nieuw lid

Stel je hier voor aan de andere leden.

Moderator: Medewerkers

Plaats reactie
marco
Ritten
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 nov 2013, 19:52

Re:naaktratjes

Bericht door marco »

Hallo iedereen,
heeft iemand ondervinding met naaktratjes? Ik heb er twee gereserveerd in Brugge via een advertentie op tweedehands. Maar ik had niet verder gekeken tot ik in de week tot de constatatie kwam dat die meneer ook voederratjes verkoopt. Mijn enthousiasme viel al voor een groot deel weg. Nu heeft iemand mij op een ander forum nog meer bang gemaakt , dat naaktratjes van zo'n kweker heel dikwijls ziek worden en dat er erg veel problemen kunnen uit voortvloeien. Waarschijnlijk zijn die diertjes ook nog nooit uit hun hok geweest, kunnen die nog tam worden? Heeft iemand van jullie hier al ondervinding mee? Graag een reactie, dank U.
Cassie
Superrat
Berichten: 3037
Lid geworden op: 08 nov 2012, 15:31

Re: nieuw lid

Bericht door Cassie »

Ik zou als het mogelijk is best afbellen.. Je zou er geen goed mee doen en die kweker steunen lijkt me ook niks..
Ben je al is op bezoek gemogen? Of neem je aan dat ze nog nooit uit hun hok zijn kunnen komen?

Weet ook dat naaktratjes minder goed hun temperatuur kunnen regelen.
Mss intressant om te lezen, maar enkele nadelen voor naaktratjes vind je hier (en daarmee bedoel ik, de problemen waar de naaktratjes mee kampen) ;
http://www.kleineknaagdieren.nl/artikel ... en/200506/

Ik zou in ieder geval geen naaktjes halen zelf :)
Hjördis
Rattenkoning
Berichten: 15979
Lid geworden op: 04 nov 2012, 13:15
Ratten: 9m
Locatie: Diest

Re: nieuw lid

Bericht door Hjördis »

Als ze van Ado Huwel komen, sowieso annuleren. Ado is een héél grote broodfokker, de dieren zitten er afschuwelijk, geslachten door elkaar en worden amper verzorgd.

Als je naaktratjes zou willen kan je contact opnemen met Konijnen- en knaagdierenopvang Safira te Oostende, ik weet dat zij momenteel nog naaktratjes in opvang heeft. Maar zij worden er wel héél goed verzorgd.

Naaktratjes zijn makkelijker ziek omdat ze geen haar hebben. Maar het is voor hen ook een soort van handicap. Ze kunnen dmv hun vacht niet laten zien of ze zich slecht voelen, of ze kwaad zijn op anderen en wondjes ontstaan snel.
Ze moeten sowieso meer fleecespulletjes hebben om zich warm aan te houden.
Owen, Panda, Giraf, Gekko, Koala, Marshmallow, Moonpie, Milkshake
Tygo
Ziggy, Findus
Lafayette, Sam, Aedán, Nemo, Bubbles, Marlin, Gill, Chocolate, Lotus, Amadeus, Stardust, Cuberdon, Ferrero, Lilly, Haribo, Merry, Vox, Savior, Rapunzel, Pannenkoek
Rakto
Ritten
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mar 2014, 11:45

Re: nieuw lid

Bericht door Rakto »

Hallo iedereen!
Hjördis
Rattenkoning
Berichten: 15979
Lid geworden op: 04 nov 2012, 13:15
Ratten: 9m
Locatie: Diest

Re: nieuw lid

Bericht door Hjördis »

Rakto, maak je je een eigen topic aan met een korte voorstellen? :)
Owen, Panda, Giraf, Gekko, Koala, Marshmallow, Moonpie, Milkshake
Tygo
Ziggy, Findus
Lafayette, Sam, Aedán, Nemo, Bubbles, Marlin, Gill, Chocolate, Lotus, Amadeus, Stardust, Cuberdon, Ferrero, Lilly, Haribo, Merry, Vox, Savior, Rapunzel, Pannenkoek
Gebruikersavatar
pauline
Mete/petekindje
Berichten: 731
Lid geworden op: 22 aug 2013, 12:36
Ratten: 3c4v
Locatie: Hamme

Re: nieuw lid

Bericht door pauline »

welkom :)
hugs van Loire, amy, nemo, muffin, marin & Kai

slaap zacht kleine ukkie, miku, Kiona, Koffie & siret
Gebruikersavatar
Sabine
Versleten fuzz
Berichten: 1692
Lid geworden op: 12 nov 2012, 23:36
Ratten: Geen

Re: nieuw lid

Bericht door Sabine »

Sowieso best alleen ratjes nemen via opvang of deftige Rattery!!!

No offence, maar dieren die op 2e handssites te vinden zijn, vermijd je best. Echte dierenliefhebbers weten dat het daar bol staat van broodfokdieren (ok, met hier en daar een oprecht initiatief zoals Ratopia, maar da's zeldzaam...)
Do not judge the things you don't UNDERSTAND

Gezellig wat tateren? Stoom aflaten? Kom dan naar

http://thedailybreak.bbforum.be
Plaats reactie

Terug naar “Voorstellen”