Perikelen & rotte appels

Hier vind je alles over forum regels, aankondigingen over de opvang, updates...

Moderator: Medewerkers

Plaats reactie
Hjördis
Rattenkoning
Berichten: 15979
Lid geworden op: 04 nov 2012, 13:15
Ratten: 9m
Locatie: Diest

Re: Perikelen & rotte appels

Bericht door Hjördis »

Allé tis niet dat die persoon zelf wil opvangen en toevallig uit Nederland komt he :S

Ik wilde er ook op reageren, maar gaat niet goed uitdraaien vrees ik.
Owen, Panda, Giraf, Gekko, Koala, Marshmallow, Moonpie, Milkshake
Tygo
Ziggy, Findus
Lafayette, Sam, Aedán, Nemo, Bubbles, Marlin, Gill, Chocolate, Lotus, Amadeus, Stardust, Cuberdon, Ferrero, Lilly, Haribo, Merry, Vox, Savior, Rapunzel, Pannenkoek
Hjördis
Rattenkoning
Berichten: 15979
Lid geworden op: 04 nov 2012, 13:15
Ratten: 9m
Locatie: Diest

Re: Perikelen & rotte appels

Bericht door Hjördis »

Femke heeft vandaag terug een mail gestuurd. De standaard mail die ze steeds stuurt, maar dan met het aantal maanden veranderd.
Owen, Panda, Giraf, Gekko, Koala, Marshmallow, Moonpie, Milkshake
Tygo
Ziggy, Findus
Lafayette, Sam, Aedán, Nemo, Bubbles, Marlin, Gill, Chocolate, Lotus, Amadeus, Stardust, Cuberdon, Ferrero, Lilly, Haribo, Merry, Vox, Savior, Rapunzel, Pannenkoek
Gebruikersavatar
Kayleigh
Officieel ratverslaafd
Berichten: 6177
Lid geworden op: 26 dec 2012, 22:46
Ratten: 2m
Locatie: Geleen, Limburg (NL)

Re: Perikelen & rotte appels

Bericht door Kayleigh »

Ik zal het verhaal van Tamara maar even hier zetten.

Ten eerste vind ik het nog altijd niet fijn dat ik in deze positie gebracht ben. Ik heb als een gek liggen poetsen de afgelopen 2 dagen, bij alles 10 keer moeten nadenken of het wel in orde was, alles moest echt piekfijn in orde zijn, want mijn gedachte was dat het een controle zou gaan zijn. Toen mijn moeder zei 'daar komen ze', stond ik echt te trillen op mijn benen...

Bij binnenkomst moest Tamara gelijk naar de WC. Prima, maar toen stond ik met die man daar alleen in de gang. Die man vind ik nou niet bepaald de vriendelijkste om te zien. Toen begon hij al vragen te stellen. 'Hoeveel ratjes van de inbeslagname heb je hier nu zitten?' 'Oh heb je veel honden?'. Dat vond ik geen fijne vragen. Echt een soort controle van 'hoeveel dieren heb jij hier in dit huis?'. Maargoed, daarna naar boven gegaan en de ratjes gepakt. Op een gegeven moment heb ik toch maar de vraag gesteld die ik graag wilde stellen. Ik durfde het niet zo goed, vooral niet in bijzijn van die man, maar ik wilde het per se weten. Ik heb dus aan Tamara gevraagd waarom ze toch kiest voor Ratopia ondanks dat ze alles tot op de bodem uit wilde gaan zoeken over de opvang en zelfs de inspectie op ons af wilde sturen. Ze zei me dat ze in ieder geval niet de inspectie op ons heeft gestuurd. Dat was Femke. Ze zei me wel dat Femke aan haar gevraagd heeft om de inspectie op ons af te sturen vanuit haar naam. Ook heeft Femke aan Tamara gevraagd voor een controle bezoek bij Hjördis, door te doen alsof ze Izzy wilde komen bezoeken. Uiteindelijk heeft Tamara deze afspraak afgezegd omdat ze niet voor de kar gespannen wilde worden door Femke. Ook wilde ze niet het risico lopen om de inspectie op ons af te sturen, want ze was bang dat als er toch iets niet klopte, dat dan alle ratjes ingeslapen zouden worden en dat de ratten daar dan de dupe van zouden worden. Dat wilde ze de ratjes absoluut niet aan doen.

Ze zei me dat ze nooit echt anti Ratopia is geweest. Alleen de situatie met Izzy vond ze niet fijn en dat kan ik begrijpen.
Ze zei dat ze absoluut niet tevreden was over hoe het bij Iris eruit zag allemaal (dat zei Ellen V. ook al tegen me... ik weet niet hoe het daar uit ziet, maar als 2 mensen dit al zeggen...) en ze heeft Iris daar meerdere malen over aangesproken, waarna Iris boos was geworden.
De situatie met Izzy was voor haar erg moeilijk en uiteindelijk wilde ze er liever niks meer mee te maken hebben. Vandaar dat ze ook het meterschap heeft opgezegd.

