke

Rens & Sophie

Bericht door Rens »

Het allemaal,

Wij zijn Rens en Sophie. Wij hebben in de loop van afgelopen avond WIzzy en haar nestje moeten achterlaten bij Hjördis, wat een zeer zware taak voor ons was. Wij hebben echter ook Elza, die ook een nestje heeft gekregen. Twee nestjes + moeders gaf een totaal van 16 ratjes waarvoor we moesten zorgen, wat voor ons een beetje te zwaar zou zijn aangezien we niet de middelen hebben. Aangezien Wizzy ook enorm beschermend was geworden, hebben we ervoor gekozen Elza en haar rittens te houden. Dit houdt voor alle duidelijkheid niet in dat we Wizzy en haar rittens niet missen, integendeel.

Wij hebben vooral geleerd dat een dierenwinkel niet te vertrouwen is. Mijn vriendin had in het verleden echter goede ervaring met deze winkel en daarom dat we daar achter ratjes waren gegaan, wat we ons achteraf toch enigszins zouden beklagen. We hebben daar twee prachtige ratten gekocht: Elza en Wizzy. De eerste dagen verliepen prima. Tot bleek dat ze allebei bevallen waren. Opgelet: we zien hen enorm graag (ook Wizzy nog altijd, al is ze niet meer bij ons). Ik wil echter wel benadrukken: dit was de laatste keer dat we ratten hebben gekocht in een dierenwinkel, vanaf nu altijd bij een rattery.

Wij geven enorm om onze beestjes en zullen er ook alles aan doen om hen in de beste omstandigheden te laten opgroeien. We zijn continue bezig met te leren over de ratjes. We hebben momenteel dagelijks contact met Hjördis om alles goed te leren, waarvoor ik haar dan ook enorm wil bedanken!
Sophie heeft eerder al twee ratten gehad, maar ook zij wil graag nog veel bijleren over de ratjes en hun leven.

Korte voorstelling van onszelf:
Sophie (21) en Rens (25), gelukkig samenwonend met een kindje. Rens werkt bij de federale politie in het operationele kader, Sophie werkt voor het OCMW. Allebei enorme dierenvrienden.

Wij willen Hjördis en het hele Ratopia-team bedanken voor al het werk dat ze leveren. Enorm veel respect voor jullie ! Wij zullen zeker en vast regelmatig te zien zijn op de evenementen waar Ratopia aanwezig zal zijn.

Groetjes,

Sophie en Rens
Groetjes,
Sophie & Rens
Ons gezinnetje:
~ Elza ~
~ Alice ~ Anna ~ Sia ~ Hitomi, Hinata ~ Blue, Ellie, Amy~ Luna ~ Nala, Noukie ~
~ Edward, Jacob, Emmet en Jasper ~ Haiko en Hachiko ~


RIP Bella (15/01/2015 - 31/05/2015)
Wendy
Superrat
Berichten: 3648
Lid geworden op: 03 apr 2014, 17:06
Ratten: 2v 2cm
Locatie: Tienen
Contacteer:

Re: Rens & Sophie

Bericht door Wendy »

Hoi en welkom
Kan me voorstellen dat het niet makkelijk was om wizzy en haar jonkies af,te geven, al zullen ze nu zeer goed verzorgd worden.
Ik heb deze zomer ook twee mama's en hun nestje opgevangen, om dat tot de constatie te komen dat ze al weer zwanger waren...
Dus ik besef maar al,te goed hoeveel,tijd en energie erin kruipt, beter dat jullie dan hulp inroepen dan dat er ongelukken gebeuren!
Geniet toch een beetje van het nestje dat jullie nu toch hebben, want het is best ook leuk, zo een jonkies... Zeker als,hun oogjes,open gaan!
slaapzacht lieve paavo
Marjan
Superrat
Berichten: 3600
Lid geworden op: 08 nov 2012, 16:51
Locatie: Roeselare
Contacteer:

Re: Rens & Sophie

Bericht door Marjan »

Hoi Rens & Sophie, ik ben blij dat jullie toch contact opgenomen hebben met het Ratopia-team.
Wizzy en haar kleintjes zijn in goede handen!
(jullie hadden met mij ook gemaild hierover).
Kind hearts are the gardens,
Kind thoughts are the roots,
Kind words are the blossoms,
Kind deeds are the fruits.


