Lidmaatschap

Hier vind je alles over forum regels, aankondigingen over de opvang, updates...

Moderator: Medewerkers

Plaats reactie
Hjördis
Rattenkoning
Berichten: 15979
Lid geworden op: 04 nov 2012, 13:15
Ratten: 9m
Locatie: Diest

Lidmaatschap

Bericht door Hjördis »

Kim en ik waren vandaag oplossingen aan het zoeken om meer geld in het laatje te krijgen.
Daarbij kwam Kim op het idee om leden te werven. De nieuwsbrief zou dan exclusief voor hen worden en jaarlijks maken ze kans op een setje hangmatten dat we enkel onder de leden verloten. Ze zouden dan ook een lidkaart krijgen dat jaarlijks kan vernieuwd worden. Dit jaar zou nog lopen tot eind december (en verloting van het setje op 1 januari) en vervolgens gaan we per kalenderjaar lidgeld vragen.

We dachten eerst aan een vast bedrag van €15, maar online vind ik veel asielen en dergelijk die meerdere bedragen voorstellen.
Zo hebben ze vaak €10 bij een gewoon lid, €15 bij een steunend lid en €25 bij een erelid.

Wat vinden jullie van dit idee?
Owen, Panda, Giraf, Gekko, Koala, Marshmallow, Moonpie, Milkshake
Tygo
Ziggy, Findus
Lafayette, Sam, Aedán, Nemo, Bubbles, Marlin, Gill, Chocolate, Lotus, Amadeus, Stardust, Cuberdon, Ferrero, Lilly, Haribo, Merry, Vox, Savior, Rapunzel, Pannenkoek
Gebruikersavatar
Kayleigh
Officieel ratverslaafd
Berichten: 6177
Lid geworden op: 26 dec 2012, 22:46
Ratten: 2m
Locatie: Geleen, Limburg (NL)

Re: Lidmaatschap

Bericht door Kayleigh »

Op zich wel leuk, maar er moeten dan wel wat meer dingetjes bij komen voor de leden denk ik. RatFest heeft dat ook en die geven jaarlijks een ledendag. Ligt er misschien aan hoeveel mensen het zijn, maar dan is een BBQ in de zomer wel een leuk idee?

Ineens viel me nog in: een spaarkaart. Bij iedere 50 euro krijg je een 'zegel' en bij 10 zegels, mag je een gratis hangmat uitzoeken. Bijvoorbeeld. Kunnen ook andere cijfers zijn natuurlijk. Weet niet of 50 euro wat veel is.
Lupa, Eden
Metekindje: Jim
Slaap zacht 67 engeltjes
Hjördis
Rattenkoning
Berichten: 15979
Lid geworden op: 04 nov 2012, 13:15
Ratten: 9m
Locatie: Diest

Re: Lidmaatschap

Bericht door Hjördis »

Moeten ze die BBQ dan ook zelf betalen of is die gratis? Want ik denk niet dat de prijs dat ze storten groter gaat zijn met hetgeen ze eten en drinken. :p

Zo'n spaarkaart vind ik een heel leuk idee! :D
Owen, Panda, Giraf, Gekko, Koala, Marshmallow, Moonpie, Milkshake
Tygo
Ziggy, Findus
Lafayette, Sam, Aedán, Nemo, Bubbles, Marlin, Gill, Chocolate, Lotus, Amadeus, Stardust, Cuberdon, Ferrero, Lilly, Haribo, Merry, Vox, Savior, Rapunzel, Pannenkoek
Cindy
Mete/petekindje
Berichten: 607
Lid geworden op: 07 nov 2012, 23:14
Locatie: dendermonde

Re: Lidmaatschap

Bericht door Cindy »

