Vanalles en nog wat

Hier vind je alles over forum regels, aankondigingen over de opvang, updates...

Moderator: Medewerkers

Plaats reactie
Hannelore
Superrat
Berichten: 3916
Lid geworden op: 04 jul 2014, 09:24
Locatie: Diepenbeek

Re: Vanalles en nog wat

Bericht door Hannelore »

Geen idee waar ik ooit mijn opmerking heb gezet, maar ik wou toch even laten weten dat ik de foto's van de hangmatjes echt veel beter vind zonder het tafelkleed op de achtergrond! :)
~~ Quinn ~ Quick ~ Quiff~~
Hjördis
Rattenkoning
Berichten: 15979
Lid geworden op: 04 nov 2012, 13:15
Ratten: 9m
Locatie: Diest

Re: Vanalles en nog wat

Bericht door Hjördis »

Dank je :)
Owen, Panda, Giraf, Gekko, Koala, Marshmallow, Moonpie, Milkshake
Tygo
Ziggy, Findus
Lafayette, Sam, Aedán, Nemo, Bubbles, Marlin, Gill, Chocolate, Lotus, Amadeus, Stardust, Cuberdon, Ferrero, Lilly, Haribo, Merry, Vox, Savior, Rapunzel, Pannenkoek
Poemels
Ervaren rat
Berichten: 318
Lid geworden op: 09 apr 2016, 08:12

Re: Vanalles en nog wat

Bericht door Poemels »

De Ferret Nation die ik zondag heb mee gekregen heeft geen plateau's meer. Ik zou plexiglas op de roosters kunnen leggen, maar als ze in een hoekje plassen komt hun plas dus ook onder het plexiglas. En als de deurtjes worden geopend, kan de bodembedekking er uitvallen.
De plateua's los kopen is erg duur, 2e hands is er ook niks te krijgen.
Heeft iemand nog een goeie tip hoe ik het kan oplossen?
Hjördis
Rattenkoning
Berichten: 15979
Lid geworden op: 04 nov 2012, 13:15
Ratten: 9m
Locatie: Diest

Re: Vanalles en nog wat

Bericht door Hjördis »

Ik gebruik bij mijn RS overal plexiglas en heb geen last van urine die naar beneden drupt of dergelijk.
De plateau wordt 1x per week eruit gehaald, afgewassen in bad en de tralies worden overal afgewassen.
Owen, Panda, Giraf, Gekko, Koala, Marshmallow, Moonpie, Milkshake
Tygo
Ziggy, Findus
Lafayette, Sam, Aedán, Nemo, Bubbles, Marlin, Gill, Chocolate, Lotus, Amadeus, Stardust, Cuberdon, Ferrero, Lilly, Haribo, Merry, Vox, Savior, Rapunzel, Pannenkoek
Poemels
Ervaren rat
Berichten: 318
Lid geworden op: 09 apr 2016, 08:12

Re: Vanalles en nog wat

Bericht door Poemels »

O, oke. Dan is het ut proberen wel waard :) ! Dank je nog voor je reactie.
Hannelore
Superrat
Berichten: 3916
Lid geworden op: 04 jul 2014, 09:24
Locatie: Diepenbeek

Re: Vanalles en nog wat

Bericht door Hannelore »

Ellen, zou jij de lijst van de geplaatste opvangers eens willen delen of mailen? Ik zou graag willen proberen om een paar getallen te berekenen die interessant kunnen zijn om eens te weten. Merci :)
~~ Quinn ~ Quick ~ Quiff~~
Hannelore
Superrat
Berichten: 3916
Lid geworden op: 04 jul 2014, 09:24
Locatie: Diepenbeek

Re: Vanalles en nog wat

Bericht door Hannelore »

Zo, ik heb me deze middag al eens met de lijst bezig gehouden. Tijdens de opleiding hadden we gezien hoe je ongeveer kan bijhouden hoeveel ratjes je per jaar kan uitplaatsen obv de opvangcapaciteit en hoe lang de opvangers in de opvang verblijven (= LOS, Length Of Stay). Dit is ons resultaat van de laatste jaren obv een opvangcapaciteit van 100 ratjes:

