Perikelen & rotte appels

Hier vind je alles over forum regels, aankondigingen over de opvang, updates...

Moderator: Medewerkers

Plaats reactie
Hannelore
Superrat
Berichten: 3916
Lid geworden op: 04 jul 2014, 09:24
Locatie: Diepenbeek

Re: Perikelen & rotte appels

Bericht door Hannelore »

Maar ik geloof wel dat ze niets gezien/gelezen heeft want ik kan met niet voorstellen dat ze zich daar dan niet over zou uitlaten op haar FB pagina...
~~ Quinn ~ Quick ~ Quiff~~
Hjördis
Rattenkoning
Berichten: 15979
Lid geworden op: 04 nov 2012, 13:15
Ratten: 9m
Locatie: Diest

Re: Perikelen & rotte appels

Bericht door Hjördis »

Hmmm daar zeg je zoiets. Ben jij nog bevriend met haar op facebook?
Owen, Panda, Giraf, Gekko, Koala, Marshmallow, Moonpie, Milkshake
Tygo
Ziggy, Findus
Lafayette, Sam, Aedán, Nemo, Bubbles, Marlin, Gill, Chocolate, Lotus, Amadeus, Stardust, Cuberdon, Ferrero, Lilly, Haribo, Merry, Vox, Savior, Rapunzel, Pannenkoek
Hannelore
Superrat
Berichten: 3916
Lid geworden op: 04 jul 2014, 09:24
Locatie: Diepenbeek

Re: Perikelen & rotte appels

Bericht door Hannelore »

Nee, alleen Kayleigh nog. Ik denk dat Kayleigh dat wel zou laten vallen als uit een post zou blijken dat ze het gelezen heeft.
~~ Quinn ~ Quick ~ Quiff~~
Gebruikersavatar
Kayleigh
Officieel ratverslaafd
Berichten: 6177
Lid geworden op: 26 dec 2012, 22:46
Ratten: 2m
Locatie: Geleen, Limburg (NL)

Re: Perikelen & rotte appels

Bericht door Kayleigh »

Ze heeft niks meer geschreven :)
Ze is vandaag wel opvallend stil... laatste bericht was van gisteravond. Misschien heeft ze het ondertussen wel gelezen......
Lupa, Eden
Metekindje: Jim
Slaap zacht 67 engeltjes
Hjördis
Rattenkoning
Berichten: 15979
Lid geworden op: 04 nov 2012, 13:15
Ratten: 9m
Locatie: Diest

Re: Perikelen & rotte appels

Bericht door Hjördis »

Hmmmm.. wie weet!
Owen, Panda, Giraf, Gekko, Koala, Marshmallow, Moonpie, Milkshake
Tygo
Ziggy, Findus
Lafayette, Sam, Aedán, Nemo, Bubbles, Marlin, Gill, Chocolate, Lotus, Amadeus, Stardust, Cuberdon, Ferrero, Lilly, Haribo, Merry, Vox, Savior, Rapunzel, Pannenkoek
Ellen
Versleten fuzz
Berichten: 2332
Lid geworden op: 04 dec 2014, 17:43
Ratten: 2v1c

Re: Perikelen & rotte appels

Bericht door Ellen »

Zou het geen goed idee zijn om ook eens aan de advocaat te vragen wat ze ons aanraadt om te doen indien Femke tegen ons een rechtzaak zou beginnen?
Wat onze kansen zijn? Of ze denkt dat Femke misschien wel in gelijk zou kunnen gesteld worden?

En misschien ook eens navragen hoeveel dat ons allemaal zou kunnen kosten indien we verliezen?
Versta mij niet verkeerd, volgens mij hebben we een sterke zaak maar misschien maakt de advocaat van Femke dat ook wel wijs aan haar...

Want ik heb zo schuin gelezen in het FB gesprek dat Hjördis dan maar zelf voor de kosten zou opdraaien... maar indien zij wint zal het ons toch meer dan 1000 euro kosten denk ik: onze eigen advocaat en gerechtskosten plus die van haar.

En dan vooral, op wie zullen de kosten worden verhaald want we zijn tenslotte een vzw. Normaal ben je als persoon beschermd tenzij er een bestuurlijke fout werd gemaakt. Allé, dat denk ik, dus best eens navragen bij de advocaat :)
Ellen
Versleten fuzz
Berichten: 2332
Lid geworden op: 04 dec 2014, 17:43
Ratten: 2v1c

Re: Perikelen & rotte appels

Bericht door Ellen »

Hier wat links wettelijke procedures:
http://www.devzw.be/resources/media/wan ... kelijk.pdf
http://www.sociaalcultureel.be/regelgev ... kheid.aspx

Iets wat ook nog kan gedaan worden is een verzekering voor bestuurdersaansprakelijkheid hebben. Dan zou de verzekering moeten tussenkomen indien er een uitspraak is dat er een bestuurlijke fout is gemaakt.
Dat kost natuurlijk wel wat centen, met vzw cinéPalace betalen wij daar 350 euro voor.

