Vragen/opmerkingen omtrent de opvang

Hier vind je alles over forum regels, aankondigingen over de opvang, updates...

Moderator: Medewerkers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kayleigh
Officieel ratverslaafd
Berichten: 6177
Lid geworden op: 26 dec 2012, 22:46
Ratten: 2m
Locatie: Geleen, Limburg (NL)

Vragen/opmerkingen omtrent de opvang

Bericht door Kayleigh »

Hoi dames,

Mij lijkt het een goed idee om even een topic te maken over dit onderwerp.
Er zullen vast wel eens vragen of opmerkingen zijn over de opvang vanuit de medewerkers/opvanggezinnen die niet in een ander topic thuis horen en deze kunnen dan hier geplaatst worden.
Zo kunnen we makkelijker alles overzien, want als het in het 'vanalles en nog wat' topic geplaatst wordt, dan is het niet makkelijk te lezen en misschien leest daar niet iedereen altijd.

Als jullie dit geen goed idee vinden, dan mag dit topic weg hoor.
Lupa, Eden
Metekindje: Jim
Slaap zacht 67 engeltjes
Gebruikersavatar
Kayleigh
Officieel ratverslaafd
Berichten: 6177
Lid geworden op: 26 dec 2012, 22:46
Ratten: 2m
Locatie: Geleen, Limburg (NL)

Re: Vragen/opmerkingen omtrent de opvang

Bericht door Kayleigh »

Dan gelijk mijn opmerking... (hadden jullie al verwacht denk ik)

Ik zit hier al een tijdje mee en wil dit toch graag even bespreken.
Het valt me op dat het de laatste tijd erg lang duurt voordat er foto's van ratjes online staan.
Persoonlijk vind ik dat het vooral bij rittens noodzaak is, omdat die meestal niet snel geplaatst worden zonder foto's. Je kunt namelijk nog niet veel over hun karakter zeggen, dus dan is uiterlijk hetgene waar de mensen op moeten kiezen. Natuurlijk wordt het rond de 4 a 5 weken wel redelijk duidelijk, maar voor de mensen die graag eerder willen reserveren is het dus handig om al foto's van ze te zien.

Het is gewoon erg jammer, omdat we allemaal graag willen dat onze lieve schatten snel geplaatst worden! Met foto's zal dit een stuk makkelijker gaan denk ik.
Ook is het zo dat er verwacht wordt dat het topic van de opvangers + foto's na een 1 dag online moet staan, maar blijkbaar is dat bij sommige mensen niet zo'n probleem als dat niet gedaan wordt. Dat vind ik niet zo eerlijk...

Ik zit hier gewoon al een tijdje mee en ik vind daarom de reactie van Kim in het Peter/meterschapscertificaat topic niet zo leuk om te lezen... Ja, dat sleept al lang aan, maar het heeft bijvoorbeeld bij Apollo, Vulcanus en Neptunes ook heel erg lang geduurd voordat er foto's waren. Daar hebben we ook meerdere malen naar moeten vragen...

Ik wil echt geen ruzie veroorzaken, maar ik vind het op dit moment gewoon niet zo eerlijk dat er van sommige mensen iets verwacht wordt en van andere mensen niet.
Lupa, Eden
Metekindje: Jim
Slaap zacht 67 engeltjes
Ikkimausi
Officieel ratverslaafd
Berichten: 5842
Lid geworden op: 05 mei 2013, 18:25
Ratten: 1m 2mc 4vc
Locatie: Borsbeek - Antwerpen
Contacteer:

Re: Vragen/opmerkingen omtrent de opvang

Bericht door Ikkimausi »

Ik snap je volledig Kayleigh.
Ook bij sommige eatjes duren updates heel lang.
Ik moet toegeven ik heb ook moeite tegenwoordig om een update te schrijven over Billy en co.
Vooral omdat ik steeds in herhaling val hihi
Maar bij sommige ratjes staat een beschijving waarom ze binnen zijn gekomen en geen update, net als de foto die vaak ontbreekt.
Groetjes Femke & Tom,
Veel knuffeltjes van ratseltjes Mist, Sisu, Sammie, Crème Fraîche, Brownie, Layla en Julie.
En natuurlijk de poezels en dwergmuisjes.

Slaap zacht mijn engeltjes Barney, Sam, Bo, Dino, Ijzel en Lily
Gebruikersavatar
Kayleigh
Officieel ratverslaafd
Berichten: 6177
Lid geworden op: 26 dec 2012, 22:46
Ratten: 2m
Locatie: Geleen, Limburg (NL)

Re: Vragen/opmerkingen omtrent de opvang

Bericht door Kayleigh »

Dat had ik op een gegeven moment ook met Staartje en Streepje :P Uh ja, ze zijn nog steeds heel leuk en lief hahaha

Maar waar ik toen niet aan gedacht heb, is eens filmpje van ze maken tijdens het loslopen. Zo zien mensen ze op een andere manier en dan is er gelijk weer een update :D
Dat ga ik dus vanaf nu doen als ik vast loop met updates geven :P Ik heb tot nu toe al die moeilijke ratjes gehad, dus dan had ik genoeg te schrijven hahaha
Lupa, Eden
Metekindje: Jim
Slaap zacht 67 engeltjes
Wendy
Superrat
Berichten: 3648
Lid geworden op: 03 apr 2014, 17:06
Ratten: 2v 2cm
Locatie: Tienen
Contacteer:

Re: Vragen/opmerkingen omtrent de opvang

Bericht door Wendy »

Fotos is idd wel belangrijk... Want zonder foto kan ik ze ook niet op facebook zetten...
slaapzacht lieve paavo
Gebruikersavatar
Kayleigh
Officieel ratverslaafd
Berichten: 6177
Lid geworden op: 26 dec 2012, 22:46
Ratten: 2m
Locatie: Geleen, Limburg (NL)

Re: Vragen/opmerkingen omtrent de opvang

Bericht door Kayleigh »

Ik heb dat probleem dan ook met het ratten.nl forum. Zonder foto's werken die topics daar echt niet...