Jaar LOS Aantal
2014 2,3 531
2015 2,9 409
2016 2,7 452
2017 2,4 506

Ik vind dat toch een mooi cijfer :pom:
~~ Quinn ~ Quick ~ Quiff~~
Hjördis
Rattenkoning
Berichten: 15979
Lid geworden op: 04 nov 2012, 13:15
Ratten: 9m
Locatie: Diest

Re: Vanalles en nog wat

Bericht door Hjördis »

Ik heb volgende week terug een afspraak bij de boekhouder. Zorgt iedereen ervoor dat de kassa's kloppen voor 15/04? :)
Owen, Panda, Giraf, Gekko, Koala, Marshmallow, Moonpie, Milkshake
Tygo
Ziggy, Findus
Lafayette, Sam, Aedán, Nemo, Bubbles, Marlin, Gill, Chocolate, Lotus, Amadeus, Stardust, Cuberdon, Ferrero, Lilly, Haribo, Merry, Vox, Savior, Rapunzel, Pannenkoek
Hannelore
Superrat
Berichten: 3916
Lid geworden op: 04 jul 2014, 09:24
Locatie: Diepenbeek

Re: Vanalles en nog wat

Bericht door Hannelore »

Ik heb enkele pagina's op de website aangepast, van plaats veranderd omdat het niet logisch was zoals het ervoor was. Maar ik zou graag jullie mening willen.

Hiervoor mag je de volgende dingen eens zoeken en daar feedback over geven:

1. Ik wil een ratje adopteren en vraag me af wat dit kost
2. Ik heb spullen die weg mogen, kan Ratopia hier iets mee doen?
3. Ik wil weten welke opvangers er in de opvang verblijven
4. Ik wil laten weten dat ik een ratje heb gevonden
5. Ik blijf met een ratje over, maar wil stoppen en afstand doen. Hoe moet ik dit aanpakken en wat kost dit?

Dat vind ik (naast de webshop) zaken die belangrijk zijn om gemakkelijk terug te vinden. Laat jullie dus maar horen! Want als je het als opvanggezin al moeilijk vindt, dan kan je zeker zijn dat iemand die voor de eerste keer met ratjes in contact komt er helemaal niet wijs uit zal geraken...
~~ Quinn ~ Quick ~ Quiff~~
KimberleyW
Ratfanaat
Berichten: 571
Lid geworden op: 10 feb 2016, 18:22
Ratten: 2vc 1mc
Locatie: Moerbeke-Waas

Re: Vanalles en nog wat

Bericht door KimberleyW »

ik vind wel moeilijker om terug te vinden voor adoptie uitleg misschien kunnen we de titeltjes niet meer linken en enkel met de onderverdelingen werken? dus dat je dan:
Ratjes
-adoptie
-afstand
-Aanwezige opvangers
(- ratje gevonden wat nu? korte uitleg over vangen, eerste voeding/geen voeding geven (ook voor oudere ratjes dat ze bv geen melk, vers brood,.., drinken, hanteren met handschoenen voor oa lepto) --> want dit komt denk ik nu wel vaker voor dat mensen ons hiervoor willen contacteren en al 'iets willen doen om goed te doen'.

Ofwel de link leggen naar de onderverdeling op het hoofdpaginadeeltje telkens bv hier vind je de aanwezige opvangers, info over afstand,... (dit is bij de basis info wel ingewerkt)

Ohja en ik vind het wel jammer dat er een aantal kooien zijn verdwenen (ferret Xl/tower (verkopen wij ook wel eens 2dehands), royal suite en aanverwante,...) eventueel de link leggen naar de ratcage calculator van Rattenland als Els dit goed vindt?
Plaats reactie

Terug naar “Forum/opvangzaken”

cron