Ik heb nog gevraagd of ze mij als opvanglocatie dan wel geschikt vonden en ze waren positief. Ook haar vriend/man. Gelukkig... Of het waar is, tja dat moet ik dan maar geloven.

Dan wil ik wel nog zeggen dat ze laatst 2 ratjes uit de DW gehaald heeft, omdat ze nieuwe vriendjes moest hebben voor het ratje dat alleen zat (weet even niet meer wie. Ik dat Iljas). Beetje vreemd en jammer, gezien ze toch wel fel is op alles, maar goed. Ze weet wel gelijk hoe het kan zijn, want die 2 zijn enorme bijters ;)

Over 2 weken worden de 4 dames geadopteerd. 3, als Suva zwanger blijkt.
Lupa, Eden
Metekindje: Jim
Slaap zacht 67 engeltjes
Hjördis
Rattenkoning
Berichten: 15979
Lid geworden op: 04 nov 2012, 13:15
Ratten: 9m
Locatie: Diest

Re: Perikelen & rotte appels

Bericht door Hjördis »

Ik ga heel kort antwoorden, onderweg naar Pukkelpop.

Ik vind het precies wel nog positief uitgedraaid, hetgeen er gezegd is.
Ik hoop nog steeds dat er geen dame zwanger is!
Owen, Panda, Giraf, Gekko, Koala, Marshmallow, Moonpie, Milkshake
Tygo
Ziggy, Findus
Lafayette, Sam, Aedán, Nemo, Bubbles, Marlin, Gill, Chocolate, Lotus, Amadeus, Stardust, Cuberdon, Ferrero, Lilly, Haribo, Merry, Vox, Savior, Rapunzel, Pannenkoek
Hannelore
Superrat
Berichten: 3916
Lid geworden op: 04 jul 2014, 09:24
Locatie: Diepenbeek

Re: Perikelen & rotte appels

Bericht door Hannelore »

Amai, chapeau dat je het hebt durven vragen! Maar het blijkt wel een goed idee geweest te zijn want ik ben blij dat we haar antwoord kennen. Ergens had ik dat gevoel ook wel, dat Femke gewoon iedereen aan het pushen was. Maar zeker kon ik daarover niet zijn. Gelukkig zag zij toch in dat Femke haar manier niemand, en al zeker de ratjes, niet beter zou maken.
Ik denk dat je haar wel mag geloven dat ze het bij jou proper vond. Ik ben eerlijk waar altijd verbaasd hoe jullie het zo houden met zoveel dieren in huis :) als ik al weet hoeveel moeite het mij soms kost! Bij Iris ben ik ook nooit geweest.
Brrr, ja die man, ik moet er niet van weten. Dat doet Tamara volgens mij ook niet goed hoor zo een vent. Is een heel dominant persoon en zij is dat net helemaal niet. No way, dat die daar op bepaalde vlakken geen misbruik van maakt. Maar dat is natuurlijk niet aan mij om te beoordelen of haar daarop te wijzen. Al zou ik echt heeeeel veel moeite moeten doen om een lach op mijn gezicht te krijgen voor hem :P

Al bij al is het dus best goed verlopen? Ik vind het sneu dat je er zo onzeker over was vooraf en dat veel energie gekost heeft voor jou. Ik heb dat niet zo beseft, anders had ik je wel gezegd dat jouw opvangers er zo voldoende goed bij zitten en dat ze dat ook maar te vinden heeft. Als ze dan zou beslissen om weet ik veel welke dienst ik te schakelen dan zou ik dat nooit jouw fout gevonden hebben!
~~ Quinn ~ Quick ~ Quiff~~
Gebruikersavatar
Kayleigh
Officieel ratverslaafd
Berichten: 6177
Lid geworden op: 26 dec 2012, 22:46
Ratten: 2m
Locatie: Geleen, Limburg (NL)

Re: Perikelen & rotte appels

Bericht door Kayleigh »

Uiteindelijk ging het wel. Ik hoop gewoon dat ze niet achter mijn rug om alsnog vanalles gaan proberen te doen...

Maar alsnog vind ik wel dat dit eerst overlegd had moeten worden. Ik heb het hier met Hjördis ook al even persoonlijk over gehad. Ik vind het niet kunnen dat je als medewerker zelf in paniek bent geweest, gezegd heb dat je die mensen niet in je huis wilt hebben en je absoluut een tweede persoon in huis aanwezig wilde hebben en dan toch gewoon diezelfde persoon goedkeurt voor adopties en gewoon naar een ander opvanggezin stuurt zonder overleg. Dat vind ik niet netjes en ik mag hopen dat zoiets niet nog een keer gebeurt...
Lupa, Eden
Metekindje: Jim
Slaap zacht 67 engeltjes
Gebruikersavatar
Kayleigh
Officieel ratverslaafd
Berichten: 6177
Lid geworden op: 26 dec 2012, 22:46
Ratten: 2m
Locatie: Geleen, Limburg (NL)

Re: Perikelen & rotte appels

Bericht door Kayleigh »

Ik begin me langzaamaan te ergeren aan Tamara... grrrr!

