Nieuws opvanggezinnen

Hier vind je alles over forum regels, aankondigingen over de opvang, updates...

Moderator: Medewerkers

Plaats reactie
Hannelore
Superrat
Berichten: 3916
Lid geworden op: 04 jul 2014, 09:24
Locatie: Diepenbeek

Nieuws opvanggezinnen

Bericht door Hannelore »

Roezemoes is zondag ingeslapen :cry: Ik heb momenteel dus geen opvangers of metekindjes.
Ik heb besloten om dit een paar weken zo te houden. De oudjes hebben veel energie gevraagd, ik wil Fien & Flor nu even de aandacht geven die ook zij verdienen. Zij waren al die tijd gezond en kwamen daardoor vaak op de laatste plaats...
Nadien zou ik graag terug een klein groepje (max. 4) opvangen. Liever even geen metekindjes meer. Het is fijn dat deze ratjes bij je blijven, maar ik heb de medische rompslomp toch onderschat. Ik heb hun met veel liefde verzorgd maar ik ben nu even blij dat ik niet dagelijks nog snel snel voor het werk medicatiepapjes moet maken en verdelen. En dat ik niet gemiddeld twee avonden per week na het werk bij de dierenarts sta.
Afscheid nemen van 6 ratjes op nog geen 5 maanden was ook voldoende, zeker omdat ze bijna allemaal zijn ingeslapen omwille van die stomme abcessen. Je staat daar zo machteloos tegenover bij die oudjes he. Uiteindelijk is het altijd dezelfde uitkomst. De ene doet er gewoon maanden over, de andere weken of dagen.
Dus even rust nu :)
Ik zal binnenkort aangeven wanneer er een nieuw groepje mag komen.
~~ Quinn ~ Quick ~ Quiff~~
Hjördis
Rattenkoning
Berichten: 15979
Lid geworden op: 04 nov 2012, 13:15
Ratten: 9m
Locatie: Diest

Re: Nieuws opvanggezinnen

Bericht door Hjördis »

Het is inderdaad zwaar om metekindjes op te vangen. Niet alleen qua tijd en dierenartsbezoeken maar ook emotioneel. :knuf:
Je geeft maar aan wanneer je er klaar voor bent en dan kijken we naar de wachtlijst.
Owen, Panda, Giraf, Gekko, Koala, Marshmallow, Moonpie, Milkshake
Tygo
Ziggy, Findus
Lafayette, Sam, Aedán, Nemo, Bubbles, Marlin, Gill, Chocolate, Lotus, Amadeus, Stardust, Cuberdon, Ferrero, Lilly, Haribo, Merry, Vox, Savior, Rapunzel, Pannenkoek
Hannelore
Superrat
Berichten: 3916
Lid geworden op: 04 jul 2014, 09:24
Locatie: Diepenbeek

Re: Nieuws opvanggezinnen

Bericht door Hannelore »

Of het is misschien ook het moment voor de (nood)opvanggezinnen om even te kijken of ze liever wat minder opvangers hebben. Want dan kunnen er daar ook altijd van naar mij verhuizen. Bij kunnen zowel mannen als vrouwen komen, maar persoonlijk heb ik eerder een voorkeur voor vrouwen ^_^
~~ Quinn ~ Quick ~ Quiff~~
Hjördis
Rattenkoning
Berichten: 15979
Lid geworden op: 04 nov 2012, 13:15
Ratten: 9m
Locatie: Diest

Re: Nieuws opvanggezinnen

Bericht door Hjördis »

Ik ben de afgelopen dagen erg afwezig geweest aangezien mijn oma op 27 maart gestorven is en gisteren begraven is.

