Perikelen & rotte appels

Hier vind je alles over forum regels, aankondigingen over de opvang, updates...

Moderator: Medewerkers

Plaats reactie
Wendy
Superrat
Berichten: 3648
Lid geworden op: 03 apr 2014, 17:06
Ratten: 2v 2cm
Locatie: Tienen
Contacteer:

Re: Perikelen & rotte appels

Bericht door Wendy »

Sorry ik had zoiets van dat is weer zagen om te zagen en in de hoop dat er iemand anders opspringt en mee zaagt
Tis echt nog ninzolang geleden dat er een update was
En foto's van een ziek ratje plaats je nu eenmaal ni zo makkelijk
slaapzacht lieve paavo
Ikkimausi
Officieel ratverslaafd
Berichten: 5842
Lid geworden op: 05 mei 2013, 18:25
Ratten: 1m 2mc 4vc
Locatie: Borsbeek - Antwerpen
Contacteer:

Re: Perikelen & rotte appels

Bericht door Ikkimausi »

Ik snap je reactie idd Ellen,

Langs de andere kant, de toon van de foto is niet beschuldigend. De 2de lijn begint alweer licht die kant op te gaan.
Daarnaast vind ik het belachelijk dat zij om een foto vraagt, zij heeft niets met Izzy of eender welke opvanger. Maar een topic waar ze mee kan lopen klagen, dat is eigenlijk alles waar het voor haar om draait.
Vervolgens is het ook zoals Wendy zegt, foto's van zieke ratjes plaats je niet zo snel. Zeker niet als je weet hoe arme Izzy eruit ziet met al haar wonden...
Groetjes Femke & Tom,
Veel knuffeltjes van ratseltjes Mist, Sisu, Sammie, Crème Fraîche, Brownie, Layla en Julie.
En natuurlijk de poezels en dwergmuisjes.

Slaap zacht mijn engeltjes Barney, Sam, Bo, Dino, Ijzel en Lily
Hannelore
Superrat
Berichten: 3916
Lid geworden op: 04 jul 2014, 09:24
Locatie: Diepenbeek

Re: Perikelen & rotte appels

Bericht door Hannelore »

Ik begrijp de melding wel, maar inderdaad ook Ellen haar reactie. Het was niet echt provocerend ofzo, maar ja langs de andere kant vraagt ze dat bij geen enkele andere opvanger dus ja tussen de regels door lees je wel wat anders.

Misschien kan dat gewoon als antwoord gegeven worden? Dat Izzy er door die spray niet echt goed uitziet en we zulke foto's liever niet op het forum delen.
Alez, het is toch ook normaal dat je geen operatiewonden, weggenomen teelballen enzovoort in een topic zet?
~~ Quinn ~ Quick ~ Quiff~~
Gebruikersavatar
Kayleigh
Officieel ratverslaafd
Berichten: 6177
Lid geworden op: 26 dec 2012, 22:46
Ratten: 2m
Locatie: Geleen, Limburg (NL)

Re: Perikelen & rotte appels

Bericht door Kayleigh »

Of gewoon zeggen 'Tamara krijgt persoonlijk foto's toegestuurd'. (ik weet niet of dit gebeurd)
Lupa, Eden
Metekindje: Jim
Slaap zacht 67 engeltjes
Ellen
Versleten fuzz
Berichten: 2333
Lid geworden op: 04 dec 2014, 17:43
Ratten: 2v1c

Re: Perikelen & rotte appels

Bericht door Ellen »

Ik begrijp zeker ook vanwaar de melding komt maar ik denk wat we als opvang onze geloofwaardigheid niet mogen verliezen door alles wat je eventueel door de regels kan lezen te melden om daarna dan misschien een waarschuwing te geven. Dat komt dan veel te persoonlijk over terwijl we moeten vermijden dat we de ene forumgebruiker anders benaderen dan de andere. Dat kan ons volgens mij als een boomerang in het gezicht teruggekaatst worden.
Iedere forumgebruiker moet op dezelfde manier behandeld worden, ook al gaat het over iemand waarvan we vermoeden dat die het slecht voor heeft met ons. Met veronderstellingen ga je andere mensen niet overtuigen van Sabine haar slechte bedoelingen.

