Ideeën

Hier vind je alles over forum regels, aankondigingen over de opvang, updates...

Moderator: Medewerkers

Plaats reactie
Hannelore
Superrat
Berichten: 3916
Lid geworden op: 04 jul 2014, 09:24
Locatie: Diepenbeek

Re: Ideeën

Bericht door Hannelore »

Ik heb nog een idee! Iets wat, als jullie het even leuk vinden, wil doen voordat ik aan de knutselbox verder werk:
Vloggen over de EHBO kit van een rattenbaasje :)
Oftewel korte YouTube filmpjes met telkens wat producten die iedereen die al enkele jaren ratten heeft wel heeft liggen. Ik zou het dan opsplitsen in thema's zoals wondverzorging (honingzalf, isobetadine...), niezen (bisolvon, tijmthee...),...
Let op! Ik zou ook elk filmpje starten met de boodschap dat ik geen dierenarts is en dat ze bij twijfel altijd hun dierenarts moeten contacteren. En ik zou ook enkel dingen uitleggen die je zo kan krijgen zonder voorschrift zoals de dingen die ik hierboven vermeld.
Ik wil wel eens zo een tekstje uitschrijven als ik weet wat jullie denken en dan kan iedereen daar zeker nog op of aanmerkingen bij geven.
Door het in thema's op te splitsen, blijven de filmpjes kort en kunnen we ook langere tijd nieuwe dingen posten ;)
Wat denken jullie?
~~ Quinn ~ Quick ~ Quiff~~
KimberleyW
Ratfanaat
Berichten: 571
Lid geworden op: 10 feb 2016, 18:22
Ratten: 2vc 1mc
Locatie: Moerbeke-Waas

Re: Ideeën

Bericht door KimberleyW »

Lijkt me een leuk idee. Zodat mensen weten wat veilig is om te gebruiken specifiek bij ratjes en waarom de DA bepaalde behandelingen voorschrijft.
Ellen
Versleten fuzz
Berichten: 2332
Lid geworden op: 04 dec 2014, 17:43
Ratten: 2v1c

Re: Ideeën

Bericht door Ellen »

Dat klinkt als een fantastisch idee!
Hjördis
Rattenkoning
Berichten: 15979
Lid geworden op: 04 nov 2012, 13:15
Ratten: 9m
Locatie: Diest

Re: Ideeën

Bericht door Hjördis »

Ik denk dat dat zeker gaat aanslagen!
Owen, Panda, Giraf, Gekko, Koala, Marshmallow, Moonpie, Milkshake
Tygo
Ziggy, Findus
Lafayette, Sam, Aedán, Nemo, Bubbles, Marlin, Gill, Chocolate, Lotus, Amadeus, Stardust, Cuberdon, Ferrero, Lilly, Haribo, Merry, Vox, Savior, Rapunzel, Pannenkoek
KimberleyW
Ratfanaat
Berichten: 571
Lid geworden op: 10 feb 2016, 18:22
Ratten: 2vc 1mc
Locatie: Moerbeke-Waas

Re: Ideeën

Bericht door KimberleyW »

Ik had nog een ideetje om te verkopen op beurzen oa (eventueel ook via de webshop). Mijn vader heeft sinds enkele maanden een fancy voedseldroger dus kan ik appeltjes, wortelen, komkommer, banaantjes,... drogen. Als we ze verpakken in gripzakjes kunnen we voor bv 100gr gedroogde appeltjes aan 1 euro, +/-60cent overhouden winst. prijzen/hoeveelheden zijn bespreekbaar en we kunnen eerst in maart een testje uitvoeren en kijken naar de interesse.
KimberleyW
Ratfanaat
Berichten: 571
Lid geworden op: 10 feb 2016, 18:22
Ratten: 2vc 1mc
Locatie: Moerbeke-Waas

Re: Ideeën

Bericht door KimberleyW »

Adopteereendier.be registreren via animalshelter.be
Een website gesteund door de vlaamse overheid
KimberleyW
Ratfanaat
Berichten: 571
Lid geworden op: 10 feb 2016, 18:22
Ratten: 2vc 1mc
Locatie: Moerbeke-Waas

Re: Ideeën

Bericht door KimberleyW »

https://www.torfsfonds.be/ een tip van Anneleen we kunnen hiermee tot 1000euro steun krijgen en project mag ook bv dierenartskosten zijn het hoeft geen specifiek toestel/materiaal te zijn. vanaf de nieuwe inschrijvingen van start gaan ergens in september/oktober (sta ingeschreven via persoonlijke mail)
Plaats reactie

Terug naar “Forum/opvangzaken”

cron