Eventjes mezelf voorstellen...

Stel je hier voor aan de andere leden.

Moderator: Medewerkers

Plaats reactie
musicaldiertje
Puberrat
Berichten: 89
Lid geworden op: 28 mei 2014, 15:04

Eventjes mezelf voorstellen...

Bericht door musicaldiertje »

Hey rattenliefhebbers!

Ik ben Enya en 20 jaar oud. Sinds ik deze foto's op https://www.flickr.com/photos/necilbug/ ... 088048834/ (je moet er maar eens op klikken) zag, raakte ik geïnteresseerd in het houden van ratten. Deze knaagdieren was ik eigenlijk een beetje vergeten omdat ik niemand ken die ze heeft. Op de beurs van Beestjes&Baasjes voelde ik mij steeds meer aangetrokken tot deze leuke diertjes. Zo wou ik constant eentje aanraken (maar ik durfde het niet te vragen :p) en bij het standje van Ratopia lukt het mij er eentje vast te nemen!
Nadien ben ik op zoek gegaan naar meer info en nu kan ik wel zeggen dat ik compleet verliefd ben geworden op deze leuke diertjes!

Ik heb dus nog geen ratjes maar zou er, als het praktisch allemaal zou kunnen, wel zeeeer graag aanschaffen! Heb echt al veel gelezen, enkel het praktische aspect (ik zit namelijk op kot) moet nog opgelost worden, én ik moet mijn ouders nog kunnen overtuigen. :p

Daarom wou ik hier graag al eens rondkijken en misschien nog tips en leuke ideetjes opdoen voor mijn mogelijk toekomstige nieuwe vriendjes!

Verder ben ik een echte dierenvriend. Heb al verschillende hamstertjes, konijntjes en cavia's gehad en momenteel heb ik 1 hamstertje en 2 katten. Nu ik ouder ben, neem ik graag mijn verantwoordelijkheid om voor mijn diertjes er een paradijs van te maken en hen een fijn bestaan te geven!
Los van dieren zijn mijn andere hobby's ballet en musical! :D

Groetjes!
Alleen dieren hebben een ziel waarop de mens jaloers kan zijn - Herman Brusselmans

Rusje - Balthazar
Poezewoezels - Patapoef & Kartouche

Rattenschatten - Rana en Yoko
Hjördis
Rattenkoning
Berichten: 15979
Lid geworden op: 04 nov 2012, 13:15
Ratten: 9m
Locatie: Diest

Re: Eventjes mezelf voorstellen...

Bericht door Hjördis »

Hey Enya,

Welkom hier! :zwaai:
Zo tof dat je je al goed hebt ingelezen over ratjes. Je kan al je vragen kwijt op het forum, we zullen deze zo goed mogelijk beantwoorden. :)

Ik heb 3 jaar geleden ook op kot gezeten en had toen twee kooien staan, eentje met mijn eigen ventjes en eentje voor de opvangers. Ze gingen elk weekend mee naar huis (1u30 op de trein) en hadden thuis ook nog hun kooi staan. Ratjes op kot hebben is dus geen probleem.. :)
Owen, Panda, Giraf, Gekko, Koala, Marshmallow, Moonpie, Milkshake
Tygo
Ziggy, Findus
Lafayette, Sam, Aedán, Nemo, Bubbles, Marlin, Gill, Chocolate, Lotus, Amadeus, Stardust, Cuberdon, Ferrero, Lilly, Haribo, Merry, Vox, Savior, Rapunzel, Pannenkoek
Marjan
Superrat
Berichten: 3600
Lid geworden op: 08 nov 2012, 16:51
Locatie: Roeselare
Contacteer:

Re: Eventjes mezelf voorstellen...

Bericht door Marjan »

Welkom Enya! 'k Ben degene waarmee je aan 't chatten bent geraakt via Facebook ;)
Kind hearts are the gardens,
Kind thoughts are the roots,
Kind words are the blossoms,
Kind deeds are the fruits.


Stichtend lid bij VZW Rattensnoozels

En trotse mama van twee knappe zonen: Warre 10/06/2010 en Tobe 27/04/2015
Gebruikersavatar
Laonay
Superrat
Berichten: 3176
Lid geworden op: 15 apr 2013, 06:50
Ratten: 3m1c 3v1c
Locatie: Ronse

Re: Eventjes mezelf voorstellen...

Bericht door Laonay »

Welkom ^^
Katjes: Pluis, Henri-Moustache (luistert enkel naar de naam Baby of Meepie), en Nila
Hammies: Loki
Gebruikersavatar
Fallecia
Versleten fuzz
Berichten: 1504
Lid geworden op: 08 nov 2012, 13:35
Ratten: 4m
Locatie: Melsbroek

Re: Eventjes mezelf voorstellen...

