Lien Ravestyn - spullen te koop

Hier vind je alles over forum regels, aankondigingen over de opvang, updates...

Moderator: Medewerkers

Plaats reactie
Hjördis
Rattenkoning
Berichten: 15979
Lid geworden op: 04 nov 2012, 13:15
Ratten: 9m
Locatie: Diest

Lien Ravestyn - spullen te koop

Bericht door Hjördis »

Lien verstuurde vandaag deze mail naar ons. Wat vinden jullie ervan?
Zoals jullie wel weten heb ik altijd grote groepen ratten gehad (tot 15 max). Omdat het qua energie en kosten allemaal wat veel werd, ben ik de laatste tijd overgestapt op een kleiner aantal. De ratjes die we hadden zijn natuurlijk gewoon gebleven! Maar als die kwamen te sterven, adopteerde ik geen nieuwe.

Ik heb nog 4 ventjes nu, en dat zal de komende tijd ook zo blijven (een uitschieter van 5 sluit ik niet uit, maar dat is het dan ook).

Dat houdt in dat ik hier heel wat rattengerief op overschot heb. Ik heb altijd heel veel rattengerief in huis gehaald, en nu heb ik veel te veel. Eerlijk gezegd zie ik het niet zitten om dat allemaal stukje per stukje op de foto te zetten, dan al die foto's op de verschillende groepen op FB te zetten, tientallen pakketjes te versturen, alles op te volgen...

Ik ben dus op zoek naar iemand die alles van me wil overnemen, liefst in 1 keer. Iemand die op beurzen staat en daar het een en ander kan verkopen. Ik dacht aan jullie, zouden jullie interesse hebben? De bedoeling is dan dat we een goede prijs overeenkomen. Goed voor mij, zodat ik een centje kan bijverdienen (daar ben ik wel zo eerlijk in). Maar ook goed voor jullie, zodat jullie een leuke winst kunnen maken (goed voor de opvangertjes).

Het zijn onder andere een hele hoop hangmatjes. Ik heb vroeger een webwinkel gehad, ik ben al een paar jaar gestopt, maar ik heb nog veel stofjes liggen. Daar maak ik af en toe wat hangmatjes van, met de bedoeling die in de verkoop te gooien. Het zijn nette hangmatjes, maar niet naadloos, en gestikt met witte garen. Voor de rest netjes afgewerkt. Veel is katoen in combi met knuffelfleece. Leuk voor de herfst die straks gaat komen. Ik dacht dat jullie misschien interesse zouden hebben, om die hangmatjes op beurzen in een soort van soldenhoekje te leggen. Hangmatjes voor kleine prijsjes. Ik stop een overzichtje in bijlage van wat ik heb (aantal en soort). Misschien dat jullie kunnen bepalen welke prijs jullie zouden aanrekenen, en dat we dan 50-50 doen? Elk de helft?

Kwestie van andere rattige spullen. Ik heb oa ice pods die nog gloednieuw zijn (zelfs nog in verpakking). Hele leuke puzzelhuisjes (maar ik heb er te veel, er moet echt wat gerief weg). Plateaus van Ferplast in alle kleuren van de regenboog (rood, groen, geel, fuchsia, blauw). Ik heb hier 18 plateaus liggen, en ik gebruik niet eens plateaus in de kooi! Ik hang in de plaats een extra hangmat, wat moet ik dan met al die plateaus... Ik stop een lijstje in bijlage, ik heb opgezocht wat de nieuwprijs ongeveer is. Kijken jullie voor hoeveel jullie de spulletjes zouden verkopen, dan kunnen we mss ook 50-50 doen.

Je bent van harte welkom om ter plaatse te komen kijken naar alles. Wel even op voorhand laten weten, dan leg ik alles klaar. Ik kan het ook naar Deerlijk brengen.

Laten jullie me iets weten? Ik hoop dat er interesse is, zoniet ga ik iemand anders moeten proberen warm te maken...

