Opmerkingen/vragen over het forum

Hier vind je alles over forum regels, aankondigingen over de opvang, updates...

Moderator: Medewerkers

Hjördis
Rattenkoning
Berichten: 15979
Lid geworden op: 04 nov 2012, 13:15
Ratten: 9m
Locatie: Diest

Re: Opmerkingen/vragen over het forum

Bericht door Hjördis »

1) We hebben op de vorige vergadering besloten om het onderdeel "leenratjes" te verwijderen.
De reden hiervoor is dat we bij oude ratjes zoveel mogelijk stress willen vermijden. Ze zijn dan wel gezond en actief, maar een ratje van 2 jaar of ouder ervaart verhuizen, een intro, een ratje dat sterft, terug verhuizen naar de opvang, terug een intro enz heel anders dan een ratje van anderhalf jaar.
Ten slotte hebben we in de tijd dat Ratopia bestaat (nu bijna 2 jaar) nog maar 2 leenratjes gehad en dat waren Brain (Cosmos) en Pinky. Pinky is bij het tijdelijk baasje gestorven, Cosmos zit nu als metekindje in de opvang.

2) Wat zouden jullie ervan denken om het overzicht bij de opvangers te veranderen?
We hebben nu dus de onderverdeling op leeftijd en dan op geslacht (man, vrouw, castraat). We zijn nu aan het denken om de onderverdeling op leeftijd te behouden, maar deze op geslacht te veranderen. De castraten zouden we bij het geslacht (man/vrouw) zelf zetten met in de titel 'castraat'. Denken jullie dat dit makkelijker is? Hoe zouden jullie de verdeling willen zien?
Owen, Panda, Giraf, Gekko, Koala, Marshmallow, Moonpie, Milkshake
Tygo
Ziggy, Findus
Lafayette, Sam, Aedán, Nemo, Bubbles, Marlin, Gill, Chocolate, Lotus, Amadeus, Stardust, Cuberdon, Ferrero, Lilly, Haribo, Merry, Vox, Savior, Rapunzel, Pannenkoek
Hannelore
Superrat
Berichten: 3916
Lid geworden op: 04 jul 2014, 09:24
Locatie: Diepenbeek

Re: Opmerkingen/vragen over het forum

Bericht door Hannelore »

Als ik naar een ratje zoek dan kijk ik persoonlijk eerst naar het geslacht omdat ik al een vrouwengroep heb dus mijn interesse ligt enkel bij vrouwen en castraten, dan naar de leeftijd om te zien of er een aanbod is in de leeftijd van mijn eigen dames en ten slotte naar de verblijfplaats.
Daarna begin ik pas verhaaltjes te lezen of foto's te bekijken :)
~~ Quinn ~ Quick ~ Quiff~~
Ikkimausi
Officieel ratverslaafd
Berichten: 5842
Lid geworden op: 05 mei 2013, 18:25
Ratten: 1m 2mc 4vc
Locatie: Borsbeek - Antwerpen
Contacteer:

Re: Opmerkingen/vragen over het forum

Bericht door Ikkimausi »

Ik doe het inderdaad ook eerder zo. Eerst geslacht en dan pas de leeftijd, omdat die vaak eerder op de 2de plaats komt :)
Groetjes Femke & Tom,
Veel knuffeltjes van ratseltjes Mist, Sisu, Sammie, Crème Fraîche, Brownie, Layla en Julie.
En natuurlijk de poezels en dwergmuisjes.

Slaap zacht mijn engeltjes Barney, Sam, Bo, Dino, Ijzel en Lily
Gebruikersavatar
Fie
Mete/petekindje
Berichten: 936
Lid geworden op: 08 nov 2012, 17:57

Re: Opmerkingen/vragen over het forum

Bericht door Fie »

hjördis ik heb da probleem met uitloggen nog steeds = / en ik vink zeker elke keer het vakje aan om me te onthouden en altijd in te loggen...
Afbeelding

Afbeelding
Ikkimausi
Officieel ratverslaafd
Berichten: 5842
Lid geworden op: 05 mei 2013, 18:25
Ratten: 1m 2mc 4vc
Locatie: Borsbeek - Antwerpen
Contacteer:

Re: Opmerkingen/vragen over het forum

Bericht door Ikkimausi »

Pc of tablet?
Al eens bij je instellingen van de browser gekeken of daar niet ingesteld staat om automatisch bij het sluiten van de browser de cookies te verwijderen?
Groetjes Femke & Tom,
Veel knuffeltjes van ratseltjes Mist, Sisu, Sammie, Crème Fraîche, Brownie, Layla en Julie.
En natuurlijk de poezels en dwergmuisjes.

