Ik ben Maria

Stel je hier voor aan de andere leden.

Moderator: Medewerkers

Plaats reactie
MariaAP
Ritten
Berichten: 27
Lid geworden op: 18 jun 2014, 10:39
Ratten: 3M
Locatie: Naarden

Ik ben Maria

Bericht door MariaAP »

Hallo allemaal,

Mijn naam is Maria, ik ben 23 en woon samen met mijn vriend in Bussum. Wij zijn hier twee jaar geleden heen verhuisd vanuit Almere en vanaf die tijd zijn wij ook begonnen met het houden van ratjes. Toen pas, omdat mijn moeder nu dol op ze is, maar ze toen absoluut niet in huis wilde hebben bij onze dierenbende. Enge staarten, vieze beesten… pff, nu piept ze wel anders!

Ik ben afgestudeerd als Ecologisch Pedagoge, ben redelijk creatief, houd natuurlijk van dieren, televisie kijken, videospelletjes, kinderen en hoe wel ik mezelf niet snel een keukenprinses of een sportfanaat zal noemen, ben ik zeer geïnteresseerd in gezond leven/eten.

Twee jaar geleden ben ik dus begonnen met ratjes. Ik stond op de wachtlijst bij Ratcity, maar terwijl “mijn” ratje niet op de geplande date zwanger wilde worden, kreeg een klasgenootje van mijn vriendinnetje de verrassing van negen kleintjes uit het vrouwtje dat zij gered had bij de reptielenwinkel. Vier prachtige vrouwtjes en vijf knappe mannen. Twee daarvan zouden meegaan, maar wie kon dat derde snoetje nou weerstaan?!

Drie mee naar huis en passende namen bedacht; vernoemd naar de wolven van K3 en de drie biggetjes. Willy (de stoere), Waldo (de slimme) en Wuppert (de schattige). Alsof ze zo in de musical mee zouden kunnen doen! Beter passende namen hadden ze niet kunnen krijgen.

Helaas heb ik Waldo op 26 mei j.l. moeten laten inslapen. (Ik had naast Facebook en real life niet de behoefte om dit te delen, maar nu ik bezig ben met typen blijkt van wel. Dit heb ik voor de sfeer dus even geknipt voor een stukje bij het Rainbowbridge-topic). Hoe wel ik zo nu en dan wel de angst heb dat ik hem probeer te vervangen, heb ik toch de keuze gemaakt om er twee rittens bij te nemen. Ik zou niet willen dat één van mijn mannen helemaal alleen komt te zitten en nu het stuiterballetje er niet meer is, lijken zijn broertjes zich een beetje te vervelen. De pit is een beetje uit de kooi.

Zo ben ik via het forum van ratten.nl bij Ratopia gekomen. Ik heb twee super knappe mannetjes gereserveerd; Njord en Freyr. Ik vind deze namen zelf erg mooi, maar ook een beetje lastig… Daarom heb ik heel veel energie gestoken in het zoeken naar passende namen. Ik wilde iets gelinkt aan hun bijnamen (Girafje en Okselman). Ik heb gezocht op vertalingen, stripfiguren, betekenissen, etc.

Uiteindelijk heb ik voor Njord a.k.a. Girafje gekozen voor Zorro. Afgeleid van Zarafa (Arabisch voor "giraffe", "mooi" of "charmant") --> Zara (dat is net iets te vrouwelijk) --> Zorro.
Freyr heb ik omgedoopt tot Diego. Bij “Okselman” heb ik helaas geen link kunnen vinden aan een mooie, passende naam. Zelfs niet zo vergezocht als hierboven. Toen heb ik hem maar gelinkt aan Zorro. Diego is de “echte” naam van Zorro in de film/serie. Hij past naar mijn idee ook mooi.

Morgen worden mijn ventjes door Laya meegenomen uit Beglië, waarna ze tot maandag bij haar logeren. Ik kan niet wachten om ze lekker hier te hebben, te knuffelen en ze (als ze genoeg wegen) te introduceren aan mijn knappe mannen!

Ik heb deze account aangemaakt om updates te plaatsen van hoe het met ze gaat, dus wees voorbereid op een extra dosis schattigheid!

Als er nog vragen zijn, hoor ik die wel ;)

Fijne avond/ochtend verder!

Groetjes, Maria
<3 Waldo & Willy
Anja
Slooprat
Berichten: 147
Lid geworden op: 27 apr 2014, 20:57
Ratten: 7v1c
Locatie: Gentbrugge

Re: Ik ben Maria

Bericht door Anja »

Welkom :D
Wendy
Superrat
Berichten: 3648
Lid geworden op: 03 apr 2014, 17:06
Ratten: 2v 2cm
Locatie: Tienen
Contacteer:

Re: Ik ben Maria

Bericht door Wendy »

Welkom en je hebt er twee knapperds bij!
slaapzacht lieve paavo
Marjan
Superrat
Berichten: 3600
Lid geworden op: 08 nov 2012, 16:51
Locatie: Roeselare
Contacteer:

Re: Ik ben Maria

Bericht door Marjan »

Van harte welgekomen & veel plezier met je ratjes!