Groetjes
(en zie bijlage!)
Afbeelding
Afbeelding
Owen, Panda, Giraf, Gekko, Koala, Marshmallow, Moonpie, Milkshake
Tygo
Ziggy, Findus
Lafayette, Sam, Aedán, Nemo, Bubbles, Marlin, Gill, Chocolate, Lotus, Amadeus, Stardust, Cuberdon, Ferrero, Lilly, Haribo, Merry, Vox, Savior, Rapunzel, Pannenkoek
KimberleyW
Ratfanaat
Berichten: 571
Lid geworden op: 10 feb 2016, 18:22
Ratten: 2vc 1mc
Locatie: Moerbeke-Waas

Re: Lien Ravestyn - spullen te koop

Bericht door KimberleyW »

lijkt me wel een mooie deal,misschien wel overwegen een afspraak te maken dat de opvang niet meteen alles kan vergoeden want dit is wel een hap uit het budget.
Ik denk wel dat heel veel gemakkelijk verkocht geraakt het zijn handige rattenspulletjes en de gekleurde ferplast plateaus zouden als zoete broodjes verkopen (wetende dat ze op de tamme rattenpagina zich zot zoeken voor kleurtjes ;) ).
Melissa_L
Slooprat
Berichten: 172
Lid geworden op: 13 dec 2016, 19:20
Ratten: 7m
Locatie: Hoeselt

Re: Lien Ravestyn - spullen te koop

Bericht door Melissa_L »

Klopt wat Kimberley zegt!
Ik zou eventueel zelfs voorstellen om haar uit te betalen wanneer er effectief spulletjes verkocht zijn ofzo. Ik weet natuurlijk niet of ze hiermee akkoord zou gaan. Maar om te vermijden dat ge teveel moet investeren eerst, want aan de hoeveelheid van haar spulletjes te zien, zou dit inderdaad een serieuze hap uit het budget zijn.
Schatjes van ratjes: Zenon-Altwin-Jits-Juul-Qasper-Qamiel-Qarel

Slaapzacht Harry, Flapke, Grey, Q, Qwodin, Quinn, Timo, Ubbe, Cy, Fitz, Bas, Blinker, Merlin, Newton, Rowan, Jake, Quillian, Pepin</3
Hannelore
Superrat
Berichten: 3916
Lid geworden op: 04 jul 2014, 09:24
Locatie: Diepenbeek

Re: Lien Ravestyn - spullen te koop

Bericht door Hannelore »

Wat verwacht ze er ongeveer voor te krijgen? Want zonder hangmatten tel ik ongeveer €500. Nu, zelfs in nieuwstaat krijg je veel spullen niet voor meer dan de helft van de winkelprijs kwijt. Het heeft ook geen zin om een goede deal te betalen die dan jaaaren duurt om de deal eruit te krijgen.
Dus als ze 50-50 van wat we eruit willen proberen halen verwacht dan gok ik ergens tussen. €100-200? Maar ik vermoed dat ze wel meer in gedachte heeft...
~~ Quinn ~ Quick ~ Quiff~~
Hjördis
Rattenkoning
Berichten: 15979
Lid geworden op: 04 nov 2012, 13:15
Ratten: 9m
Locatie: Diest

Re: Lien Ravestyn - spullen te koop

Bericht door Hjördis »

Ik heb op het overzichtje dat Lien maakte een prijsberekening geplakt met een geschatte verkoopprijs. Deze heb ik haar juist teruggestuurd. Als ze ermee akkoord gaat, dan komt er in totaal €326 voor de tweedehandsspullen binnen waarvan 50% naar haar gaat.

De hangmatten moet ik eerst zien, daar ga ik nu nog geen prijs op plakken.

Ik heb wel voorgesteld om bv na elke beurs of elke maand een overzicht te maken van wat er verkocht is en dan het geld over te schrijven.