Ik heb af en toe mails beantwoord of gelezen, het zijn er nu zo'n 25. Daarnaast moet ik het forum bij lezen plus updaten, facebook updaten etc.
Als er dingen zijn waar ik over kijk mag dat zeker nog even vermeld worden. :)

Ik ga vandaag zoveel mogelijk schade inhalen.
Owen, Panda, Giraf, Gekko, Koala, Marshmallow, Moonpie, Milkshake
Tygo
Ziggy, Findus
Lafayette, Sam, Aedán, Nemo, Bubbles, Marlin, Gill, Chocolate, Lotus, Amadeus, Stardust, Cuberdon, Ferrero, Lilly, Haribo, Merry, Vox, Savior, Rapunzel, Pannenkoek
Hjördis
Rattenkoning
Berichten: 15979
Lid geworden op: 04 nov 2012, 13:15
Ratten: 9m
Locatie: Diest

Re: Nieuws opvanggezinnen

Bericht door Hjördis »

Het opvangen weegt momenteel zwaar op me. :(

In maart en april zijn er tot nu zoveel diertjes gestorven en ik kan het niet echt meer aan. Ik breek bij elk ratje dat sterft.
1/03: Cai (eigen ratje, plots aan het schokken, happen naar adem en gestorven)
21/03: Phillon (stokoud, gestorven in de kooi bij zijn vriendjes)
29/03: Poohbear (MOO, gestorven bij DA)
2/04: Jamie (onbekende reden, waarschijnlijk stress door de carnavalstoet + erg luide muziek, zatte mensen etc)
3/04: Loek (open wonden, zwak, afgekoeld, gestorven onderweg naar DA)
8/04: Snoepje (MOO, 's nachts afgekoeld, reageerde niet meer. Gestorven om 4u 's nachts bij Stijn aangezien ik bij Kim sliep voor de beurs)
12/04: Frummel (dood in de kooi, onbekende reden)

Daarnaast zit ik wekelijks enkele keren bij de dierenarts met noodoproepen, ratjes die geopereerd moeten worden, ziek zijn, reutelen of god weet wat. Ik heb schrik om 's ochtends en 's avonds mijn grote ronde te doen of ratten uit hun kooi te laten. Er is precies altijd wel iets dat ik zie. :(

Ik probeer iedereen alle zorgen te geven die ze nodig hebben, alle medicatie wordt correct toegediend, iedereen wordt dagelijks gecontroleerd en mag dagelijks rondlopen op de tafel, zetel of in de hal. De kooien worden wekelijks proper gemaakt, ze krijgen dagelijks vers voer en vers drinken, ze krijgen hun supplementen etc. Maar blijkbaar doe ik iets mis en ik weet niet wat. :S :(
Owen, Panda, Giraf, Gekko, Koala, Marshmallow, Moonpie, Milkshake
Tygo
Ziggy, Findus
Lafayette, Sam, Aedán, Nemo, Bubbles, Marlin, Gill, Chocolate, Lotus, Amadeus, Stardust, Cuberdon, Ferrero, Lilly, Haribo, Merry, Vox, Savior, Rapunzel, Pannenkoek
Hannelore
Superrat
Berichten: 3916
Lid geworden op: 04 jul 2014, 09:24
Locatie: Diepenbeek

Re: Nieuws opvanggezinnen

Bericht door Hannelore »

Oh Hjördis toch :knuffel:
Jij doet helemaal niets mis! Met zoveel ratjes in huid is het jammer genoeg normaal dat je regelmatig zieken hebt en soms ook overlijdens. Ik had ocharme 3 oude ratjes en zat meer dan 1x per week bij de dierenarts. Jij hebt meer oude ratjes en ook opvangers die al niet gezond zijn binnen gekomen. Daar kan je jezelf helemaal niets voor verwijten. Het zijn gewoon broze diertjes en hun levensduur is kort eh.
Maar dat neemt niet weg dat het zwaar is! Ik had er ook even mijn buik vol van, perfect normaal gevoel dus. Ook jij mag gas terugnemen als je daar de behoefte toe hebt he. Je mag jezelf zeker niet verplicht voelen alle ratjes te moeten opvangen die niet bij iemand anders terecht kunnen. Je bent ook nog Hjördis, niet alleen medewerkster van Ratopia.
Veel sterkte meid X
~~ Quinn ~ Quick ~ Quiff~~
Ellen
Versleten fuzz
Berichten: 2333
Lid geworden op: 04 dec 2014, 17:43
Ratten: 2v1c

