Nieuws opvanggezinnen

Hier vind je alles over forum regels, aankondigingen over de opvang, updates...

Moderator: Medewerkers

Plaats reactie
Hannelore
Superrat
Berichten: 3916
Lid geworden op: 04 jul 2014, 09:24
Locatie: Diepenbeek

Re: Nieuws opvanggezinnen

Bericht door Hannelore »

Het is om te beginnen wel een goed uitgelegde mail. Dat apprecieer ik altijd enorm :)
Geen ervaring is wat jammer, maar vind ik geen rede op nee te zeggen. Ik zou haar dan wel eerder laten starten met een groepje jongere ratjes zodat de kans en frequentie op ziektes iets lager is. Zo kan ze geleidelijk aan bijleren. En haar laten voelen dat we open staan om antwoord te geven op al haar vragen. Zodat ze dat zeker doet bij enige twijfel.
Ik ken niets van eekhoorns maar volgens mij is er toch wel wat verschil :) dus ik zou aan de start ook zorgen dat ze zeker alle nodige info heeft gehad over de juiste voeding, kooi, noden,...
~~ Quinn ~ Quick ~ Quiff~~
KimberleyW
Ratfanaat
Berichten: 571
Lid geworden op: 10 feb 2016, 18:22
Ratten: 2vc 1mc
Locatie: Moerbeke-Waas

Re: Nieuws opvanggezinnen

Bericht door KimberleyW »

Klinkt wel positief.
Eekhoorns hebben inderdaad andere behoeftes en kunnen bv niet enkel mannen samen etc. Dus wat meer achtergrond info meegeven zal zeker geen kwaad kunnen.

Starten zou ik met 'makkelijkere' ratjes doen zodat ze eerst de feeling krijgt (en zodat de ratjes makkelijk geadopteerd worden moest ze toch beslissen dat ratjes niks voor haar zijn).
Eventueel kan ze ook eerst eens op bezoek komen bij jouw (of iemand anders) zo kan je zien of ze een klik heeft met ratjes en hoe ze er mee omgaat, voor er beslist wordt?
Cindy
Mete/petekindje
Berichten: 607
Lid geworden op: 07 nov 2012, 23:14
Locatie: dendermonde

Re: Nieuws opvanggezinnen

Bericht door Cindy »

Ik vind het ook wel positief klinken.
In haar idd laten starten met heel makkelijke ratjes zodat ze alles kan leren.
Slaapzacht Lieve ratjes van me,
Jullie zijn voor altijd in mijn hart!!!
Slaapzacht Ninja en Kuzuri,Martin, Edward en Yvetje mijn coole minihamsters :)
Gebruikersavatar
Kayleigh
Officieel ratverslaafd
Berichten: 6177
Lid geworden op: 26 dec 2012, 22:46
Ratten: 2m
Locatie: Geleen, Limburg (NL)

Re: Nieuws opvanggezinnen

Bericht door Kayleigh »

Onder goede begeleiding zou ik het wel aandurven.
Lupa, Eden
Metekindje: Jim
Slaap zacht 67 engeltjes
Ellen
Versleten fuzz
Berichten: 2332
Lid geworden op: 04 dec 2014, 17:43
Ratten: 2v1c

Re: Nieuws opvanggezinnen

Bericht door Ellen »

Als iedereen er achterstaat sluit ik mij aan bij de rest.
Hannelore
Superrat
Berichten: 3916
Lid geworden op: 04 jul 2014, 09:24
Locatie: Diepenbeek

Re: Nieuws opvanggezinnen

Bericht door Hannelore »

Ik denk dat het een goed idee is om eens bij Myrthe op bezoek te gaan vooraleer ze haar eerste ratjes krijgt. Ze kan best nog wel wat basisinformatie gebruiken die ze obv haar berichten denk ik nog niet heeft gehad. Van waar is ze juist?
~~ Quinn ~ Quick ~ Quiff~~
KimberleyW
Ratfanaat
Berichten: 571
Lid geworden op: 10 feb 2016, 18:22
Ratten: 2vc 1mc
Locatie: Moerbeke-Waas

Re: Nieuws opvanggezinnen

Bericht door KimberleyW »

Aarschot, Staat in haar mailtje p3;) misschien kan ze ook even op facebook van enkele pagina's lid worden, onze info op de site en tammeratten.nl even doornemen. Ik heb hier veel op bijgeleerd toen ik een paar jaar terug begon.
Hjördis
Rattenkoning
Berichten: 15979
Lid geworden op: 04 nov 2012, 13:15
Ratten: 9m
Locatie: Diest

Re: Nieuws opvanggezinnen

Bericht door Hjördis »

Ik heb haar gisteren een mailtje gestuurd met de vraag of ze 4M wilt opvangen en of het goed is dat ik eens langs ga, incl de tips om zich toe te voegen aan enkele facebookgroepen en om mezelf even toe te voegen op fb. :)
Owen, Panda, Giraf, Gekko, Koala, Marshmallow, Moonpie, Milkshake
Tygo
Ziggy, Findus
Lafayette, Sam, Aedán, Nemo, Bubbles, Marlin, Gill, Chocolate, Lotus, Amadeus, Stardust, Cuberdon, Ferrero, Lilly, Haribo, Merry, Vox, Savior, Rapunzel, Pannenkoek
Hannelore
Superrat
Berichten: 3916
Lid geworden op: 04 jul 2014, 09:24
Locatie: Diepenbeek

Re: Nieuws opvanggezinnen

Bericht door Hannelore »

Ok, dat lijkt me een goed idee om eens langs te gaan. Zelfs als je leest op fora en groepen is het nog niet altijd gemakkelijk om te zien wat nu belangrijk info is. Of juist, want ook daar doen mensen soms vreemde uitspraken :p
Dus dan heb ik liever dat ze ons heel toegankelijk vindt en het zo veel mogelijk aan jou of ons vraagt :)
~~ Quinn ~ Quick ~ Quiff~~
Plaats reactie

Terug naar “Forum/opvangzaken”

cron