Perikelen & rotte appels

Hier vind je alles over forum regels, aankondigingen over de opvang, updates...

Moderator: Medewerkers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kayleigh
Officieel ratverslaafd
Berichten: 6177
Lid geworden op: 26 dec 2012, 22:46
Ratten: 2m
Locatie: Geleen, Limburg (NL)

Re: Perikelen & rotte appels

Bericht door Kayleigh »

OMG HJÖRDIS!! THANK YOOOOOUUUU! IK POST HET IN HET BLACKLIST TOPIC!!!!
Lupa, Eden
Metekindje: Jim
Slaap zacht 67 engeltjes
Kim
Versleten fuzz
Berichten: 1971
Lid geworden op: 21 jan 2013, 19:55
Ratten: 11m
Locatie: heverlee

Re: Perikelen & rotte appels

Bericht door Kim »

What the hell.... Wie post da nu... Is d à om aandacht te krijgen... Om ermee te lachen... Ziek mens!
'Alle dieren behalve de mens weten dat het voornaamste doel van het leven is ervan te genieten.'
- Samuel Butler

'Als dieren konden praten, zouden ze onthutst zwijgen.'
- J. Einander
Ellen
Versleten fuzz
Berichten: 2332
Lid geworden op: 04 dec 2014, 17:43
Ratten: 2v1c

Re: Perikelen & rotte appels

Bericht door Ellen »

Zou hier graag even mijn visie geven rond al dat gedoe op het forum.

Ik begrijp dat iedereen het zo wat gehad heeft met die negatieve commentaren die er komen, ik heb echter de indruk dat we niet meer nuanceren.
In dat Facebookgesprek heb ik de indruk dat we elke post beginnen te zien als 'ze willen alleen nog maar de slechte dingen benadrukken.'

Neem nu dat van Pookie en de bloedluis. Volgens mij is Lien daar heel beleefd en wou ze de opvang gewoon waarschuwen om erger te vermijden, ongeacht van waar die bloedluis nu juist kwam. Echter gewoon een reactie als in 'Bedankt Lien om ons dit te laten weten. We hebben al onze ratjes gecontroleerd en zagen nergens sporen van bloedluis. Toch hebben we ze allemaal preventief behandeld' zou er toch moeten gekomen zijn.
Nadat ze dan post dat ze geen reactie krijgt op het feit van zijn inwendige teelbal en de bloedluis geeft ze toch ook nog de positieve boodschap dat ze de opvang heel dankbaar is voor de geslaagde intro. Een teken volgens mij dat ze echt gewoon antwoord wou op haar posts maar toch wil benadrukken dat ze ook vindt dat de opvang goed werk levert.
Natuurlijk hebben we liever dat ze zo een dingen via mail doet en dat kan je haar dan ook zeggen:
'Hallo Lien, we vinden het fijn dat je zo goed zorgt voor Sammie (Pookie). Echter, wanneer je zeker reactie wilt stuur je beter een mail. We kunnen onmogelijk elk topic elke dag bekijken en beantwoorden. Mails worden wel allemaal bekeken.'
Het feit dat ze in Milton zijn topic een vraag stelt over die cortisone mag je ook niet te zwaar opnemen. Mensen willen op een forum gewoon hun kennis delen omdat ze het beste willen met de ratjes.
Dat ze dan na twee dagen haar afvraagt waarom er niet op wordt gereageerd vind ik ook wel ongeduldig van haar en dan vooral omdat er nooit sprake was van hartproblemen bij Milton. We moeten echter blijven opletten om niet te betweterig over te komen. Gewoon een zakelijke reactie is dan beter dan een reactie waar te veel gevoel achter zit.
Vroeger gaven mensen ook soms wel eens tips mee of stelden ze vragen maar werd dit door de opvang minder geinterpreteerd als 'kwaad spreken over de opvang'.
En ja, dat Stephanie daar dan op reageert valt dan wel te verwachten natuurlijk.

Volgens mij moet je dit dan ook wat meer los zien van het andere gedoe dat eerder deze week plaatsvond. Dat was een geëscaleerde situatie waar bijna iedereen eigenlijk gewoon maar goede bedoelingen had.