Nu is het afwachten!
Owen, Panda, Giraf, Gekko, Koala, Marshmallow, Moonpie, Milkshake
Tygo
Ziggy, Findus
Lafayette, Sam, Aedán, Nemo, Bubbles, Marlin, Gill, Chocolate, Lotus, Amadeus, Stardust, Cuberdon, Ferrero, Lilly, Haribo, Merry, Vox, Savior, Rapunzel, Pannenkoek
Hjördis
Rattenkoning
Berichten: 15979
Lid geworden op: 04 nov 2012, 13:15
Ratten: 9m
Locatie: Diest

Re: Lien Ravestyn - spullen te koop

Bericht door Hjördis »

Een overzichtje van wat reeds verkocht is en de prijzen van de hangmatten

Petsotic:
- 2x kittentunnel (€3)
- 2x icepod (€9)
- 2x rody tunnel (€6)
- 1x silent spinner blauw (€25)
- 1x toilet (€3)

Totaalprijs: €64 : 2 = €32 voor de opvang

Opbod plateaus:
- gele plateaus: €22
- gele trapjes: €10
- groene plateaus: €17
- roze plateaus: €22
- rode plateaus: €20
- blauwe plateaus: €19
- blauwe trapjes: €8

Totaal: €118 : 2 = €59

Verkoopprijs hangmatten (prijs moet nog bevestigd worden)
- kegelhuisjes (8x): €8.50 = €68
- kubus (18x): €9 = €162
- vierkant (60x): €4 = €240
- mini vierkant (5x): €2 = €10
- mini inkruip (3x): €3 = €9
- inkruip (9x): €5.50 = €49.50
- quatro (6x): €12.50 = €75
- tripple (8x): €10 = €80
- dubbeldekker (22x): €7.50 = €165
- slaapzak: €5
- knuffelzak: €5

Totaal: €868,50 : 2 = €434,25
Owen, Panda, Giraf, Gekko, Koala, Marshmallow, Moonpie, Milkshake
Tygo
Ziggy, Findus
Lafayette, Sam, Aedán, Nemo, Bubbles, Marlin, Gill, Chocolate, Lotus, Amadeus, Stardust, Cuberdon, Ferrero, Lilly, Haribo, Merry, Vox, Savior, Rapunzel, Pannenkoek
KimberleyW
Ratfanaat
Berichten: 571
Lid geworden op: 10 feb 2016, 18:22
Ratten: 2vc 1mc
Locatie: Moerbeke-Waas

Re: Lien Ravestyn - spullen te koop

Bericht door KimberleyW »

Dat is een mooi bedrag :) en lijken me goede prijzen voor de hangmatjes
Ellen
Versleten fuzz
Berichten: 2333
Lid geworden op: 04 dec 2014, 17:43
Ratten: 2v1c

Re: Lien Ravestyn - spullen te koop

Bericht door Ellen »

Iemand die hier raad mee weet?

Hoi, ik ben op zoek naar een vriendje voor Oliver die nu alleen zit, ik contacteer hier ook nog ratopia over via mail, maar ik wou eerst even bij jou polsen of jij een geschikt ventje zou hebben zitten. Oliver is nu ongeveer 6 maand en is een beetje een probleemgeval... Hij zit alleen omdat hij obsessief reed op zijn 2 vriendjes (vooral op Tijntje). Het was niet alleen rijden, maar echt verkrachten (tot bloedens toe zelfs...). Het was ook echt continu, als ze een uur op de rattenbank zaten met mij, was het een uur continu erop en eraf. Ik hou al 13 jaar ratten (heb er al meer dan 70 gehad) en dit heb ik nog nooit eerder meegemaakt. Chemische castratie geprobeerd (omdat hij toen nog een erg klein en smal ratje was durfde ik een operatie nog niet aan) maar dat hielp maar miniem. Begin augustus is hij operatief gecastreerd. Na 5 weken heb ik nog een keer geprobeerd ze samen te zetten, maar hij begon vrijwel direct opnieuw te rijden op Tijntje. Dus ging hij weer apart. Onlangs heb ik nog een keer opnieuw een intro geprobeerd (hij is nu 2 maand gecastreerd) maar Tijntje vloog er na een paar seconden al op en ik ben moeten tussenkomen voor er gewonden vielen. Tijntje is natuurlijk nog niet vergeten wat Oliver hem heeft aangedaan. Een nieuwe intro met Tijntje ga ik niet meer doen, omdat ik het niet vertrouw. Oliver is een mini ventje van 340 gram terwijl Tijntje een sterke beer van 720 gram is. Tijntje toonde in het verleden steeds aan Oliver dat Oliver moest stoppen, door hem op zijn rug te leggen, maar Oliver is daar niet van onder de indruk en van zodra Tijntje hem losliet begon hij weer te rijden. Hij trekt zich maw niks aan van het signaal van de alfa dat hij moet stoppen, dus de volgende stap die een alfa dan neemt is vechten (bijten) en omdat Oliver zo mini is en Tijntje zo'n giga beer, komt dat niet goed.
Dus Oliver zit nu alleen, maar volgens mij treurt hij (natuurlijk). Ik zou graag nog een keer proberen hem een vriendje te geven, dus ik ben op zoek naar een ratje dat gemakkelijk en geduldig is, en niet te groot van postuur. Zou jij een ventje hebben zitten dat daaraan voldoet? Ik zou graag de intro proberen, maar als Oliver terug begint te verkrachten, zal hij toch alleen moeten blijven, dus dan zou ik graag de optie hebben om als dat gebeurt het ventje terug te brengen.
Ik wou eerst eens bij jou polsen of jij een geschikte kandidaat hebt, indien ja, dan stuur ik een mail naar ratopia om alles in orde te maken. Ik wou eerst even contact met jou opnemen omdat jij het karakter van je opvangertjes het beste kent.
Ik hoor het wel, alvast bedankt!

