Vragen/opmerkingen omtrent de opvang

Hier vind je alles over forum regels, aankondigingen over de opvang, updates...

Moderator: Medewerkers

Plaats reactie
KimberleyW
Ratfanaat
Berichten: 571
Lid geworden op: 10 feb 2016, 18:22
Ratten: 2vc 1mc
Locatie: Moerbeke-Waas

Re: Vragen/opmerkingen omtrent de opvang

Bericht door KimberleyW »

Ik was even aan het rondkijken, kan het zijn dat er nog topics ontbreken van ratjes die in de opvang verblijven? want het topic 'Welke opvangers zijn in opvang?' is denk ik al even niet meer volledig up-to-date dus ik kan het niet helemaal vergelijken ;).

Ik heb ook nog een vraagje hieromtrent als ik opvangers binnenkrijg plaats ik dit op 'welke opvangers zijn in de opvang?' maar als ze in optie zijn of gereserveerd doe ik dat zelf dan ook? en als ze, nu zoals de 2dames, zijn geadopteerd doe ik die namen dan zelf weg? Of is dit bv nodig voor de registratie van de adopties of wordt dit via de 2de folder 'Geplaatste opvangers - zichtbaar voor opvanggezinnen' opgevolgd

Edit: En wat gebeurd er met adoptie-/afstandspapieren bij wie moet ik die afgeven of hou je deze zelf?
Hjördis
Rattenkoning
Berichten: 15979
Lid geworden op: 04 nov 2012, 13:15
Ratten: 9m
Locatie: Diest

Re: Vragen/opmerkingen omtrent de opvang

Bericht door Hjördis »

Dat topic is inderdaad al even niet meer volledig in orde gebracht.
Momenteel mis ik hier nog een topic van opvanger Ferdinand, Perzikje, Beaver en Basker. Al de rest heeft een topic.

Het geplaatst en gereserveerde gedeelte van dat topic doe ik normaal zelf, maar als je merkt dat ik het al even niet meer in orde heb gemaakt mag je dat van jouw eigen opvangers ook doen.

Ellen vult om de x-aantal maanden een excel-bestand aan van alle adopties. Vandaar het gedeelte dat enkel zichtbaar is voor de opvanggezinnen. De topics die in het excel-bestand staan, worden daar verwijderd.

De adoptie- en afstandspapieren komen naar hier en ik bewaar die in kaften, gesorteerd op datum.
Owen, Panda, Giraf, Gekko, Koala, Marshmallow, Moonpie, Milkshake
Tygo
Ziggy, Findus
Lafayette, Sam, Aedán, Nemo, Bubbles, Marlin, Gill, Chocolate, Lotus, Amadeus, Stardust, Cuberdon, Ferrero, Lilly, Haribo, Merry, Vox, Savior, Rapunzel, Pannenkoek
KimberleyW
Ratfanaat
Berichten: 571
Lid geworden op: 10 feb 2016, 18:22
Ratten: 2vc 1mc
Locatie: Moerbeke-Waas

Re: Vragen/opmerkingen omtrent de opvang

Bericht door KimberleyW »

Ok ik had gewoon het gevoel dat er enorm weinig ratjes op stonden (wel redelijk veel gereserveerd enz). Positief voor de opvang natuurlijk als er veel geadopteerd wordt :).
Ik zal er dan wel opletten dat ik telkens aanpas als er veranderingen zijn bij mijn opvangers :) (als het nog niet gebeurd is).
Hjördis
Rattenkoning
Berichten: 15979
Lid geworden op: 04 nov 2012, 13:15
Ratten: 9m
Locatie: Diest

Re: Vragen/opmerkingen omtrent de opvang

Bericht door Hjördis »

Ik vind niet meteen waar het moet staan, dus ik post het hier maar.
Mijn zoontje,7jaar, is verzot op ratjes. Jammer genoeg kunnen we geen ratje adopteren want we hebben twee katten in huis. Ik vroeg mij af of ee mss een manier zou zijn dat hij mee zorg zou kunnen dragen van een ratje. Mss woont er iemand in de buurt bij wie hij af en toe eens zou mogen helpen met het verzorgen en vertroetelen.
Op welke manier zou jouw zoontje graag meehelpen?
Waar woon je? Op die manier kunnen we kijken welk opvanggezin het dichtste bij woont. Niet elk opvanggezin heeft altijd opvangers, of opvangers die geschikt zijn voor kindjes. Maar we willen het zeker opnemen en bekijken.

