Ik ben Maria

Stel je hier voor aan de andere leden.

Moderator: Medewerkers

Plaats reactie
MariaAP
Ritten
Berichten: 27
Lid geworden op: 18 jun 2014, 10:39
Ratten: 3M
Locatie: Naarden

Re: Ik ben Maria

Bericht door MariaAP »

Bedankt, allemaal!
Marjan schreef:Van harte welgekomen & veel plezier met je ratjes!

Ps: ecologische pedagoge, klinkt razend interessant! (ben zelf ook bezig met ecologisch leven, maar pf, soms wel lastig)
Haha, ecologisch leven is gek genoeg helemaal niet gelinkt aan de ecologische pedagogiek. Het draait hierbij om een positieve benadering, een inclusieve samenleving, meerstemmigheid. Minder in hokjes plaatsen, maar eerder een individuele benadering. Mensen worden gezien in hun geheel (niet alleen hun geslacht, religie, afkomst, opleiding, karaktereigenschappen, etc.) en situaties worden bekeken vanuit verschillende perspectieven.

Dat wil niet zeggen dat ik zelf niet geïnteresseerd ben in ecologisch leven! Alleen ook ik vind dat erg lastig in deze maatschappij... Toch blijven we proberen! :D
<3 Waldo & Willy
Marjan
Superrat
Berichten: 3600
Lid geworden op: 08 nov 2012, 16:51
Locatie: Roeselare
Contacteer:

Re: Ik ben Maria

Bericht door Marjan »

Ow, ik zat op het verkeerde spoor...echter: het klinkt nog steeds razend interessant! Ben zelf ook niet zo voor hokjes-denken en zie gewoon mensen, niet rangen, rassen, geloof en dergelijke.
Kind hearts are the gardens,
Kind thoughts are the roots,
Kind words are the blossoms,
Kind deeds are the fruits.


Stichtend lid bij VZW Rattensnoozels

En trotse mama van twee knappe zonen: Warre 10/06/2010 en Tobe 27/04/2015
MariaAP
Ritten
Berichten: 27
Lid geworden op: 18 jun 2014, 10:39
Ratten: 3M
Locatie: Naarden

Re: Ik ben Maria

Bericht door MariaAP »

Vind ik ook. Onder andere daarom paste deze opleiding echt heel erg goed bij mij.
Het komt ook overal in voor. Zo heb ik voor mijn afstuderen een training gemaakt voor de begeleiding van een bso. Zij hadden moeite met 'probleemgedrag' van kinderen. Uiteindelijk heb ik de drie grootste problemen behandeld en inzichten gegeven om te kijken vanuit andere perspectieven (vooral ook het kind zelf), waar het gedrag vandaan kan komen, hoe je er op een positieve manier mee om kunt gaan, welke stoornissen hieraan verbonden zijn (en vooral ook wat er allemaal voor nodig is om hiermee gediagnosticeerd te kunnen worden), voorbeelden uit de praktijk, etc. Ook heb ik hen handvatten gegeven en materialen om hiermee om te gaan en hebben we een aantal kinderen helemaal onder de loep genomen om niet alleen te blijven hangen in het negatieve gedrag wat deze specifieke kinderen lieten zien, maar ook te richten op de andere kanten. Op een manier dat zij dit in het vervolg zelf ook kunnen doen en dat het op een gegeven moment een tweede natuur zal worden.

Vond ik ook heel erg interessant, inderdaad!
<3 Waldo & Willy
Gebruikersavatar
Fallecia
Versleten fuzz
Berichten: 1504
Lid geworden op: 08 nov 2012, 13:35
Ratten: 4m
Locatie: Melsbroek

Re: Ik ben Maria

Bericht door Fallecia »

welkom!!!^^
- Atlas, Ronin en Ink -

RIP Dexter, Bilbo en Sinister..

“Lots of people talk to animals, Not very many listen though...that's the problem.” ― B. Hoff
Cassie
Superrat
Berichten: 3037
Lid geworden op: 08 nov 2012, 15:31

Re: Ik ben Maria

Bericht door Cassie »

Welgekomen!
Plaats reactie

Terug naar “Voorstellen”