Een ongeduldig ratje heeft volgens mij geen kans op slagen, dus dat gaat het niet worden. En een grote sterke rat durf ik ook niet goed aan, Oliver weegt maar 340 gram. Ik denk dat ik dan best afwacht tot er een jonger (en klein) ventje in de opvang komt?
Het is inderdaad niet gemakkelijk, Oliver heeft nog wel meer probleemgedrag. Hij tralieknaagt, maar ik heb onlangs een knaagstick gekocht (zaadjes en honing op een houten stokje gekleefd) en wonder boven wonder lijkt dat (voorlopig toch) te helpen daartegen. Houten knaagspeelgoedjes had ik al geprobeerd, maar daar kijkt hij niet naar om. En hij eet excessief keutels. Ik weet dat ratjes dat wel een keer doen, maar hij gaat bvb op de bank echt op zoek of er keutels liggen en eet die dan op. In de kooi ook, ik vind continu kleine restjes keutels (de rest heeft hij dan opgegeten). En dan dat verkrachten tot bloedens toe... En het is echt continu erop en eraf, op een uur tijd is het zeker 50 keer (ik overdrijf niet!). Ik wist eigenlijk niet dat ratjes echt kunnen verkrachten, ik dacht altijd dat het gewoon 'wrijven' was. Heb jij dat al meegemaakt met rattenventjes, dat ze dat deden?
Hannelore
Superrat
Berichten: 3916
Lid geworden op: 04 jul 2014, 09:24
Locatie: Diepenbeek

Re: Lien Ravestyn - spullen te koop

Bericht door Hannelore »

Nog nooit iets gelijkaardigs meegemaakt eerlijk gezegd dus weet ook niet goed wat haar zou kunnen helpen :thinking:
~~ Quinn ~ Quick ~ Quiff~~
Gebruikersavatar
Kayleigh
Officieel ratverslaafd
Berichten: 6177
Lid geworden op: 26 dec 2012, 22:46
Ratten: 2m
Locatie: Geleen, Limburg (NL)

Re: Lien Ravestyn - spullen te koop

Bericht door Kayleigh »

Volgens mij is dat ratje zelf ook nog jong hè?
Dan weet ik het eigenlijk ook niet zo goed.

Ik heb het zelf enkel voor gehad bij een intacte (vrij dominante) man die een oude gecastreerde vrouw deed verkrachten. Dat bleef ook continu doorgaan. Ik heb haar toen uit de groep gehaald. Bij gecastreerde jonge vitale vrouwen deed hij dit niet...
Lupa, Eden
Metekindje: Jim
Slaap zacht 67 engeltjes
Plaats reactie

Terug naar “Forum/opvangzaken”

cron