Heeft hij, buiten met katten, reeds ervaring met knaagdieren of specifiek ratten?
We wonen in ronse.
Mijn zoon heeft nog geen ervaring met knaagdiertjes. Mijn echtgenoot ziet het niet zitten om een ratje in huis te nemen omdat we de katten hebben maar ook omdat deze niet zo lang leven en hij wil niet dat ons zoontje ieder x opnieuw dat verdriet miet doormaken.
Het is echt 1 van zijn favoriete dieren en ik wil hem dan ook de kans geven op een andere manier om voor een ratje te leren zorgen. En ervaring op te doen.
Alvast bedankt voor de snelle reactie.
Owen, Panda, Giraf, Gekko, Koala, Marshmallow, Moonpie, Milkshake
Tygo
Ziggy, Findus
Lafayette, Sam, Aedán, Nemo, Bubbles, Marlin, Gill, Chocolate, Lotus, Amadeus, Stardust, Cuberdon, Ferrero, Lilly, Haribo, Merry, Vox, Savior, Rapunzel, Pannenkoek
Hannelore
Superrat
Berichten: 3916
Lid geworden op: 04 jul 2014, 09:24
Locatie: Diepenbeek

Re: Vragen/opmerkingen omtrent de opvang

Bericht door Hannelore »

Ronse is nogal ver van Diepenbeek en ik heb eigenlijk maar 1 ratje dat in aanmerking komt voor knuffelen :)
~~ Quinn ~ Quick ~ Quiff~~
Ellen
Versleten fuzz
Berichten: 2333
Lid geworden op: 04 dec 2014, 17:43
Ratten: 2v1c

Re: Vragen/opmerkingen omtrent de opvang

Bericht door Ellen »

Oei, Ronse. Is toch ook 40 minuten rijden van Deerlijk, anders is hij zeker welkom!
KimberleyW
Ratfanaat
Berichten: 571
Lid geworden op: 10 feb 2016, 18:22
Ratten: 2vc 1mc
Locatie: Moerbeke-Waas

Re: Vragen/opmerkingen omtrent de opvang

Bericht door KimberleyW »

Ronse is meer dan 1u rijden naar mij, ik heb anders wel goede eigen ratjes en Rosetta om te leren kennen
Hannelore
Superrat
Berichten: 3916
Lid geworden op: 04 jul 2014, 09:24
Locatie: Diepenbeek

Re: Vragen/opmerkingen omtrent de opvang

Bericht door Hannelore »

Ik zou het fijn vinden om nog eens te vergaderen. Mag ik een Doodle opstellen? ^_^
~~ Quinn ~ Quick ~ Quiff~~
Hjördis
Rattenkoning
Berichten: 15979
Lid geworden op: 04 nov 2012, 13:15
Ratten: 9m
Locatie: Diest

Re: Vragen/opmerkingen omtrent de opvang

Bericht door Hjördis »

Zeker en vast!
Owen, Panda, Giraf, Gekko, Koala, Marshmallow, Moonpie, Milkshake
Tygo
Ziggy, Findus
Lafayette, Sam, Aedán, Nemo, Bubbles, Marlin, Gill, Chocolate, Lotus, Amadeus, Stardust, Cuberdon, Ferrero, Lilly, Haribo, Merry, Vox, Savior, Rapunzel, Pannenkoek
Hannelore
Superrat
Berichten: 3916
Lid geworden op: 04 jul 2014, 09:24
Locatie: Diepenbeek

Re: Vragen/opmerkingen omtrent de opvang

Bericht door Hannelore »

https://doodle.com/poll/bqwyqgaxs82fas2s

Ziezo, invullen maar :)
Je hebt ook de optie 'indien nodig' al je een vakje 2 keer aanklikt. Dat wil zeggen dat je bvb maar een paar uurtjes kan die dag of dat je een andere afspraak eventueel wel wat kan verschuiven.

Ik heb door de week vaak 'indien nodig' aangegeven omdat ik dan enkel 's avonds na het werk kan en me dan wel niet verder dan een uur van huis wil verplaatsen. Anders heeft het ook niet veel zin meer dat ik nog vertrek.
~~ Quinn ~ Quick ~ Quiff~~
Plaats reactie

Terug naar “Forum/opvangzaken”

cron