Vanalles en nog wat

Hier vind je alles over forum regels, aankondigingen over de opvang, updates...

Moderator: Medewerkers

Plaats reactie
Hannelore
Superrat
Berichten: 3916
Lid geworden op: 04 jul 2014, 09:24
Locatie: Diepenbeek

Re: Vanalles en nog wat

Bericht door Hannelore »

Ik ga wachten met feedback geven totdat ook zeker enkele anderen dit eens bekijken. Anders ga ik hun reacties al beïnvloeden ;)

Wat ik wel al even wil aangeven: ik heb enkel kleine aanpassingen gedaan en wat info verschoven. De inhoud van de website is niet veranderd.
Opmerkingen over inhoud zijn natuurlijk welkom. Dat moeten we dan zeker eens bespreken op de volgende vergadering.
~~ Quinn ~ Quick ~ Quiff~~
Ellen
Versleten fuzz
Berichten: 2333
Lid geworden op: 04 dec 2014, 17:43
Ratten: 2v1c

Re: Vanalles en nog wat

Bericht door Ellen »

Hier mijn opmerkingen na het uitvoeren van de vragen:

1. Ik wil een ratje adopteren en vraag me af wat dit kost
Het kan aan mij liggen maar ik vergeet altijd dat je ook op het titeltje kan klikken en niet enkel de dingen kan aanklikken die uitrollen. Het is misschien stom van mij maar nu net had ik het ook weer niet door. Ik ging op zoek naar de kostprijs en dacht dus dat er enkel 'afstand' en 'opvangers' aangeklikt konden worden... :(
2. Ik heb spullen die weg mogen, kan Ratopia hier iets mee doen?
Hiervoor ging ik spontaan kijken onder het titeltje 'Help de opvang' maar daar vond ik het dus niet :) Misschien moet onder 'help de opvang' ook nog staan dat ze een vrije donatie van geld kunnen doen en niet enkel via webshop of metekindjesprogramma? En dus ook dat spullen kunnen gedoneerd worden. Ik zie ook geen onderstaande link van Zooplus...
3. Ik wil weten welke opvangers er in de opvang verblijven
Heb ik makkelijk gevonden.
4. Ik wil laten weten dat ik een ratje heb gevonden
Is makkelijk te vinden als je op contact klikt.
5. Ik blijf met een ratje over, maar wil stoppen en afstand doen. Hoe moet ik dit aanpakken en wat kost dit? -> Ik vind het wat vreemd dat afstand onder het topic 'adoptie' staat. Misschien moet dat een aparte titel worden? Mocht ik een ratje willen afstaan is mijn eerste reactie denk ik niet om te gaan kijken onder 'adoptie'.

Ik weet niet wat er juist allemaal is veranderd en of het een verbetering is aangezien ik zelf niet veel naar onze eigen website ga :P
Hjördis
Rattenkoning
Berichten: 15979
Lid geworden op: 04 nov 2012, 13:15
Ratten: 9m
Locatie: Diest

Re: Vanalles en nog wat

Bericht door Hjördis »

1. Ik wil een ratje adopteren en vraag me af wat dit kost
Dat is makkelijk te vinden. Ik denk dat sommigen misschien niet meteen doorhebben dat ze ook op "adoptie" kunnen klikken en niet enkel op de afstand en opvangers die eruit komen.

2. Ik heb spullen die weg mogen, kan Ratopia hier iets mee doen?
Dit staat bij "help de opvang". Ik vind wel dat er nog een extra enter mag geplaatst worden om een onderscheid te maken, dus als volgt:

Via onze webshop kan je artikelen aankopen die speciaal zijn geselecteerd voor en door de opvang. Je kan deze toevoegen aan je bestelling of een aparte bestelling plaatsen speciaal voor de opvang. In plaats van dat je de artikelen zelf krijgt, doneer je ze aan de opvangratjes.
De opvang is ook steeds blij met voer, geschikte bodembedekking, kooi-benodigdheden, kooien, fleecedekens en katoen voor de opvangers hun hangmatjes etc. Indien je deze zou willen doneren, mag je steeds een mail sturen naar rattenopvang.ratopia@gmail.com.