Oh en over dat updaten: De mensen uit NL zijn zo positief over ons wat betreft het updaten :D Ze vinden het super dat je zo uitgebreid kunt lezen hoe de opvanger is.
Dus hoe meer updates, hoe beter!!
Lupa, Eden
Metekindje: Jim
Slaap zacht 67 engeltjes
Hannelore
Superrat
Berichten: 3916
Lid geworden op: 04 jul 2014, 09:24
Locatie: Diepenbeek

Re: Vragen/opmerkingen omtrent de opvang

Bericht door Hannelore »

Ik begrijp je, Kayleigh. Al denk ik dat Kim gewoon nu eens tijd had gevonden om het forum bij te lezen en te antwoorden, maar dat dat waarschijnlijk toch ook weer niet voldoende tijd was om het grondig te doen en dat ze dan snel even heeft willen melden wat ze nog wou zeggen. Ik ben gisterenavond ook plots eerst een kwartier bezig geweest met bijlezen vooraleer ik kon antwoorden en ik was nog tot 16u online geweest ofzo :)
Maar ik vind foto's ook belangrijker dan certificaten, grotendeels omdat ik dat zelf iets vrij nutteloos vind dat overal ergens in een schuif belandt maar anderen daar blijkbaar wel waarde aan hechten en zoveel moeite kost het ons dan ook weer niet om dat te maken. Maar aan de andere kant zijn we ondertussen al wel heeeeeeel lang aan die certificaten bezig en had dat al 100 keer rond kunnen zijn.
~~ Quinn ~ Quick ~ Quiff~~
Gebruikersavatar
Kayleigh
Officieel ratverslaafd
Berichten: 6177
Lid geworden op: 26 dec 2012, 22:46
Ratten: 2m
Locatie: Geleen, Limburg (NL)

Re: Vragen/opmerkingen omtrent de opvang

Bericht door Kayleigh »

Ik snap dat tijd een probleem is, maar toch zou er een lijn in getrokken moeten worden denk ik... Al is het 1 telefoonfoto + beschrijving. Dan is er in ieder geval iets... of 1 filmpje van alle rittens van een nestje. Dan zijn ze tenminste te zien ook al weet je niet wie wie is.
Lupa, Eden
Metekindje: Jim
Slaap zacht 67 engeltjes
Hjördis
Rattenkoning
Berichten: 15979
Lid geworden op: 04 nov 2012, 13:15
Ratten: 9m
Locatie: Diest

Re: Vragen/opmerkingen omtrent de opvang

Bericht door Hjördis »

Ik moet eerlijk zeggen dat toen ik dit voor het eerst las toch wel even een krop in mijn keel kreeg, maar ik begrijp het zeker wel!
Ik heb zelf altijd zitten hameren op de foto's enz en momenteel lukt het dan voor mezelf niet om ze te maken. Dit komt door de drukte qua opvangers, beurzen en zware familiale omstandigheden. De tijd die ik dan vrij heb besteed ik aan de mails en het bijlezen van het opvangforum. De foto's staan al lang op mijn to do lijstje en toch geraak ik er maar niet aan en wordt het altijd 'morgen' gedaan. :S

Ik heb de rest van de dag om alle kooien te doen, alle spullen af te wassen, 20+ mails te beantwoorden... Ik hoop uit de grond van mijn hart dat dit me lukt én dat ik ze dan online krijg.

Sorry!!
Owen, Panda, Giraf, Gekko, Koala, Marshmallow, Moonpie, Milkshake
Tygo
Ziggy, Findus
Lafayette, Sam, Aedán, Nemo, Bubbles, Marlin, Gill, Chocolate, Lotus, Amadeus, Stardust, Cuberdon, Ferrero, Lilly, Haribo, Merry, Vox, Savior, Rapunzel, Pannenkoek
Hannelore
Superrat
Berichten: 3916
Lid geworden op: 04 jul 2014, 09:24
Locatie: Diepenbeek

Re: Vragen/opmerkingen omtrent de opvang

Bericht door Hannelore »

Ik denk dat het stilaan tijd wordt dat jij van wat opvangers ontlast wordt om te beginnen :)
Eigenlijk zou je met zoveel andere taken/verantwoordelijkheden binnen de opvang niet degene met de meeste opvangers mogen zijn want het is logisch dat je op deze manier niet tot alles toekomt. Al is dat natuurlijk gemakkelijker gezegd dan gedaan, dat weet ik ook wel...
~~ Quinn ~ Quick ~ Quiff~~
Plaats reactie

Terug naar “Forum/opvangzaken”

cron