Wat mij trouwens doet denken, hebben wij een vrijwilligersverzekering? Dat is als vzw verplicht. Dat kost cinéPalace 105 euro per jaar.
Hjördis
Rattenkoning
Berichten: 15979
Lid geworden op: 04 nov 2012, 13:15
Ratten: 9m
Locatie: Diest

Re: Perikelen & rotte appels

Bericht door Hjördis »

Die vrijwilligersverzekering hebben wij niet :s

De advocaat is komende week op verlof, maar vanaf volgende week maandag is ze terug. Du dan kan ik wel bellen voor informatie.
Owen, Panda, Giraf, Gekko, Koala, Marshmallow, Moonpie, Milkshake
Tygo
Ziggy, Findus
Lafayette, Sam, Aedán, Nemo, Bubbles, Marlin, Gill, Chocolate, Lotus, Amadeus, Stardust, Cuberdon, Ferrero, Lilly, Haribo, Merry, Vox, Savior, Rapunzel, Pannenkoek
Ellen
Versleten fuzz
Berichten: 2332
Lid geworden op: 04 dec 2014, 17:43
Ratten: 2v1c

Re: Perikelen & rotte appels

Bericht door Ellen »

Hier een link naar de verplichte verzekeringen en de optionele verzekeringen als vzw:
http://www.belfius-verzekeringen.be/dos ... 2ZpSO1EHeQ

Onder de verplichte valt dus de vrijwilligersverzekering, de rest van de verplichte is voor ons niet van toepassing.
Lijkt mij dan ook aangeraden om die verzekering af te sluiten :)

Onder de optionele de bestuurdersaansprakelijkheid. Misschien navragen aan de advocaat of we die misschien beter zouden afsluiten of niet?
Hjördis
Rattenkoning
Berichten: 15979
Lid geworden op: 04 nov 2012, 13:15
Ratten: 9m
Locatie: Diest

Re: Perikelen & rotte appels

Bericht door Hjördis »

Ik heb de links geopend en probeer het snel door te lezen. :)

Femke heeft terug een mail gestuurd :wall:
Geachte,

Beginnen jullie dit nu zelf niet onrespectvol te vinden?
Ik zou echt nu wel eens een antwoord willen krijgen op mijn vorige mail!
Het is inmiddels meer dan 2 maand geleden dat deze is verstuurd geweest. Ondertussen heb ik reeds tal herinneringsmails gestuurd en nog steeds worden deze genegeerd.
Inmiddels worden wel mijn berichten hierover telkens op jullie facebookpagina verwijderd. Een reactie blijft jammer genoeg nog steeds uit.
In de tussentijd wordt er langs jullie zijde dan wel beweerd dat ik geen contact met jullie opneem.



Dus bij deze nogmaals de mail waar ik een reactie op zou willen krijgen:
Laten we beginnen bij het begin: Ik verwijt jullie niet dat jullie ziektes verbergen. Dat is absoluut niet zo.

Echter vind ik jullie laatste mail meer dan kwetsend en ronduit beledigend.
Ik heb vanaf dag 1 jullie op de hoogte gebracht dat Brubru ziek was. Vervolgens zijn er een aantal dingen gebeurd waardoor die updates stil zijn gevallen. Laat staan dat ik op dat moment vooral bezig was met de zorgen van mijn lieve meid.
Jammer genoeg is ze dan heel plots moeten ingeslapen worden. Ik kon jullie moeilijk op de hoogte brengen van wat er met Brubru gaande was, zonder zelf de feiten te weten. Die feiten kwamen uit het labo-onderzoek.
Jammer genoeg was Wendy me te snel af en heeft dit op jullie facebookpagina geplaatst.

Als gevolg hiervan hebben jullie besloten met mij een mail te sturen. Hieruit kreeg ik het vooral het gevoel dat jullie betwijfelden dat Brubru ziek was uitgeplaatst. Dus alvorens onmiddellijk in te gaan op jullie voorstel, vond ik het aan de orde om duidelijkheid te scheppen over Brubru haar verhaal.
Als reactie hierop kwam jammer genoeg vooral een nietszeggend antwoord zonder in te gaan op de inhoud van die mail.
Aangezien dat dit mij de indruk gaf dat jullie dus inzagen dat Brubru vervolgens ziek is uitgeplaatst, heb ik gevraagd wat jullie nodig hebben om dus een deel van de kosten te dekken.

Dat ik bijgevolg meer dan een week moet wachten op antwoord hierop, vind ik heel jammer.
Vooral omdat het antwoord dan blijkt te zijn dat ik wist waar ik aan begon en dat het dus mijn eigen schuld is dat ik zoveel kosten heb. Zo komt deze namelijk over. Daarnaast lijkt me nu verweten te worden dat ik niet op jullie voorstel inging.
Ik kan die reactie snappen, moest ik een maand jullie mail negeren en vervolgens komen zwaaien met alle facturen. Echter is dit allesbehalve het geval. Jullie hebben steeds binnen 2 dagen antwoord gekregen op jullie mails. Het verloop van dit gesprek duurde vooral lang gezien jullie antwoord op zich liet wachten, maar dit ter zijde.
Ik vind het dan ook enorm jammer dat jullie dit hoofdstuk afsluiten zonder echt in te gaan op de situatie of te staan bij jullie woord.

Mij verwijten dat ik wist waaraan ik begon, vind ik enorm grof.
Ik wist dat Brubru een ouder ratje was dat ik adopteerde, net zoals ik wist dat er medische kosten aan haar verbonden gingen zijn. Echter ging dit over tumoren. Ik kende haar medische geschiedenis vooral van bij het opvanggezin waar ze het langste verbleef. Het ging dan ook steeds over tumoren. Dit is iets heel anders dan wat er uiteindelijk aan de gang bleek te zijn met Brubru.

Vandaar dan ook opnieuw de vraag wat jullie nodig hebben zodat de kosten rondom Brubru haar verhaal deels kunnen terugbetaald worden.

Groeten
Femke Reunes
Owen, Panda, Giraf, Gekko, Koala, Marshmallow, Moonpie, Milkshake
Tygo
Ziggy, Findus
Lafayette, Sam, Aedán, Nemo, Bubbles, Marlin, Gill, Chocolate, Lotus, Amadeus, Stardust, Cuberdon, Ferrero, Lilly, Haribo, Merry, Vox, Savior, Rapunzel, Pannenkoek
Plaats reactie

Terug naar “Forum/opvangzaken”

cron