3. Ik wil weten welke opvangers er in de opvang verblijven
Duidelijk

4. Ik wil laten weten dat ik een ratje heb gevonden
Duidelijk

5. Ik blijf met een ratje over, maar wil stoppen en afstand doen. Hoe moet ik dit aanpakken en wat kost dit?
Het onderdeel afstand zou ik apart van adoptie zetten. Daar gaan mensen niet meteen kijken. Als dit de eerste vraag was geweest, had ik zelf ook niet meteen gezien dat het bij adoptie stond.
Owen, Panda, Giraf, Gekko, Koala, Marshmallow, Moonpie, Milkshake
Tygo
Ziggy, Findus
Lafayette, Sam, Aedán, Nemo, Bubbles, Marlin, Gill, Chocolate, Lotus, Amadeus, Stardust, Cuberdon, Ferrero, Lilly, Haribo, Merry, Vox, Savior, Rapunzel, Pannenkoek
Hannelore
Superrat
Berichten: 3916
Lid geworden op: 04 jul 2014, 09:24
Locatie: Diepenbeek

Re: Vanalles en nog wat

Bericht door Hannelore »

Ik ga al wat feedback geven :)
Ik ben het eens met die titels. Het is niet meteen duidelijk dat je daar ook op kan klikken. Het is ook al aangegeven maar ik zou bvb met een algemene pagina werken als je wel op de titel klikt die dan kort uitlegt en verwijst naar de onderverdeling.
Een extra titel betekent ook een extra woord in de rij en om op 1 lijn te blijven moet er dan een woord weg. Ik zou evt media ergens onder plaatsen? Want dat is minder belangrijk om meteen in het oog te springen denk ik.
Ellen, zie jij de zooplus banner niet? Want die staat normaal onderaan help de opvang. Maar eigenlijk staat die daar te ver/uit het zicht.
Dat van donatie spullen lees je inderdaad niet in die hele tekst. Het is sowieso niet slecht om zoveel mogelijk zo kort mogelijk te houden. Mensen lezen niet meer maar screenen wat opvalt.

Qua titels dacht ik bvb zo
Ratopia -> Het team / Media (met extra onderverdeling?)/ Het forum
Adoptie (of Werking zoals eerst? Maar dat was bvb niet duidelijk voor mijn collega wat dat inhield) hier zou dan iets algemeen komen -> Procedure / Opvangers / Metekindjes / Zorgenkindjes
Afstand (ik denk niet dat dit onderverdeling nodig heeft? Tenzij we hier ook afstand spullen onder willen brengen?)
Webshop(blijft zoals het is)
Help de opvang - > Donatie / Vrijwilliger / ?
Basisinfo (blijft zoals het is)
Contact (blijft zoals het is)
~~ Quinn ~ Quick ~ Quiff~~
KimberleyW
Ratfanaat
Berichten: 571
Lid geworden op: 10 feb 2016, 18:22
Ratten: 2vc 1mc
Locatie: Moerbeke-Waas

Re: Vanalles en nog wat

Bericht door KimberleyW »

Klinkt goed media kan perfect bij Ratopia en die algemene uitleg met link naar de onderverdelingen lijkt me makkelijker. Ik plak wel vaker de link 'basis info' of 'webshop' in een reactie via de gsm is het wel makkelijker de hoofdtiteltjes te openen tov op de pc (waar ik nu op getest had)
Gebruikersavatar
Kayleigh
Officieel ratverslaafd
Berichten: 6177
Lid geworden op: 26 dec 2012, 22:46
Ratten: 2m
Locatie: Geleen, Limburg (NL)

Re: Vanalles en nog wat

Bericht door Kayleigh »

Ik wist tot op heden ook niet dat er onder de titels ook tekst stond :shame:

1. Ik wil een ratje adopteren en vraag me af wat dit kost
Had ik normaal niet gevonden omdat ik dus niet op de titels klik... nu wel gevonden omdat ik dit hier gelezen heb.

