Cas & ?

Stel je hier voor aan de andere leden.

Moderator: Medewerkers

Plaats reactie
Cas & Co.
Ritten
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 sep 2014, 02:49
Ratten: 1m
Locatie: Tongeren

Cas & ?

Bericht door Cas & Co. »

Hallo iedereen!

Ik heb me de afgelopen weken vooral ingelezen over ratjes, maar nu is het toch eens tijd om mij en mijn ratje voor te stellen... Het is al een heel verhaal geworden op korte tijd :P

Cas
Ik ben dus een maand geleden totaal onverwacht in het rattenwereldje terecht gekomen. Bij het opruimen na een evenement riep 1 van de medewerkers "Er zit een ratje op de parking!"
Het gevolg: 5 vrouwen, een uur lang onder auto's, tussen struiken, kapotte knieën... achter 1 klein ratje aan het vangen :D Maar uiteindelijk hadden we hem, oef!
Gelukkig was er op dat moment iemand bij die iets van ratjes kende, want mijn geweldige idee was eerst om het met zijn nekvel proberen te pakken :shock: (In my defense, ik had nog nooit eender welk knaagdier van dichtbij bekeken, laat staan aangeraakt.)
Toen de vraag kwam wie hem mee naar huis zou nemen, had hij mijn hart al gestolen, dus ratje mee naar huis in het midden van de nacht. Ik belde mijn vriend op om te zeggen dat er 'weer' een beestje mee naar huis kwam...


De eerste dagen waren vooral aftasten. Terwijl ik uren voor zijn kot zat, en hij elke dag een stapje verder eruit durfde komen, deed ik veeeel opzoekwerk. Wat eet zo'n beestje? Huisvesting? Gedrag? Ziektes?... Mijn woordenschat werd ineens uitgebreid met woorden als 'ploppen' en 'egelen'.
En toen kwam de grote vraag naar mijn vriend: "Liefje, ratjes zijn niet gelukkig alleen, mag ik een vriendje voor hem zoeken?" En zo kwamen we bij Ratopia :zwaai:

Altaï
In eerste instantie leek Altaï het perfecte vriendje voor Cas, die klein maar dapper (lees: dominant) bleek te zijn. Altaï was SUPERonderdanig en liet het allemaal maar gebeuren. Maar de volgende dag ging het mis, ze konden niet meer in elkaars buurt of het was ruzie. Ik haalde ze uit elkaar, en mailde naar Hjördis dat ik met een probleem zat. Twee dagen later konden ze bij haar terecht, ze zou de intro opnieuw proberen op te starten. Dat leek me ook de enige optie, ik wist zelf niet hoe ik dit kon oplossen, en misschien dat de bekende omgeving voor Altaï beter was om aan Cas te wennen. Zo had hij niet tegelijk de stress van nieuwe omgeving, mensen,...

Terug naar Diest
Gisteren was het dan zover, helemaal niet leuk om ze te moeten missen. Cas is mijn vaste studeermaatje geworden, en ook Altaï voelde zich precies ook elke dag wat beter op zijn gemak bij ons, zolang Cas niet in de buurt was tenminste. Maar ik keek er wel naar uit om ze samen terug op te halen, in 1 kooitje ipv 2. Helaas ging het deze ochtend weer mis bij de intro... De heren kunnen dus echt niet samen. Als het Hjördis niet lukt, dan lukt het niemand :|

Morgen halen we Cas dus terug op, ik ga blij zijn als mijn ventje terug dicht bij me is. Maar wat een rotgevoel tov Altaï :cry:
Ik voel me zo schuldig dat ik hem al die stress heb laten doormaken voor niks. Hij is zo'n schatje, heeft alleen de pech gehad dat Cas zo'n dominant ettertje is tegen andere ratjes.
Maar goed, we laten alles even bezinken, wondjes genezen,... en dan gaat Casje naar de DA, waar hij zijn balletjes kwijt zal raken. Eer hij dus terug klaar is voor een nieuwe intro (met een vrouwtje dan) zijn we weer enkele weken verder. In ieder geval, het ratje dat erbij komt zal sowieso een Ratopia-ratje zijn!

Bij deze nog eens heel hard bedankt aan Iris en Hjördis voor alle informatie, jullie hebben me heel goed op weg geholpen. Jullie zijn goed bezig, professioneel en toch zoveel betrokkenheid, doe zo verder!
En natuurlijk *special tnx* to Hjördis, die zoveel tijd in haar diertjes steekt, ook na de adoptie. Enne... Happy birthday!!!
JillCaty
Versleten fuzz
Berichten: 2220
Lid geworden op: 13 jan 2013, 17:17
Ratten: geen
Locatie: Waasmunster

Re: Cas & ?

Bericht door JillCaty »

Welkom!