Ps: ecologische pedagoge, klinkt razend interessant! (ben zelf ook bezig met ecologisch leven, maar pf, soms wel lastig)
Kind hearts are the gardens,
Kind thoughts are the roots,
Kind words are the blossoms,
Kind deeds are the fruits.


Stichtend lid bij VZW Rattensnoozels

En trotse mama van twee knappe zonen: Warre 10/06/2010 en Tobe 27/04/2015
Gebruikersavatar
Laonay
Superrat
Berichten: 3176
Lid geworden op: 15 apr 2013, 06:50
Ratten: 3m1c 3v1c
Locatie: Ronse

Re: Ik ben Maria

Bericht door Laonay »

Welkom :D wat een leuke namen! Ik ben ook zo bezig met namen :') een zwarte muis heet hier Hyara, afgeleid van het Deense (dacht ik :3) woord voor middernacht... Omdat ze zwart als de nacht is! hihi
Verder meestal op karakter :3 mijn Nala is een SUPER speels 4maand-oud ritten :') en haar broer Balou is een speelserd die zich hélemaal laat doen als je hem vast hebt :p zakje patatten! :')

Welkom dus :3
Katjes: Pluis, Henri-Moustache (luistert enkel naar de naam Baby of Meepie), en Nila
Hammies: Loki
Hjördis
Rattenkoning
Berichten: 15979
Lid geworden op: 04 nov 2012, 13:15
Ratten: 9m
Locatie: Diest

Re: Ik ben Maria

Bericht door Hjördis »

Welkom :zwaai:

Wat een leuke namen! :D Echt super hoe je er zo over hebt nagedacht! ^^
En ook heel tof dat je je hier komt voorstellen en hier ook komt meepraten en updates geven!
Owen, Panda, Giraf, Gekko, Koala, Marshmallow, Moonpie, Milkshake
Tygo
Ziggy, Findus
Lafayette, Sam, Aedán, Nemo, Bubbles, Marlin, Gill, Chocolate, Lotus, Amadeus, Stardust, Cuberdon, Ferrero, Lilly, Haribo, Merry, Vox, Savior, Rapunzel, Pannenkoek
Gebruikersavatar
RYP Iris
Officieel ratverslaafd
Berichten: 6050
Lid geworden op: 04 nov 2012, 11:29
Ratten: 2v3c4m
Locatie: Gentbrugge

Re: Ik ben Maria

Bericht door RYP Iris »

Welkom Maria! Veel sterkte met het verlies van Waldo :knuf:

Njord en Freyr zijn hier geboren :love: alle kindjes van Frigg hebben de meest uitspreekbare en mooi klinkende namen van Asen en Asinnen gekregen hihi
Ik ben erg blij dat je je hier op het forum hebt aangemeld, hopelijk kunnen we de avonturen van Zorro en Diego en hun ouderen vriendjes hier verder volgen :pom:
Heidra ~ Cookie ~ May ~ Alaska ~ Big Lebowski ~ Cody jr. ~ Equinox ~ Vali ~ Vidar ~ Uncle Fester ~ Tundra ~ Rama ~ Tabaqui ~ Baruch ~ Balthamos ~ Sasquatch ~ Cheshire Cat ~ Koda ~ Sitka ~ Bella ~ Boànn ~ Nukkua ~ Seikkailu ~ Sam
Kim
Versleten fuzz
Berichten: 1971
Lid geworden op: 21 jan 2013, 19:55
Ratten: 11m
Locatie: heverlee

Re: Ik ben Maria

Bericht door Kim »

Hoi hoi en welkom!! Je gaat zoveel plezier hebben met de twee prutskes!!! Ze zijn geweldig"!!!!
'Alle dieren behalve de mens weten dat het voornaamste doel van het leven is ervan te genieten.'
- Samuel Butler

'Als dieren konden praten, zouden ze onthutst zwijgen.'
- J. Einander
Ikkimausi
Officieel ratverslaafd
Berichten: 5842
Lid geworden op: 05 mei 2013, 18:25
Ratten: 1m 2mc 4vc
Locatie: Borsbeek - Antwerpen
Contacteer:

Re: Ik ben Maria

Bericht door Ikkimausi »

Welkom :)
Groetjes Femke & Tom,
Veel knuffeltjes van ratseltjes Mist, Sisu, Sammie, Crème Fraîche, Brownie, Layla en Julie.
En natuurlijk de poezels en dwergmuisjes.

Slaap zacht mijn engeltjes Barney, Sam, Bo, Dino, Ijzel en Lily
Gebruikersavatar
Kayleigh
Officieel ratverslaafd
Berichten: 6177
Lid geworden op: 26 dec 2012, 22:46
Ratten: 2m
Locatie: Geleen, Limburg (NL)

Re: Ik ben Maria

Bericht door Kayleigh »

Welkom! :pom:
Lupa, Eden
Metekindje: Jim
Slaap zacht 67 engeltjes
Plaats reactie

Terug naar “Voorstellen”

cron