Slaap zacht mijn engeltjes Barney, Sam, Bo, Dino, Ijzel en Lily
Gebruikersavatar
Kayleigh
Officieel ratverslaafd
Berichten: 6177
Lid geworden op: 26 dec 2012, 22:46
Ratten: 2m
Locatie: Geleen, Limburg (NL)

Re: Opmerkingen/vragen over het forum

Bericht door Kayleigh »

Ik persoonlijk zou het per opvanggezin/woonplaats doen.
Is veel werk maar zo is het voor adoptanten makkelijker om te zien of er een ratje in de buurt zit.
Lupa, Eden
Metekindje: Jim
Slaap zacht 67 engeltjes
Hjördis
Rattenkoning
Berichten: 15979
Lid geworden op: 04 nov 2012, 13:15
Ratten: 9m
Locatie: Diest

Re: Opmerkingen/vragen over het forum

Bericht door Hjördis »

Dus Hannelore en Femke, jullie zouden het eerder op geslacht doen en dan indeling volgens leeftijd?

Kayleigh, ik vrees dat er dan enkel nog gaat gekeken worden naar de ratjes in de buurt en niet naar de anderen. :thinking:
Owen, Panda, Giraf, Gekko, Koala, Marshmallow, Moonpie, Milkshake
Tygo
Ziggy, Findus
Lafayette, Sam, Aedán, Nemo, Bubbles, Marlin, Gill, Chocolate, Lotus, Amadeus, Stardust, Cuberdon, Ferrero, Lilly, Haribo, Merry, Vox, Savior, Rapunzel, Pannenkoek
Wendy
Superrat
Berichten: 3648
Lid geworden op: 03 apr 2014, 17:06
Ratten: 2v 2cm
Locatie: Tienen
Contacteer:

Re: Opmerkingen/vragen over het forum

Bericht door Wendy »

Ik zou ook eerst op geslacht kijken...
Aangezien ik eerst alleen maar intresse had in meisjes... Grommelt op haar hartedieven ;-)
Leeftijd komt denk ik vaker op tweede plaats...
slaapzacht lieve paavo
Ikkimausi
Officieel ratverslaafd
Berichten: 5842
Lid geworden op: 05 mei 2013, 18:25
Ratten: 1m 2mc 4vc
Locatie: Borsbeek - Antwerpen
Contacteer:

Re: Opmerkingen/vragen over het forum

Bericht door Ikkimausi »

Inderdaad, je hebt vaak een mannen of vrouwen groep. Of gemengd met castraatjes, maar zelfs dan kijk je vooral naar het geslacht dat intact in je groep zit.
Dan pas exht op leeftijd, want soms plan je wel een jonger ratje, maar zie je een ouder waar je meer een klik mee hebt (of omgekeerd xD ) maar zelfs dan blijf je binnen hetzelfde geslacht :)

Op opvanglocatie zou ik ook niet direct doen, vaak wordt err dan enkel naar dat gekeken terwijl er in veel gevallen wel iets geregeld kan worden qua afstand
Groetjes Femke & Tom,
Veel knuffeltjes van ratseltjes Mist, Sisu, Sammie, Crème Fraîche, Brownie, Layla en Julie.
En natuurlijk de poezels en dwergmuisjes.

Slaap zacht mijn engeltjes Barney, Sam, Bo, Dino, Ijzel en Lily
Wendy
Superrat
Berichten: 3648
Lid geworden op: 03 apr 2014, 17:06
Ratten: 2v 2cm
Locatie: Tienen
Contacteer:

Re: Opmerkingen/vragen over het forum

Bericht door Wendy »

En wat doe je dan met ratjes die in bemiddeling zitten?
slaapzacht lieve paavo
Plaats reactie