Bericht door Fallecia »

Welkom! :) Het zijn echt geweldige beestjes.
- Atlas, Ronin en Ink -

RIP Dexter, Bilbo en Sinister..

“Lots of people talk to animals, Not very many listen though...that's the problem.” ― B. Hoff
musicaldiertje
Puberrat
Berichten: 89
Lid geworden op: 28 mei 2014, 15:04

Re: Eventjes mezelf voorstellen...

Bericht door musicaldiertje »

ooh zo'n lieve reacties allemaal! :D
Alleen dieren hebben een ziel waarop de mens jaloers kan zijn - Herman Brusselmans

Rusje - Balthazar
Poezewoezels - Patapoef & Kartouche

Rattenschatten - Rana en Yoko
Marjan
Superrat
Berichten: 3600
Lid geworden op: 08 nov 2012, 16:51
Locatie: Roeselare
Contacteer:

Re: Eventjes mezelf voorstellen...

Bericht door Marjan »

Zie je wel...groot verschil hé ;)
Kind hearts are the gardens,
Kind thoughts are the roots,
Kind words are the blossoms,
Kind deeds are the fruits.


Stichtend lid bij VZW Rattensnoozels

En trotse mama van twee knappe zonen: Warre 10/06/2010 en Tobe 27/04/2015
musicaldiertje
Puberrat
Berichten: 89
Lid geworden op: 28 mei 2014, 15:04

Re: Eventjes mezelf voorstellen...

Bericht door musicaldiertje »

Hjördis schreef:Hey Enya,

Welkom hier! :zwaai:
Zo tof dat je je al goed hebt ingelezen over ratjes. Je kan al je vragen kwijt op het forum, we zullen deze zo goed mogelijk beantwoorden. :)

Ik heb 3 jaar geleden ook op kot gezeten en had toen twee kooien staan, eentje met mijn eigen ventjes en eentje voor de opvangers. Ze gingen elk weekend mee naar huis (1u30 op de trein) en hadden thuis ook nog hun kooi staan. Ratjes op kot hebben is dus geen probleem.. :)

Ja de enige problemen bij mij zijn dat ik dus al wel een hamstertje heb en met redelijk wat plaatsgebrek zit voor een rattenkooi, maar ik ga binnen 2 weken alles eens uitmeten voor een kooi à la ferplast furat en nog eens bekijken of ik mits wat aanpassingen ze echt niet kan zetten :p
Het andere probleempje is dat ik gescheiden ouders heb en dus dan eigenlijk in totaal 3 kooien moet voorzien wat wel wat kosten heeft, maar dat lijkt mij wel op te lossen.
Het laatste probleem zijn mijn ouders overtuigen en dat lijkt mij eigenlijk nog het moeilijkste van allemaal XD
Alleen dieren hebben een ziel waarop de mens jaloers kan zijn - Herman Brusselmans

Rusje - Balthazar
Poezewoezels - Patapoef & Kartouche

Rattenschatten - Rana en Yoko
Hjördis
Rattenkoning
Berichten: 15979
Lid geworden op: 04 nov 2012, 13:15
Ratten: 9m
Locatie: Diest

Re: Eventjes mezelf voorstellen...

Bericht door Hjördis »

Op tweedehandssites vind je vaak leuke kooien voor een zeer klein prijsje, vaak kom je dan met 3 kooien aan de prijs van 1 nieuwe. hihi

Misschien kan je eens met je ouders naar een opvanggezin of goede (!) rattery gaan? Dan kunnen ze meteen kennismaken en al hun vragen afvuren. :)
Owen, Panda, Giraf, Gekko, Koala, Marshmallow, Moonpie, Milkshake
Tygo
Ziggy, Findus
Lafayette, Sam, Aedán, Nemo, Bubbles, Marlin, Gill, Chocolate, Lotus, Amadeus, Stardust, Cuberdon, Ferrero, Lilly, Haribo, Merry, Vox, Savior, Rapunzel, Pannenkoek
Gebruikersavatar
Fallecia
Versleten fuzz
Berichten: 1504
Lid geworden op: 08 nov 2012, 13:35
Ratten: 4m
Locatie: Melsbroek

Re: Eventjes mezelf voorstellen...

Bericht door Fallecia »

Ik heb ook 3 kooien.. :p zit ook op "kot" (wel een appartement maar swat). Ik ging wel niet elk weekend naar huis vanaf ik ratjes had, maar verder ging dit prima. Ik studeer normaal eind juni af, dus ga binnenkort 2 kooien verkopen (Zeno en FurAt).
Misschien eens met je ouders naar een beurs gaan met ratjes? of meenemen om te gaan kijken naar rittens.. :p
- Atlas, Ronin en Ink -

RIP Dexter, Bilbo en Sinister..

“Lots of people talk to animals, Not very many listen though...that's the problem.” ― B. Hoff
Plaats reactie

Terug naar “Voorstellen”