Verder zie ik op het forum geen negatieve uitingen meer toe naar de opvang sinds deze week. Vandaar dus dat ik denk er iets meer moet genuanceerd worden.
Zoals sommige leden van het forum op alles momenteel negatieve commentaar hebben doen wij net hetzelfde, namelijk alles als aanvallend interpreteren. En als ik het zo wat probeer te bekijken vanop een afstand zie ik het allemaal wat minder zwaar in. Natuurlijk wil ik daarmee niet zeggen dat ik jullie gevoelens hieromtrent wil ontkennen of minimaliseren. Ikzelf lees niet alles op het forum en sta er daarom gevoelsmatig wat verder van.
(Moesten er nog negatieve uitingen ergens staan die ik gemist heb, dan kan dat zeker zijn, want zoals gezegd, ik lees ook niet alles)

Wanneer je het forum nu sluit zal er misschien juist nog meer negativiteit ontstaan. En het is nog altijd beter dat dit op het forum plaatsvindt dan ergens anders op de sociale media. Mensen moeten nu éénmaal hun ei kwijt kunnen en zo hebben we er tenminste nog zicht op ook.
De algemene boodschap over het feit dat we een vergadering houden op 25 januari en alle vragen van de forumleden hier naar zullen meenemen vond ik een heel goede zet. Misschien dan ook daar naar verwijzen wanneer er negatieve commentaar wordt gegeven.

Voilà, dat waren zo de dingen die mij te binnen schoten nadat ik probeerde om dat Facebookgesprek wat na te lezen.

Uiteraard hoeven jullie hier niet mee akkoord te gaan, wou gewoon ook eens formuleren hoe ik mij voel.
Hannelore
Superrat
Berichten: 3916
Lid geworden op: 04 jul 2014, 09:24
Locatie: Diepenbeek

Re: Perikelen & rotte appels

Bericht door Hannelore »

Ik begrijp je opmerking, Ellen en kan me er ook voor een groot deel in terugvinden. Soms denk ik dat FB chat ons er niet een betere organisatie op maakt omdat daar bvb wel gezegd geweest is dat de bloedluis niet bij ons zat en iedereen preventief behandeld is. Dat had eigenlijk op het forum moeten komen. En zo zijn er nog wel dingen. Ik ben ook steeds minder fan van de fb chat want er worden daar heel veel dingen besproken die beter op het forum zouden komen zodat het ook terug te vinden is nadien.
En we jagen elkaar daar nog steeds vaak meer op dan goed is. Lien haar reactie op zich was niet echt fout, misschien een beetje ongeduldig bij dat ene. Het was vooral het feit dat andere dat weer gebruikten om hun eigen gelijk aan te wakkeren wat de gemoederen geladen heeft intern.

Maar ik ben wel voor het tijdelijk sluiten van het forum (buiten opvangers en intern). Omdat er toch wel wat stokers zitten en we momenteel precies zelf ook niet in staat zijn om daarop beleegd/sec te antwoorden. Het wordt altijd meteen erg persoonlijk, langs twee kanten. Ik ben zelfs voorstander van het voor altijd sluiten van dat gezever. We halen daar als organisatie bijlange niet uit wat we er aan moeite en ergernis insteken. Tis zo al druk genoeg, liever focus leggen op wat ons wel vooruit helpt, denk ik dan...
~~ Quinn ~ Quick ~ Quiff~~
Gebruikersavatar
Kayleigh
Officieel ratverslaafd
Berichten: 6177
Lid geworden op: 26 dec 2012, 22:46
Ratten: 2m
Locatie: Geleen, Limburg (NL)

Re: Perikelen & rotte appels

Bericht door Kayleigh »

Fijn dat je dit vertelt Ellen! Van jou had ik nog niet zo'n goed idee wat je dacht van de gang van zaken binnen de opvang.
Ik kan me er ook wel in vinden :)

De FB chat: Ik lees daar dus niet meer en ik merk wel dat ik de helft niet mee krijg... Dus ik hoop echt dat het forum gewoon weer gebruikt gaat worden.
Lupa, Eden
Metekindje: Jim
Slaap zacht 67 engeltjes
Wendy
Superrat
Berichten: 3648
Lid geworden op: 03 apr 2014, 17:06
Ratten: 2v 2cm
Locatie: Tienen
Contacteer:

Re: Perikelen & rotte appels

Bericht door Wendy »

Ik denk dat als je meer op het forum zit je idd gewoon meer meekrijgt van al het gedoe en je het dan idd makkelijker persoonlijk opneemt
Nu de mensen dat klagen op het forum, hebben geen facebook of zitten niet op onze facebook, of toch zeker de mijne niet, dus wie zegt er dat het daar ook niet gebeurd?
Ik weet van mezelf dat ik het momenteel wat erger zie dan het misschien is, daarom ook dat ik niets gezegd heb in Milton zijn topic gewoon omdat ik niet weer reactie wou uitlokken...