Re: Nieuws opvanggezinnen

Bericht door Ellen »

Jij doet zeker niets mis Hjördis, je doet juist veel goed voor hen!
Poemels
Ervaren rat
Berichten: 318
Lid geworden op: 09 apr 2016, 08:12

Re: Nieuws opvanggezinnen

Bericht door Poemels »

Maar Hjördis toch, je mag jezelf niks verwijten! Zoals Hannelore al schreef, je hebt zoveel opvangers. En velen van hen komen al ongezond binnen. En met zoveel ratjes maak je veel meer mee dan als iemand weinig ratjes heeft. Tja, dat is een feit, maar jij moet je je er niet schuldig door gaan voelen, hoor. Wat jij allemaal doet voor alle ratjes. Probeer anders maar te denken hoeveel ratjes je hun leven hebt gered en hebt opgelapt! Dikke :knuf: en veel sterkte met al je verliezen.
Poemels
Ervaren rat
Berichten: 318
Lid geworden op: 09 apr 2016, 08:12

Re: Nieuws opvanggezinnen

Bericht door Poemels »

Hjördis, hoe gaat het nu met je?
Hjördis
Rattenkoning
Berichten: 15979
Lid geworden op: 04 nov 2012, 13:15
Ratten: 9m
Locatie: Diest

Re: Nieuws opvanggezinnen

Bericht door Hjördis »

Dank je iedereen! :knuffel:

Het gaat op en af, ik krijg nu extra hulp van Stijn. Hij geeft bv eten en drinken terwijl ik mijn laatste rond doe langs alle kooien, knuffelt meer met mijn eigen ratjes zodat zij ook voldoende aandacht blijven krijgen etc. Op vlak van medicatie heb ik momenteel geluk dat enkel Mop moeilijk doet, de andere 9 eten al iets vlotter hun papje op.
Maar elke keer als er een telefoontje binnenkomt, krijg ik hartkloppingen en de uren daarna gaan voorbij in een roes en op automatische piloot. Net zoals vandaag, om 11u36 kreeg ik de eerste mail, om 12u bleek dat ze opgehaald was door de politie. En tot nu heb ik zitten rondbellen, opzoeken, berichten gedeeld op facebook en dergelijk. Ik ging vandaag zoveel doen, maar het is er niet van gekomen door alle drukte. :S Dat is wel iets dat telkens wringt maar waar niets aan veranderd kan worden.

Het lijkt erop dat de komende tijd alweer wat opvangertjes verhuizen (Sunshine, Wormpje, Pickels, Lily, Merel...) en ik ga dan ook even geen ratjes laten binnenkomen vanop de wachtlijst. Die moeten eventjes wachten zodat ik terug op krachten kan komen en het volledige plezier kan terugvinden.
Ik ben ook blij dat het nog maar 2 beurzen zijn, want al het werk dat daarin stak (bovenop de rest) was ook enorm zwaar. Dus nog even doorbijten tot 16 mei (14 mei beurs, daarna webshop updaten etc) en dan kan de rust wederkeren.
Owen, Panda, Giraf, Gekko, Koala, Marshmallow, Moonpie, Milkshake
Tygo
Ziggy, Findus
Lafayette, Sam, Aedán, Nemo, Bubbles, Marlin, Gill, Chocolate, Lotus, Amadeus, Stardust, Cuberdon, Ferrero, Lilly, Haribo, Merry, Vox, Savior, Rapunzel, Pannenkoek
Plaats reactie

Terug naar “Forum/opvangzaken”