2. Ik heb spullen die weg mogen, kan Ratopia hier iets mee doen?
Ik ging ook direct naar 'help de opvang'.

3. Ik wil weten welke opvangers er in de opvang verblijven
Duidelijk

4. Ik wil laten weten dat ik een ratje heb gevonden
Ik zou dus dan weer enkel bij FAQ uitkomen

5. Ik blijf met een ratje over, maar wil stoppen en afstand doen. Hoe moet ik dit aanpakken en wat kost dit?
Kan ik makkelijk vinden, maar inderdaad vreemd dat dit bij adoptie valt.


De FAQ's zou ik persoonlijk ook aanpassen. Dit gaat nu vooral over de webshop. Ik zou er toch ook wat basic dingen over de opvang bijzetten. Is misschien handig voor mensen die snel een antwoord willen hebben? Of vinden jullie dat dubbel?


Edit: Ennnn.... zou mijn leeftijd voor een jaar niet aangepast mogen worden? :shame: Ik ben nu namelijk 22 en niet 23. vanaf oktober wel 23, dus laat maar staan :P Ik voel me al ouder dan dat ik ben...
Lupa, Eden
Metekindje: Jim
Slaap zacht 67 engeltjes
Ellen
Versleten fuzz
Berichten: 2333
Lid geworden op: 04 dec 2014, 17:43
Ratten: 2v1c

Re: Vanalles en nog wat

Bericht door Ellen »

Haha, Kayleigh, ik ben blij dat ik niet de enige ben die niet door had dat je op de titeltjes kan klikken :lol:

Amaai, ik had onder 'help de opvang' compleet over het doneren van spullen gelezen. Hoe kan dat nu? :shame:

En dat van Zooplus, dat komt dus doordat ik een Adblocker heb op mijn browser, die blokkeert dat... sorry!

Jouw ideeën klinken goed Hannelore.
Hannelore
Superrat
Berichten: 3916
Lid geworden op: 04 jul 2014, 09:24
Locatie: Diepenbeek

Re: Vanalles en nog wat

Bericht door Hannelore »

Alleszins allemaal bedankt om de tijd te nemen om onze website eens wat grondiger te bekijken en te testen. Eigenlijk had dat best gebeurd voordat hij online kwam :P . Maar toen kende ik daar zelf nog niet zoveel van. Ondertussen moet ik zelf continu pleiten voor het nut van gebruikerstesten en dus vond ik dat het tijd was om dat ook eens in mijn hobby's te verwerken ;) . Het is natuurlijk verre van een goede gebruikerstest omdat we allemaal achter de schermen van de organisatie zitten, maar elke test is beter dan geen test!
Ik ga er de komende dagen verder mee aan de slag. Met dat warme weer kan je toch niet meer buiten komen...
~~ Quinn ~ Quick ~ Quiff~~
KimberleyW
Ratfanaat
Berichten: 571
Lid geworden op: 10 feb 2016, 18:22
Ratten: 2vc 1mc
Locatie: Moerbeke-Waas

Re: Vanalles en nog wat

Bericht door KimberleyW »

kan een adoptant/afstand ook zien wat de contract voorwaarden zijn op de website want enkel de standaard adoptie/afstandskost vind ik terug. Niet de bijkomende kost ivm ziekte en de specifieke adoptievoorwaarden. Bij de meeste opvangen waar ik knagers van heb vond ik deze gewoon in een titeltje adoptievoorwaarden of afstandsvoorwaarden (niet dat ik deze normaal nodig heb) ;)
Hannelore
Superrat
Berichten: 3916
Lid geworden op: 04 jul 2014, 09:24
Locatie: Diepenbeek

Re: Vanalles en nog wat

Bericht door Hannelore »

Ziezo, ik heb al enkele aanpassingen gedaan. Wat vinden jullie?
~~ Quinn ~ Quick ~ Quiff~~
Plaats reactie

Terug naar “Forum/opvangzaken”

cron