Vragen/opmerkingen omtrent de opvang

Hier vind je alles over forum regels, aankondigingen over de opvang, updates...

Moderator: Medewerkers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kayleigh
Officieel ratverslaafd
Berichten: 6177
Lid geworden op: 26 dec 2012, 22:46
Ratten: 2m
Locatie: Geleen, Limburg (NL)

Re: Vragen/opmerkingen omtrent de opvang

Bericht door Kayleigh »

Wordt toch gedaan? Of zie ik dat verkeerd?

Ik heb zelf 3 mensen waarmee ik nog moet afspreken, dus die moeten nog blijven staan. Het gaat om de rittens die nog niet mogen verhuizen en Apia en Suva die ziek zijn. Dat is dus nog altijd niet afgerond :)

Kim: Ik heb de mail van de ritten meisjes van Briënne aan jouw gekoppeld, gezien het vanuit de vorige mails de bedoeling was dat ze met jou contact opnam. Dan weet je waarom ik dat gedaan heb :)
Lupa, Eden
Metekindje: Jim
Slaap zacht 67 engeltjes
Kim
Versleten fuzz
Berichten: 1971
Lid geworden op: 21 jan 2013, 19:55
Ratten: 11m
Locatie: heverlee

Re: Vragen/opmerkingen omtrent de opvang

Bericht door Kim »

Ah dan heb ik het verkeerd gezien... Kdacht dat er 3waren die al afgerond waren :) Ahja ok dit heb ik nog niet gezien... Kga direct eens kijken wat je bedoelt!!
'Alle dieren behalve de mens weten dat het voornaamste doel van het leven is ervan te genieten.'
- Samuel Butler

'Als dieren konden praten, zouden ze onthutst zwijgen.'
- J. Einander
Kim
Versleten fuzz
Berichten: 1971
Lid geworden op: 21 jan 2013, 19:55
Ratten: 11m
Locatie: heverlee

Re: Vragen/opmerkingen omtrent de opvang

Bericht door Kim »

Net gezien! Had er niet op gelet omdat ze op ongelezen stond en ik men naam niet in onderwerp zag :) ik hou het mee in het oog! Ik heb deze even op ongelezen gezet zodat ik morgen men agenda kan bekijken!
'Alle dieren behalve de mens weten dat het voornaamste doel van het leven is ervan te genieten.'
- Samuel Butler

'Als dieren konden praten, zouden ze onthutst zwijgen.'
- J. Einander
Hannelore
Superrat
Berichten: 3916
Lid geworden op: 04 jul 2014, 09:24
Locatie: Diepenbeek

Re: Vragen/opmerkingen omtrent de opvang

Bericht door Hannelore »

Ik ben bezig met onze FB albums te updaten en merk hierbij op dat er de laatste tijd opvallend veel opvangers zijn teruggekeerd, al dan niet via bemiddeling. Joeri & Gustav, Lotta & Freya, Muis & Guus, Queen, en dan vergeet ik er mogelijk nog. Ik weet niet waar ik hiermee naartoe wil, maar het viel me op. Is er een rede achter te vinden? Of is dit op een manier beter te controleren/in te perken? We zijn streng genoeg hoor en ik ben absoluut geen voorstander van extra regels naar toekomstige adoptanten. Maar wie weet ziet iemand er een goede rede voor dat het even veel voorkomt :) Of misschien lijt dat voor mij nu harder omdat ik FB albums doe.
~~ Quinn ~ Quick ~ Quiff~~
Hjördis
Rattenkoning
Berichten: 15979
Lid geworden op: 04 nov 2012, 13:15
Ratten: 9m
Locatie: Diest

Re: Vragen/opmerkingen omtrent de opvang

Bericht door Hjördis »

Yoeri en Gustav zouden dan toch bij hun baasje blijven, maar ze heeft besloten om hen toch af te staan. Dus daar hebben we geen adoptie voor geregeld.
Lotta en Freya zijn teruggekomen omdat hun vriendinnetje gestorven is en hun baasje niet meer tegen het verlies kon.
Muis, Guus en Watson komen terug omwille van tijdsgebrek en komen van een baasje dat in 2013 al bij ons adopteerde.
Queen komt terug omwille van haar gedrag naar anderen toe.

Het zijn dus allemaal wel verschillende redenen waar we op voorhand niets over konden weten. :(
Owen, Panda, Giraf, Gekko, Koala, Marshmallow, Moonpie, Milkshake
Tygo
Ziggy, Findus
Lafayette, Sam, Aedán, Nemo, Bubbles, Marlin, Gill, Chocolate, Lotus, Amadeus, Stardust, Cuberdon, Ferrero, Lilly, Haribo, Merry, Vox, Savior, Rapunzel, Pannenkoek
Poemels
Ervaren rat
Berichten: 318
Lid geworden op: 09 apr 2016, 08:12

Re: Vragen/opmerkingen omtrent de opvang

Bericht door Poemels »

