Vragen/opmerkingen omtrent de opvang

Hier vind je alles over forum regels, aankondigingen over de opvang, updates...

Moderator: Medewerkers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kayleigh
Officieel ratverslaafd
Berichten: 6177
Lid geworden op: 26 dec 2012, 22:46
Ratten: 2m
Locatie: Geleen, Limburg (NL)

Re: Vragen/opmerkingen omtrent de opvang

Bericht door Kayleigh »

Ik voel me ook wel schuldig omdat ik weeeeeer degene ben die commentaar heeft, maar ik zit er al een hele tijd mee en het vreet steeds meer aan me... Vandaar dat ik er toch maar over begon.

Ik snap heel goed dat je het enorm druk hebt meid!! Misschien is het dan een idee om gewoon 1 ritten per dag te doen? :) Zo komt het langzaamaan allemaal af? Of de foto's vergroot ergens uploaden en dat iemand die daar af kan plukken. Bijvoorbeeld een gesloten album op FB dat alleen te zien is voor de opvangmensen en dat we daar wat vanaf kunnen plukken en helpen? Degene die gedaan zijn, daar kun je dan de foto van verwijderen.

Ik maakte dit topic vooral zodat we mee kunnen denken over wat oplossingen. Ik bedoel het echt niet slecht, maar ik merk bijv. op ratten.nl dat er mensen zijn die dit forum volgen en vervolgens daar vragen 'waar blijven die en die en die hun topics?'. En dan moet ik vervolgens zeggen 'ja sorry, er zijn nog steeds geen foto's'...
Lupa, Eden
Metekindje: Jim
Slaap zacht 67 engeltjes
Hannelore
Superrat
Berichten: 3916
Lid geworden op: 04 jul 2014, 09:24
Locatie: Diepenbeek

Re: Vragen/opmerkingen omtrent de opvang

Bericht door Hannelore »

De foto's kunnen gewoon op de Photobucket van Ratopia gezet worden eh, daar kunnen we allemaal aan en inderdaad dan kan desnoods iemand anders ze toevoegen.
~~ Quinn ~ Quick ~ Quiff~~
Ikkimausi
Officieel ratverslaafd
Berichten: 5842
Lid geworden op: 05 mei 2013, 18:25
Ratten: 1m 2mc 4vc
Locatie: Borsbeek - Antwerpen
Contacteer:

Re: Vragen/opmerkingen omtrent de opvang

Bericht door Ikkimausi »

Photobucket is een rotwebsite eigenlijk xD
Ik zet ze altijd op fb en link ze dan hier :P

Al worden ze gewoon eventueel naar iemand door gemaild?
Eventueel als Wendy het ziet zitten gewoon naar Wendy gestuurd?
Dan kan ze ze ineens ook op facebook zetten?

*denkt maar hardop*
Groetjes Femke & Tom,
Veel knuffeltjes van ratseltjes Mist, Sisu, Sammie, Crème Fraîche, Brownie, Layla en Julie.
En natuurlijk de poezels en dwergmuisjes.

Slaap zacht mijn engeltjes Barney, Sam, Bo, Dino, Ijzel en Lily
Hannelore
Superrat
Berichten: 3916
Lid geworden op: 04 jul 2014, 09:24
Locatie: Diepenbeek

Re: Vragen/opmerkingen omtrent de opvang

Bericht door Hannelore »

Ok dan :P
Ik maak geen openbare albums of FB dus voor mij zal het toch Photobucket blijven.
Wat ik daar wel handig aan vind is dat daar heeeeel veel foto's samen staan, moest je ooit eens in de archieven willen neuzen voor het een of ander :) Of als je zou stoppen met opvangen, ons van jouw FB gooit en alles prive gedeeld zet dan kunnen we ook niet meer aan die foto's :P
~~ Quinn ~ Quick ~ Quiff~~
Ikkimausi
Officieel ratverslaafd
Berichten: 5842
Lid geworden op: 05 mei 2013, 18:25
Ratten: 1m 2mc 4vc
Locatie: Borsbeek - Antwerpen
Contacteer:

Re: Vragen/opmerkingen omtrent de opvang

Bericht door Ikkimausi »

Klopt ook weer.
Maar met photobucket ben ik echt uren bezig terwijl op fb staan ze er al heel snel op :P
En je kan op fb ook private albums hebben die met niemand of slechts een enkeling gedeeld wordt ;)
Groetjes Femke & Tom,
Veel knuffeltjes van ratseltjes Mist, Sisu, Sammie, Crème Fraîche, Brownie, Layla en Julie.
En natuurlijk de poezels en dwergmuisjes.