Jaarlijks een bbq zou toch kunnen eigenlijk. Veel verenigingen vragen ongeveer 15€ per persoon en is wel gezellig zeker als het goed weer is :)
Slaapzacht Lieve ratjes van me,
Jullie zijn voor altijd in mijn hart!!!
Slaapzacht Ninja en Kuzuri,Martin, Edward en Yvetje mijn coole minihamsters :)
Hannelore
Superrat
Berichten: 3916
Lid geworden op: 04 jul 2014, 09:24
Locatie: Diepenbeek

Re: Lidmaatschap

Bericht door Hannelore »

De spaarkaart is zeker een meerwaarde. Ik ben ook lid van rattensnoozels omdat ik zo 10% korting krijg bij elke bestelling. Een exclusieve nieuwsbrief is misschien ook beter. Al zouden we er dan wel voor moeten kunnen zorgen dat de verhalen die daarin staan pas daarna op Facebook verschijnen. En dat is niet zo eenvoudig :)
BBQ of spaghettiavond vind ik ook een leuk idee!
~~ Quinn ~ Quick ~ Quiff~~
Ellen
Versleten fuzz
Berichten: 2333
Lid geworden op: 04 dec 2014, 17:43
Ratten: 2v1c

Re: Lidmaatschap

Bericht door Ellen »

Lidmaatschap lijkt mij zeker geen slecht idee.
Moeten we dan echter veranderingen doen in de statuten? Daarin staat een omschrijving wanneer iemand lid is, wanneer de lidmaatschap eindigt en wat hun rechten zijn.
Bij het luik 'eindigen van de lidmaatschap' staat bij Ratopia in de statuten: Het lidmaatschap eindigt bij het overlijden van het lid. Misschien dat er een aanpassing moet gebeuren dat er jaarlijks lidgeld moet betaald worden?

BBQ of spaghettiavonden lijken mij wel OK om eens te proberen. Is over het algemeen nooit verlieslatend aangezien je op voorhand weet hoeveel volk er komt en je dus maar eten aanschaft voor het volk dat je verwacht.
Hannelore
Superrat
Berichten: 3916
Lid geworden op: 04 jul 2014, 09:24
Locatie: Diepenbeek

Re: Lidmaatschap

Bericht door Hannelore »

Ellen schreef: BBQ of spaghettiavonden lijken mij wel OK om eens te proberen. Is over het algemeen nooit verlieslatend aangezien je op voorhand weet hoeveel volk er komt en je dus maar eten aanschaft voor het volk dat je verwacht.
Tenzij er te weinig volk inschrijft waardoor je de kosten van de zaal niet gedekt krijgt. Maar laat ons daar maar niet van uitgaan :)
~~ Quinn ~ Quick ~ Quiff~~
Ellen
Versleten fuzz
Berichten: 2333
Lid geworden op: 04 dec 2014, 17:43
Ratten: 2v1c

Re: Lidmaatschap

Bericht door Ellen »

Haha, nee, daar gaan we beter niet van uit :P
Hjördis
Rattenkoning
Berichten: 15979
Lid geworden op: 04 nov 2012, 13:15
Ratten: 9m
Locatie: Diest

Re: Lidmaatschap

Bericht door Hjördis »

Maar die bbq of spaghettidag is dan ook betalend voor de leden?
Owen, Panda, Giraf, Gekko, Koala, Marshmallow, Moonpie, Milkshake
Tygo
Ziggy, Findus
Lafayette, Sam, Aedán, Nemo, Bubbles, Marlin, Gill, Chocolate, Lotus, Amadeus, Stardust, Cuberdon, Ferrero, Lilly, Haribo, Merry, Vox, Savior, Rapunzel, Pannenkoek
Hannelore
Superrat
Berichten: 3916
Lid geworden op: 04 jul 2014, 09:24
Locatie: Diepenbeek

Re: Lidmaatschap

Bericht door Hannelore »

Je kan een leden en niet-leden prijs maken :)


Edit: dat kan je ook nog voor andere dingen in het achterhoofd houden.
~~ Quinn ~ Quick ~ Quiff~~
Plaats reactie

Terug naar “Forum/opvangzaken”

cron