Wanneer je als neutrale lezer Sabine haar reactie leest zie je daar geen slechte boodschap in.

Een reactie zoals Hannelore voorstelt vind ik wel een goed idee. Geeft ze daarna negatieve reacties die niet door de beugel kunnen moeten daar dan uiteraard meldingen van worden gemaakt.

Ik vind persoonlijk de tweede lijn in haar reactie ook niet echt beschuldigend. Ze geeft, wanneer je het neutraal bekijkt alsof je Sabine niet kent, gewoon haar bezorgdheid weer over het feit dat Izzy nog altijd op de sukkel is.
Wendy
Superrat
Berichten: 3648
Lid geworden op: 03 apr 2014, 17:06
Ratten: 2v 2cm
Locatie: Tienen
Contacteer:

Re: Perikelen & rotte appels

Bericht door Wendy »

Er kijken misschien ook kids naar Izzy'es topic en dan vind ik foto's minder gepast met hoe ze eruit ziet...
slaapzacht lieve paavo
Hjördis
Rattenkoning
Berichten: 15979
Lid geworden op: 04 nov 2012, 13:15
Ratten: 9m
Locatie: Diest

Re: Perikelen & rotte appels

Bericht door Hjördis »

Ik heb op haar gereageerd en vind persoonlijk ook niet dat er een waarschuwing nodig was.
Ik zie Kim dit weekend en dan gaan we er zeker over praten.
Owen, Panda, Giraf, Gekko, Koala, Marshmallow, Moonpie, Milkshake
Tygo
Ziggy, Findus
Lafayette, Sam, Aedán, Nemo, Bubbles, Marlin, Gill, Chocolate, Lotus, Amadeus, Stardust, Cuberdon, Ferrero, Lilly, Haribo, Merry, Vox, Savior, Rapunzel, Pannenkoek
Gebruikersavatar
Kayleigh
Officieel ratverslaafd
Berichten: 6177
Lid geworden op: 26 dec 2012, 22:46
Ratten: 2m
Locatie: Geleen, Limburg (NL)

Re: Perikelen & rotte appels

Bericht door Kayleigh »

AAARGHHH! KUNNEN MENSEN NIET LEZEN?!

Pffff constant krijg ik PM's op ratten.nl over de opvangers... Allemaal stomme vragen ook :roll:
Nu weer: Bij Jack staat 'gereserveerd', is hij ook nog altijd gereserveerd?
Uh... ja, dat staat er toch?! :wall:

'Welke opvangers zouden qua leeftijd bij mijn dame van 1,5 jaar passen?'
Kijk gewoon bij de opvangers!! Pfff... moet ik weer alles daar neer gaan typen, terwijl ze het gewoon zelf op kunnen zoeken :roll:
Lupa, Eden
Metekindje: Jim
Slaap zacht 67 engeltjes
Hannelore
Superrat
Berichten: 3916
Lid geworden op: 04 jul 2014, 09:24
Locatie: Diepenbeek

Re: Perikelen & rotte appels

Bericht door Hannelore »

Mensen kunnen soms heel lui zijn he :)
Ik merk dat al gewoon in mijn omgeving dat ze dan via whatsapp vragen waar ze iets kunnen vinden. Dan denk ik: mja daar moet ik ook Google voor openen hoor :P
~~ Quinn ~ Quick ~ Quiff~~
Kim
Versleten fuzz
Berichten: 1971
Lid geworden op: 21 jan 2013, 19:55
Ratten: 11m
Locatie: heverlee

Re: Perikelen & rotte appels

Bericht door Kim »

Idd... Ze vragen dingen die ze gemakkelijk zelf kunnen opzoeken... Het gemakzucht bij mensen is zo enorm groot... Overal! Een vriend van mij werkt bij Telenet en mensen komen in de winkel vragen hoe ze een bericht via whatsapp kunnen versturen.... Seriously
'Alle dieren behalve de mens weten dat het voornaamste doel van het leven is ervan te genieten.'
- Samuel Butler

'Als dieren konden praten, zouden ze onthutst zwijgen.'
- J. Einander
Plaats reactie

Terug naar “Forum/opvangzaken”

cron