Slaap zacht mijn engeltjes Barney, Sam, Bo, Dino, Ijzel en Lily
Hannelore
Superrat
Berichten: 3916
Lid geworden op: 04 jul 2014, 09:24
Locatie: Diepenbeek

Re: Vragen/opmerkingen omtrent de opvang

Bericht door Hannelore »

Ik weet het, maar volgens mij kan je ze hier dan ook niet delen? Of wel? Want dat zou misschien toch interessant zijn.
Ik ben ook geen fan van Photobucket hoor. Die app loopt altijd vast op mijn gsm enzo, rommel!
~~ Quinn ~ Quick ~ Quiff~~
Gebruikersavatar
Kayleigh
Officieel ratverslaafd
Berichten: 6177
Lid geworden op: 26 dec 2012, 22:46
Ratten: 2m
Locatie: Geleen, Limburg (NL)

Re: Vragen/opmerkingen omtrent de opvang

Bericht door Kayleigh »

Waarom ik FB aanhaalde is omdat Femke zegt dat je dan gelijk de link kunt kopiëren en de foto's dan gewoon al een normaal formaat hebben.
Dan gaat het voor degene die dit erbij doen ook wat sneller :) Het is alleen in nood hè. De te grote foto's kunnen altijd op photobucket gesmeten worden om het daar bij te houden, maar dan staan ze in ieder geval op het forum. Dat is nu even belangrijker denk ik.
Lupa, Eden
Metekindje: Jim
Slaap zacht 67 engeltjes
Wendy
Superrat
Berichten: 3648
Lid geworden op: 03 apr 2014, 17:06
Ratten: 2v 2cm
Locatie: Tienen
Contacteer:

Re: Vragen/opmerkingen omtrent de opvang

Bericht door Wendy »

Fotos mogen altijd naar mij doorgestuurd worden dat ik ze op facebook en hier zet...
slaapzacht lieve paavo
Kim
Versleten fuzz
Berichten: 1971
Lid geworden op: 21 jan 2013, 19:55
Ratten: 11m
Locatie: heverlee

Re: Vragen/opmerkingen omtrent de opvang

Bericht door Kim »

Hoi kayleigh ja die post was idd wat ruw en idd ik ben niet de beste in het snel online zetten, maar we hebben allemaal onze werkenpunten :) . Ik snap je commentaar maar had mss wel graag gehad dat je dit even persoonlijk aan mij zou gezegd hebben aangezien je mijn naam gebruikt... Zoals silke zei ben ik er rap over gegaan en heb ik gewoon standaard geantwoord ipv leuk en aangenaam, hiervoor mijn excuses. :shame: Hjördis en ik hebben ook net een vergadering gehad en die certificaten moeten gwn inorde gemaakt worden daarmee dat ik een deadline zette gwn om iedereen even te motiveren. :pom: Want als ik niets zou zetten zou het ook niet gebeuren... Zzz :mrgreen: ook bij mezelf :rat: :mrgreen:
'Alle dieren behalve de mens weten dat het voornaamste doel van het leven is ervan te genieten.'
- Samuel Butler

'Als dieren konden praten, zouden ze onthutst zwijgen.'
- J. Einander
Gebruikersavatar
Kayleigh
Officieel ratverslaafd
Berichten: 6177
Lid geworden op: 26 dec 2012, 22:46
Ratten: 2m
Locatie: Geleen, Limburg (NL)

Re: Vragen/opmerkingen omtrent de opvang

Bericht door Kayleigh »

Ik gebruik alleen je naam i.v.m. de reactie die je plaatste. Ik wilde niet dat topic daar gaan vervuilen met deze discussie, vandaar dat ik een nieuw topic opende. Ik weet ook dat iedereen druk is. Kim met de webshop, beurzen, kittens, opvanghond, examens en de opvang. Hjördis heeft ook genoeg dingen te doen, maar daarom maakte ik dit topic ook aan. Zodat we samen met oplossingen kunnen komen en het wat beter kunnen laten verlopen... Ik denk ook dat er misschien wat meer taken uit handen gegeven moeten worden aan mensen die er wel tijd voor hebben? Jullie hebben het beide zo druk en daarbij komen al die MW dingen nog waar ik niks vanaf weet omdat ik dat niet kan lezen. Jullie zijn nog maar met 2 MW's actief op dit moment. We zijn met zo'n grote groep en willen elkaar allemaal helpen. (dat gevoel heb ik althans)

Hjördis moet inderdaad nodig minder opvangers krijgen! Want ze heeft er echt veel :(
Maar die foto's zouden daar wel al wat meer bij helpen. Die halfwilde rittens wordt een lastiger iets, maar dat kun je niet voorkomen...

Nogmaals ik bedoel het echt niet slecht, maar ik wil gewoon dat we weer de goede kant op gaan.
En als je wilt dat ik je de volgende keer eerst persoonlijk hierover aanspreek, dan doe ik dat Kim :) Ik had niet in de gaten dat je dit als aanval zag. Het was gewoon jou reactie die mij tot dit onderwerp heeft gebracht. Het zat er al veel eerder aan te komen, maar ik probeer dan wijselijk mijn mond te houden omdat ik altijd de rellen veroorzaak...
Lupa, Eden
Metekindje: Jim
Slaap zacht 67 engeltjes
Plaats reactie

Terug naar “Forum/opvangzaken”