Stichtend lid bij VZW Rattensnoozels

En trotse mama van twee knappe zonen: Warre 10/06/2010 en Tobe 27/04/2015
Ikkimausi
Officieel ratverslaafd
Berichten: 5842
Lid geworden op: 05 mei 2013, 18:25
Ratten: 1m 2mc 4vc
Locatie: Borsbeek - Antwerpen
Contacteer:

Re: Rens & Sophie

Bericht door Ikkimausi »

Welkom :zwaai:

Wizzy en de kleintjes zijn inderdaad in goede handen.
Jammer van de dierenwinkel dat voor de zoveelste keer zwangere beestjes verkoopt :(
Maar super van jullie dat jullie een oplossing hebben gezocht voor de sukkeltjes :)
Groetjes Femke & Tom,
Veel knuffeltjes van ratseltjes Mist, Sisu, Sammie, Crème Fraîche, Brownie, Layla en Julie.
En natuurlijk de poezels en dwergmuisjes.

Slaap zacht mijn engeltjes Barney, Sam, Bo, Dino, Ijzel en Lily
Gebruikersavatar
Fie
Mete/petekindje
Berichten: 936
Lid geworden op: 08 nov 2012, 17:57

Re: Rens & Sophie

Bericht door Fie »

welkom!
het is begrijpelijk dat meesten nog steeds naar een dierenwinkel gaan, veel mensen weten jammer genoeg ook niet dat er andere opties zijn. Maar we zijn allemaal mensen. Jullie ratjes zullen vast een goed thuisje vinden en nog veel plezier met het overige nestje. Net zoals echte kinderen zullen ze jullie er je handen aan vol hebben (letterlijk en figuurlijk) :D
Afbeelding

Afbeelding
Hannelore
Superrat
Berichten: 3916
Lid geworden op: 04 jul 2014, 09:24
Locatie: Diepenbeek

Re: Rens & Sophie

Bericht door Hannelore »

Welkom :zwaai:
Ik ben nu al verliefd op Wizzy en haar beebjes :love:
1 nestje zonder ervaring is al een uitdaging, laat staan 2. Jullie hebben de juiste beslissing genomen, al zal dat zeker niet gemakkelijk geweest zijn.
~~ Quinn ~ Quick ~ Quiff~~
Cindy M
Mete/petekindje
Berichten: 964
Lid geworden op: 28 okt 2013, 19:08
Ratten: 4 m
Locatie: Dadizele (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Re: Rens & Sophie

Bericht door Cindy M »

Fijn om te lezen dat mensen zo verstandig en met een hart voor hun dier beslissingen nemen! Velen mogen een voorbeeld nemen aan jullie!
Welkom hier en veel plezier met jullie ratjes. Je zal meteen een heleboel bijleren en naast het vele werk ook veel mooie momenten hebben. Geniet ervan!
Baasje van Odai, Quty, Imiel en Ike.

Blog: http://cindyshobbyhoekje.blogspot.be/
Gebruikersavatar
Kayleigh
Officieel ratverslaafd
Berichten: 6177
Lid geworden op: 26 dec 2012, 22:46
Ratten: 2m
Locatie: Geleen, Limburg (NL)

Re: Rens & Sophie

Bericht door Kayleigh »

Welkom! :pom:

Ik vind het erg goed van jullie dat jullie het nestje hebben afgestaan! Veel plezier met de frummels die jullie nog hebben :love:
Lupa, Eden
Metekindje: Jim
Slaap zacht 67 engeltjes
Gebruikersavatar
pauline
Mete/petekindje
Berichten: 731
Lid geworden op: 22 aug 2013, 12:36
Ratten: 3c4v
Locatie: Hamme

Re: Rens & Sophie

Bericht door pauline »

welkom :)
hugs van Loire, amy, nemo, muffin, marin & Kai

slaap zacht kleine ukkie, miku, Kiona, Koffie & siret
Rens
Ritten
Berichten: 28
Lid geworden op: 30 jan 2015, 01:47
Ratten: 12v6m
Locatie: Liedekerke

Re: Rens & Sophie

Bericht door Rens »

Wij willen jullie bedanken voor de steun en de verwelkoming ! Wij voelen ons nog altijd een beetje slecht vanwege het moeten achterlaten van Wizzy en haar nestje, jullie steun is dan ook hartverwarmend voor ons.

Ook Marjan willen wij nog eens bedanken voor de hulp die we gekregen hebben en het doorverwijzen naar Ratopia.
Groetjes,
Sophie & Rens
Ons gezinnetje:
~ Elza ~
~ Alice ~ Anna ~ Sia ~ Hitomi, Hinata ~ Blue, Ellie, Amy~ Luna ~ Nala, Noukie ~
~ Edward, Jacob, Emmet en Jasper ~ Haiko en Hachiko ~


RIP Bella (15/01/2015 - 31/05/2015)
Plaats reactie

Terug naar “Voorstellen”