Opmerkingen/vragen over het forum

Hier vind je alles over forum regels, aankondigingen over de opvang, updates...

Moderator: Medewerkers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fie
Mete/petekindje
Berichten: 936
Lid geworden op: 08 nov 2012, 17:57

Re: Opmerkingen/vragen over het forum

Bericht door Fie »

Een forum onderhouden zou eigenlijk ook niet per se (net ontdekt dat het niet persé is O.o) de taak moeten/kunnen zijn van een medewerker. Hiervoor kan gemakkelijk een actief lid voor worden aangesteld die er de tijd in wilt steken. Meldingen over banale dingen zoals "die noemt mij een trut" of "die heeft een ongepaste link geplaatst" vereisen helemaal geen medewerker om het op te lossen. Als er dan nog dingen zijn die escaleren of die echt een serieuze actie vereisen, kan er nog altijd een medewerker gecontacteerd worden. Maar dan wordt 90% van de futiliteiten er toch al uit gefilterd.

Nu we het er dan toch over hebben: met alle respect maar zoveel meldingen?! Waarover?! Wie kan er in godsnaam zoveel te melden hebben.
En als ik vlakaf haar naam mag noemen want ze is ook ni zo lomp en dan moeten we ni schijnheilig gaan doen, maar ik heb indertijd mijn portie met Sabine ook wel gehad maar ik heb toch nooit een melding gemaakt of een PM gestuurd naar een mod van "doe er eens iets aan". Als ze onnozel doet laat haar dan toch doen.
Ik snap echt ni da je alles en iedereen moet gaan melden.
Afbeelding

Afbeelding
Simone
Ervaren rat
Berichten: 362
Lid geworden op: 27 jul 2013, 19:13
Ratten: 4v1mc
Locatie: Temse

Re: Opmerkingen/vragen over het forum

Bericht door Simone »

Meldingen geen idee want ik heb alleen openbaar gezegt ze moet niet per pm schrijven ik heb geen melding gebruikt wisst niet eens dat je het kan doen....ja dat is mijn fout heb de regels niet goed gelezen o.O
Engeltjes: Susi, Heidi, Riempje, Ripley, Nena, Rosie, Inu, Snowy, Johnny, Lemmy ,Betty, Tiana, Silver, Mini, Paige

Hond: Emma
Hamster: Beethoven
Konijntes: Jackie Sparrow, Black Pearl
Ratjes: Violet, Elvis, Helena, Tock, Daisy
Muizen: Sock, Sluff
glashelder
Ratfanaat
Berichten: 433
Lid geworden op: 22 mar 2015, 03:14
Ratten: 10m
Locatie: Antwerpen

Re: Opmerkingen/vragen over het forum

Bericht door glashelder »

Fie schreef:Een forum onderhouden zou eigenlijk ook niet per se (net ontdekt dat het niet persé is O.o) de taak moeten/kunnen zijn van een medewerker. Hiervoor kan gemakkelijk een actief lid voor worden aangesteld die er de tijd in wilt steken. Meldingen over banale dingen zoals "die noemt mij een trut" of "die heeft een ongepaste link geplaatst" vereisen helemaal geen medewerker om het op te lossen. Als er dan nog dingen zijn die escaleren of die echt een serieuze actie vereisen, kan er nog altijd een medewerker gecontacteerd worden. Maar dan wordt 90% van de futiliteiten er toch al uit gefilterd.
Maar ja, hetzelfde qua communicatie, natuurlijk... imo. Er is voor álles te weinig tijd maar het wordt niet structureel opgelost.

Persoonlijk heb ik nooit problemen gehad met Sabine, een beetje wat jij zegt, niet steeds erop ingaan en zitten stoken over en weer. Want als een neutrale buitenstaander: geloof me, het komt van alle kanten.
Balthasar, Basje, Caspar, Louis, Dumas, Aramis, Athos, Porthos, Xen, Heimdall, Ymr en Loki :love:

Rust zacht, lieve Charlie en Dorian.
Wendy
Superrat
Berichten: 3648
Lid geworden op: 03 apr 2014, 17:06
Ratten: 2v 2cm
Locatie: Tienen
Contacteer:

Re: Opmerkingen/vragen over het forum

Bericht door Wendy »

Als ik regels gebroken zie meld ik dat
Zeker als het door repeat offenders is
slaapzacht lieve paavo
Simone
Ervaren rat
Berichten: 362
Lid geworden op: 27 jul 2013, 19:13
Ratten: 4v1mc
Locatie: Temse

Re: Opmerkingen/vragen over het forum

Bericht door Simone »

Eigenlijk maakt het ook niet uit het zal gewoon fijn zijn dat het topic weer open gaat
Engeltjes: Susi, Heidi, Riempje, Ripley, Nena, Rosie, Inu, Snowy, Johnny, Lemmy ,Betty, Tiana, Silver, Mini, Paige

Hond: Emma
Hamster: Beethoven
Konijntes: Jackie Sparrow, Black Pearl
Ratjes: Violet, Elvis, Helena, Tock, Daisy
Muizen: Sock, Sluff
Gebruikersavatar
Fie
Mete/petekindje
Berichten: 936
Lid geworden op: 08 nov 2012, 17:57

Re: Opmerkingen/vragen over het forum

Bericht door Fie »

@Glashelder: Niet dat ik zo'n heilige boon ben, zeker niet, maar ik zie ook wel eens dat mensen, die volgens zichzelf beter zouden moeten weten, buiten de lijntjes kleuren ;)

@Simone: Ik vroeg ook niet specifiek wie het gedaan had ;) Het was alleen een beetje gericht naar zij die het doen of hetgeen ze melden wel daadwerkelijk de moeite is :)