Fb gesprek teveel gebruiken maak ik mij zeker schuldig aan.
Het is gewoon makkelijker als je snel antwoord wilt... Maar heb mij voorgenomen het opt forum te zetten en als ik snel antwoord wil, zeg ik het wel in de fb groep van seg kan er eens gekeken worden opt forum
slaapzacht lieve paavo
Hjördis
Rattenkoning
Berichten: 15979
Lid geworden op: 04 nov 2012, 13:15
Ratten: 9m
Locatie: Diest

Re: Perikelen & rotte appels

Bericht door Hjördis »

Ik snap Ellen haar mening zeker wel, we (of ik in elk geval) laat me heel fel opjagen door bepaalde mensen en dan zijn zij ook meteen "zwart". Mensen die in mijn ogen "zwart" zijn, komen nooit nog in het "witte" gedeelte en die blijft ik altijd maar ambetant vinden. Net zoals nu met Tamara, Marjan, Sabine enz.

Ik ben geen voorstander van het forum te sluiten, ook al zij ik een paar dagen geleden van wel.
Ik denk dat we daarmee nóg meer ophef gaan creëren eens het forum terug open gaat. Nu moeten we ons van onze beste kant laten zien, meldingen meteen doorgeven en eventueel als opvanggezin het topic ook sluiten als het te ver gaat voordat de medewerkers het hebben kunnen zien.

Daarnaast ben ik ook voorstander om meer via het forum te doen, dan vind je dingen tenminste terug.
Nu weet ik wel het grootste deel dat er is gezegd geweest, maar als ik wakker wordt met 100+ berichten in de groepschat, dan ga ik niet alles doorlezen. Het is makkelijk om eens snel iets te vragen in de chat, maar probeer zoveel mogelijk op het forum te zetten.
Owen, Panda, Giraf, Gekko, Koala, Marshmallow, Moonpie, Milkshake
Tygo
Ziggy, Findus
Lafayette, Sam, Aedán, Nemo, Bubbles, Marlin, Gill, Chocolate, Lotus, Amadeus, Stardust, Cuberdon, Ferrero, Lilly, Haribo, Merry, Vox, Savior, Rapunzel, Pannenkoek
Wendy
Superrat
Berichten: 3648
Lid geworden op: 03 apr 2014, 17:06
Ratten: 2v 2cm
Locatie: Tienen
Contacteer:

Re: Perikelen & rotte appels

Bericht door Wendy »

Euhmmm lees ik het nu goed en zijn er geen gevolgen van heel de discussie in het boze ergernis topic?
Enkel als er nu nog iemand terug over begint?
slaapzacht lieve paavo
Ikkimausi
Officieel ratverslaafd
Berichten: 5842
Lid geworden op: 05 mei 2013, 18:25
Ratten: 1m 2mc 4vc
Locatie: Borsbeek - Antwerpen
Contacteer:

Re: Perikelen & rotte appels

Bericht door Ikkimausi »

Sowieso wil ik graag minstens een reactie op de beledigingen die Sabine via pm gestuurd heeft!

Vind het ook wel jammer dat er geen gevolgen zijn van heel dat gedoe :(
Groetjes Femke & Tom,
Veel knuffeltjes van ratseltjes Mist, Sisu, Sammie, Crème Fraîche, Brownie, Layla en Julie.
En natuurlijk de poezels en dwergmuisjes.

Slaap zacht mijn engeltjes Barney, Sam, Bo, Dino, Ijzel en Lily
Hjördis
Rattenkoning
Berichten: 15979
Lid geworden op: 04 nov 2012, 13:15
Ratten: 9m
Locatie: Diest

Re: Perikelen & rotte appels

Bericht door Hjördis »

Er komen wel gevolgen, alles is gekopieerd naar het mw-forum en we gaan vandaag/morgen alles bekijken en kijken wie een waarschuwing verdient. Sowieso Sabine dus ivp die pm. Maar er volgen waarschuwingen!!
Owen, Panda, Giraf, Gekko, Koala, Marshmallow, Moonpie, Milkshake
Tygo
Ziggy, Findus
Lafayette, Sam, Aedán, Nemo, Bubbles, Marlin, Gill, Chocolate, Lotus, Amadeus, Stardust, Cuberdon, Ferrero, Lilly, Haribo, Merry, Vox, Savior, Rapunzel, Pannenkoek
Plaats reactie

Terug naar “Forum/opvangzaken”

cron