Ze mailde me vanochtend (11:40 uur) dat ze liever wel Asmara en Manilla al wilt komen halen zaterdag. Ze had de castraties en verlof al gepland enz. (terwijl ze vrijdag al wist dat er 2 vd 4 ziek zijn). Ik had dat wel even gauw gezien, maarja ik moest naar de DA, daarna ben ik nog naar Landgraaf gereden voor bodembedekking en toen moest ik weer naar de DA. Toen ik bij de dierenwinkel was, kreeg ik alweer een mail. Of ik al wist of ze zaterdag Asmara en Manilla mocht komen halen, want ze moest morgen haar uurrooster doorgeven bla bla bla.

Zegt ze ook in die mail dat ze denkt dat Apia en Suva toch zorgenkindjes zullen blijven en zij dus niet naar haar gaan.
Waar komt dit nu weer vandaan? Apia haar MOO is maar mild. Jaz was daar na 3 weken ook vanaf en loopt niet eens meer scheef...
Suva haar rug gaat goed. Hopelijk blijft dat zo. Alleen is ze dus mogelijk ergens allergisch voor. Na 4 mijtbehandelingen is ze nog niet van haar korstjes af... ze krabt niet overmatig, maar alleen aan die korstjes.

Naja, dan komt ze ze maar halen en dan doet ze maar weer een nieuwe intro :wall:
Ze is zo begaand met de beestjes zegt ze zelf, maar ze kan er maar niet inkomen dat het weer veel stress met zich mee brengt voor ze alle 4. 2 verhuizen, 2 blijven hier. Stress, want groep is uit elkaar gehaald. Asmara en Manilla zullen dan ook volgende week ergens al geopereerd gaan worden vermoed ik, gezien de afspraak al vast staat... Dan moeten Suva en Apia alsnog verhuizen en moeten zij weer opnieuw geïntroduceerd worden met Asmara en Manilla. Vlak daarna zullen zij ook wel gecastreerd worden.

Zo wordt er echt aan de ratjes gedacht hè :(
Lupa, Eden
Metekindje: Jim
Slaap zacht 67 engeltjes
Hjördis
Rattenkoning
Berichten: 15979
Lid geworden op: 04 nov 2012, 13:15
Ratten: 9m
Locatie: Diest

Re: Perikelen & rotte appels

Bericht door Hjördis »

Hmmm :S Zo rot seg!
Misschien toch proberen uit te leggen dat hen tegelijk laten castreren en vooral, hen tegelijk introduceren voor de ratjes minder stress meebrengt. Ze hebben al zoveel meegemaakt, ze kunnen stress echt wel missen. :(
Owen, Panda, Giraf, Gekko, Koala, Marshmallow, Moonpie, Milkshake
Tygo
Ziggy, Findus
Lafayette, Sam, Aedán, Nemo, Bubbles, Marlin, Gill, Chocolate, Lotus, Amadeus, Stardust, Cuberdon, Ferrero, Lilly, Haribo, Merry, Vox, Savior, Rapunzel, Pannenkoek
Gebruikersavatar
Kayleigh
Officieel ratverslaafd
Berichten: 6177
Lid geworden op: 26 dec 2012, 22:46
Ratten: 2m
Locatie: Geleen, Limburg (NL)

Re: Perikelen & rotte appels

Bericht door Kayleigh »

Ik erger me weer eens aan Tamara :shame:

Ze mailt me zo'n 1 keer per week. Ik kan die ook nooit voor zijn hè :wall: Vorige week dacht ik 'vanmiddag stuur ik haar een update', mailt ze me die ochtend :roll: Naja... pff

Waar ik me vooral aan erger is dat ik nu al 3 keer een update heb gegeven en geen antwoord van haar terug. De week erna mailt ze me gewoon weer met 'hoe gaat het met de dames'. Ik antwoord weer en weer geen antwoord. Week erop weer hetzelfde.

Wat is het nut dan van updates? :roll: :wall: Ik vind dat echt niet fijn...
Lupa, Eden
Metekindje: Jim
Slaap zacht 67 engeltjes
Hannelore
Superrat
Berichten: 3916
Lid geworden op: 04 jul 2014, 09:24
Locatie: Diepenbeek

Re: Perikelen & rotte appels

Bericht door Hannelore »

Ik begrijp je volledig!
Probeer er niet teveel energie in te steken? Korte update zoals haar korte vraag?
~~ Quinn ~ Quick ~ Quiff~~
Plaats reactie

Terug naar “Forum/opvangzaken”

cron