Wij zitten ook met een éénzaat! Meneer is hier het grote voorbeeld op het forum hihi hij zit al meer dan 1 jaar alleen en wordt bijna 3 jaar en 2 maand (en blijft gaan onze oude man hihi)

Hoop natuurlijk dat jou ratje na de castratie wel een knuffel wordt naar andere ratjes toe!
http://www.jillcaty.be
http://www.outofthewoods.be

Slaapzacht Zeni, Zeker, Petrol en Peanut
Cassie
Superrat
Berichten: 3037
Lid geworden op: 08 nov 2012, 15:31

Re: Cas & ?

Bericht door Cassie »

Welgekomen hier!! :D Leuk om het zo te kunnen volgen, hoe het allemaal begonnen is
Cas & Co.
Ritten
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 sep 2014, 02:49
Ratten: 1m
Locatie: Tongeren

Re: Cas & ?

Bericht door Cas & Co. »

Bedankt!

Is jouw eenzaat gecastreerd JillCaty? En kan hij met vrouwtjes ook niet overweg? Ik hoop echt dat het bij Cas iets afdoet, hij is (geschat) nog geen jaar oud, dus als hij ook zo'n oud heertje wordt, gaat hij nog lang alleen zijn :-s

En Cassie, to be continued ;-)
Hjördis
Rattenkoning
Berichten: 15979
Lid geworden op: 04 nov 2012, 13:15
Ratten: 9m
Locatie: Diest

Re: Cas & ?

Bericht door Hjördis »

Welkom hier! :zwaai:

Zeni is een beetje een apart geval. Hij heeft altijd bij andere ratjes gezeten, hij was het broertje van 5 mannen van mij. Maar als ik me niet vergis heeft hij sinds de dood van zijn broertje geen andere ratjes meer aanvaard. :(

Maar ik vermoed wel dat als Cas zijn hormonen zijn gedaald en hij voor de charmes van de vrouwtjes valt, het wel zal klikken. :)
Sowieso moeten nu eerst zijn wondjes genezen, moet hij wat bekomen van de stress enz. Maar het komt allemaal wel goed!
Owen, Panda, Giraf, Gekko, Koala, Marshmallow, Moonpie, Milkshake
Tygo
Ziggy, Findus
Lafayette, Sam, Aedán, Nemo, Bubbles, Marlin, Gill, Chocolate, Lotus, Amadeus, Stardust, Cuberdon, Ferrero, Lilly, Haribo, Merry, Vox, Savior, Rapunzel, Pannenkoek
JillCaty
Versleten fuzz
Berichten: 2220
Lid geworden op: 13 jan 2013, 17:17
Ratten: geen
Locatie: Waasmunster

Re: Cas & ?

Bericht door JillCaty »

De opvang hier heeft idd alles geprobeerd! Eerst met mannen, dan een castratie en nieuwe poging met mannen en daarna met vrouwen..

Maar sinds zijn broer gedtorven is wil hij niemand anders aanvaarden.. Naar mensen toe is hij wel echt een schat maar hij is echt wel een uitzondering hoor ^^..
http://www.jillcaty.be
http://www.outofthewoods.be

Slaapzacht Zeni, Zeker, Petrol en Peanut
Cindy M
Mete/petekindje
Berichten: 964
Lid geworden op: 28 okt 2013, 19:08
Ratten: 4 m
Locatie: Dadizele (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Re: Cas & ?

Bericht door Cindy M »

Welkom! :)
Baasje van Odai, Quty, Imiel en Ike.

Blog: http://cindyshobbyhoekje.blogspot.be/
Marjan
Superrat
Berichten: 3600
Lid geworden op: 08 nov 2012, 16:51
Locatie: Roeselare
Contacteer:

Re: Cas & ?

Bericht door Marjan »

Welgekomen!
Kind hearts are the gardens,
Kind thoughts are the roots,
Kind words are the blossoms,
Kind deeds are the fruits.


Stichtend lid bij VZW Rattensnoozels

En trotse mama van twee knappe zonen: Warre 10/06/2010 en Tobe 27/04/2015
Ikkimausi
Officieel ratverslaafd
Berichten: 5842
Lid geworden op: 05 mei 2013, 18:25
Ratten: 1m 2mc 4vc
Locatie: Borsbeek - Antwerpen
Contacteer:

Re: Cas & ?

Bericht door Ikkimausi »

Welkom :)
Groetjes Femke & Tom,
Veel knuffeltjes van ratseltjes Mist, Sisu, Sammie, Crème Fraîche, Brownie, Layla en Julie.
En natuurlijk de poezels en dwergmuisjes.

Slaap zacht mijn engeltjes Barney, Sam, Bo, Dino, Ijzel en Lily
Cas & Co.
Ritten
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 sep 2014, 02:49
Ratten: 1m
Locatie: Tongeren

Re: Cas & ?

Bericht door Cas & Co. »

Tnx allemaal!

Wow, ik blijf echt versteld staan van die beestjes! Zielig voor Zeni dat hij zijn broertje kwijt is...maar ik vind het wel mooi dat ze zo gehecht kunnen zijn aan elkaar :love:
Plaats reactie

Terug naar “Voorstellen”

cron