@Wendy: regels? sheeesh wie heeft er nou zin om op een forum, een rattenforum, eerst zo'n waslijst aan regeltjes door te lezen. Das zoals de ToS (Terms of Service) als je een spel speelt of een programma installeert waarmee je akkoord moet gaan. Das ook naar beneden scrollen zodat het lijkt alsof je het gelezen hebt en OK klikken. Uiteindelijk zou het hier allemaal common sense moeten zijn. Meesten hier zijn toch capabel om logisch te denken zou mij toch lijken.
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Sabine
Versleten fuzz
Berichten: 1692
Lid geworden op: 12 nov 2012, 23:36
Ratten: Geen

Re: Opmerkingen/vragen over het forum

Bericht door Sabine »

Zoals ik elders al aanhaalde, het is pietluttig om topics te sluiten voor een opmerking dat eigenlijk zo slecht niet bedoeld is (zoals ik tegen simone aanhaalde "oppassen of ze sluiten het topic, in het klaagtopic)
Het is gewoon nogal belachelijk, dat er geen different points of view gepost mogen worden precies. Alleen de mening van iemand van medewerkers op hooguit opvanggezin lijken getolereerd te worden (zo komt het over...).
Nu zijn er nog mensen die de werking van Ratopia in vraag stellen en ik heb het al aangehaald: Nog zo verder doen en ratopia kan de boeken toedoen. Haal extra volk aan om het forum te controleren als je zelf geen tijd hebt.
En updates en foto's over ratten die jullie ter adoptie hebben, is wat de opvang doet draaien... Als je ze allemaal liever zelf houd, sluit de boeken en hou ze zelf. Cru gesteld, maar als er geen updates komen voelt het wel zo aan... Mensen horen niet te bedelen naar foto's/updates van ratjes waar ze interesse in hebben...
En kan men het niet aan wegens tijdgebrek: Breng de ratten naar mensen van rat en roll en stop er mee... :s
Ja, cru, maar an sich: zoals het nu gaat met de opvang, gaat het er sowieso iets moeten verandern.
En dat heeft niets te maken met 1 lid die durft haar klep open trekken..

Wendy: Jou steken onder water, worden ook gemeld hoor. Als opvanggezin heb je je ook aan de regels te houden

Dingen tss smone en mij zijn via pm uitgewerkt. Iets waar niemand anders zaken mee heeft, daarom is t Prive Bericht.

En al bij al: Maak dan een nieuw topic voor ergernissen aan...
Do not judge the things you don't UNDERSTAND

Gezellig wat tateren? Stoom aflaten? Kom dan naar

http://thedailybreak.bbforum.be
Ikkimausi
Officieel ratverslaafd
Berichten: 5842
Lid geworden op: 05 mei 2013, 18:25
Ratten: 1m 2mc 4vc
Locatie: Borsbeek - Antwerpen
Contacteer:

Re: Opmerkingen/vragen over het forum

Bericht door Ikkimausi »

Hahaha, dat logisch nadenken haperrt hier en daar.
Mnee jij hebt gelijk. Echter loopt het de laatste tijd gewoon serieus de mist in.
Daar ben ik niet helemaal onschuldig aan. Vandaar dan ook de verstrenging van de regels.
Mzoals je zelf al aanhaaldd Fie: als je iets post en je wilt geen reactie, dan post het niet.
Het heeft geen zin om dat beledigingen via pb te sturen of te beginnen roepen en tieren en doen.
Dus ja, dan wordt het ook gemeld. Op vraag van de medewerkers ;)

Nu is het sowieso belachelijk dat topics om die reden weken afgesloten blijven.
Maar het is zoals met al de rest: Hjördis wil alles in handen houden en een ander mag niets doen waar ook maar een sprankje beslissing in zou kunnen zitten!
En daar hapert het, en dat trekt eich door doorheen de hele organisatie!
Groetjes Femke & Tom,
Veel knuffeltjes van ratseltjes Mist, Sisu, Sammie, Crème Fraîche, Brownie, Layla en Julie.
En natuurlijk de poezels en dwergmuisjes.

Slaap zacht mijn engeltjes Barney, Sam, Bo, Dino, Ijzel en Lily
Gebruikersavatar
Sabine
Versleten fuzz
Berichten: 1692
Lid geworden op: 12 nov 2012, 23:36
Ratten: Geen

Re: Opmerkingen/vragen over het forum

Bericht door Sabine »

en door het welzijn van de opvang...
Do not judge the things you don't UNDERSTAND

Gezellig wat tateren? Stoom aflaten? Kom dan naar

http://thedailybreak.bbforum.be
glashelder
Ratfanaat
Berichten: 433
Lid geworden op: 22 mar 2015, 03:14
Ratten: 10m
Locatie: Antwerpen

Re: Opmerkingen/vragen over het forum

Bericht door glashelder »

Ik ben het wel eens met Sabine hoor. Het gaat echt bergaf door de manier waarop er nu wordt gecommuniceerd (of niet wordt gecommuniceerd) en gehandeld. Je merkt het ook steeds vaker dat zo'n verhalen naar buiten komen en dat Ratopia daardoor niet meer zo'n goede naam heeft. Toen ik mijzelf opgaf als opvanggezin, hebben verschillende mensen mij gevraagd of ik dat nu wel zou doen, bij Ratopia, want die hebben dus de naam niet gemakkelijk bereikbaar te zijn... En je leest het nog wel eens in FB-groepjes e.d.

Allez, ik wil maar zeggen, er moet echt serieus wat veranderen of jullie blijven gewoon niet meer levensvatbaar.
Balthasar, Basje, Caspar, Louis, Dumas, Aramis, Athos, Porthos, Xen, Heimdall, Ymr en Loki :love:

Rust zacht, lieve Charlie en Dorian.
Plaats reactie

Terug naar “Forum/opvangzaken”

cron