Hoi allemaal, ik heb al lang niks van me laten horen :| . Dit heeft zijn redenen, daar kom ik in un ander topic nog wel op terug.Maar nu ik dit goede bericht over Mazin lees op het Tijdelijk opvangforum bij ut topic Adoptie, wil ik er nog un schep boven op doen, want de wonderen zijn de wereld blijkbaar nog niet uit! Daar komt ie: Yu en Kai die geadopteerd zijn door Fran, zijn un tijdje terug geintroduceerd bij haar twee vrouwtjes, en het klikt inmiddels helemaal :loves: ! Kai gaf helemaal geen problemen tijdens de intro, en Yu had ruzietjes met een van haar vrouwtjes, maar dat lag volgens Fran niet aan Yu :D . De heren onderling hadden ook nog wel eens un strubbeling, maar dan kwamen de vrouwtjes tussen beide, en weg was de ruzie. Soms pakken de vrouwtjes snoep van de heren af, en geeft ook nog wel eens stress, maar ja, dat zou ik ook niet leuk vinden :lol: . Ze had me fotos gestuurd waarbij ze met zijn vieren heerlijk bijeen lagen. Zo fijn dat Yu en Kai nu in un groepje leven en dat ut zooooo goed gaat! Fran en ik hebben bewust un tijdje gewacht dit nieuws te vertellen, we wilden ut eerst een tijd aankijken of heppput goed zou blijven gaan. Maar nu mag ut officieel wel un geslaagde intro heten :clap:
Ik had overigens gevraagd of Fran dit zelf op ut forum wilde schrijven, maar ze gaf er de voorkeur aan dat ik dit zou doen, dus bij deze.
Gebruikersavatar
Kayleigh
Officieel ratverslaafd
Berichten: 6177
Lid geworden op: 26 dec 2012, 22:46
Ratten: 2m
Locatie: Geleen, Limburg (NL)

Re: Vragen/opmerkingen omtrent de opvang

Bericht door Kayleigh »

Ik zit met een zeer stresserende situatie :(

Afgelopen zaterdag ben ik een intro begonnen met mijn 2 intacte ventjes, 2 vrouw castraten en de opvangers Mira, Aerys en Jeyne, ook vrouw castraten. Althans... dat was de bedoeling... 1 van mijn ventjes begon Jeyne te berijden. Ik dacht eerst van 'ach, gaat wel over', maar nee... het bleef aan de gang. Ineens zie ik Jeyne haar oren flapperen :O Ik schrok me kapot! Ik heb haar eruit gehaald, spermaprop verwijderd en haar even laten kalmeren. Als ik haar aanraakte op de kont, begon ze weer licht te flapperen. Toen ze eenmaal rustig was, heb ik haar nogmaals teruggezet en zodra ze in contact kwam met de ventjes begon ze direct weer te flapperen. Toen is ze weer bereden. Gaat zo snel... haar direct eruit geplukt en apart gezet. 2 dagen later heb ik haar weer terug in de groep gezet. Toen was ze zeer bitchy... de ventjes mochten niet in de buurt komen, ze bleef ze wegtrappen en liet ze haar buik zien. Ze wilde niet weer bereden worden. Echter bleef ze zeer interessant voor de ventjes...

Jeyne is eind november 2016 (!) gecastreerd door de samenwerkende DA in Bilzen... Ik denk dat er een stuk eierstok achter is gebleven waardoor ze toch vruchtbaar is :( Het is ook nog een broer/zus combinatie...

Ik weeg Jeyne sinds de 19e en ze is nu 25 gram aangekomen op 2 dagen tijd... Morgen wordt er een RX gemaakt om te kijken of ze drachtig is.
Ik denk dat het beste is om haar opnieuw te castreren mocht blijken dat ze drachtig is. Het is een ongewenst nestje + een broer/zus combi...

Wat denken jullie hierover?
Lupa, Eden
Metekindje: Jim
Slaap zacht 67 engeltjes
Ellen
Versleten fuzz
Berichten: 2332
Lid geworden op: 04 dec 2014, 17:43
Ratten: 2v1c

Re: Vragen/opmerkingen omtrent de opvang

Bericht door Ellen »

Wow, inderdaad een stresserende situatie. Ik kan mij voorstellen dat je daar toch even van je melk van bent ook :|

Ik weet zelf niet goed wat de gezondheidsrisico's zijn voor zowel de mama als de eventuele rittens indien de zwangerschap voldragen zou worden.
Uiteraard weet ik ergens wel dat rittens van broer en zus niet gunstig zijn, ik kan gewoon niet inschatten in welke mate...

Indien er te veel risico's aan vast hangen lijkt een nieuwe castratie mij geen probleem.

En hopelijk brengt de RX een ander resultaat dan zwangerschap maar het klinkt niet positief momenteel...
Hannelore
Superrat
Berichten: 3916
Lid geworden op: 04 jul 2014, 09:24
Locatie: Diepenbeek

Re: Vragen/opmerkingen omtrent de opvang

Bericht door Hannelore »

Oei dat klinkt niet goed!
Het lijkt me best om inderdaad zo snel mogelijk te controleren of ze al dan niet zwanger is. En dan eventueel die nieuwe castratie. En ook al maar eens nadenken hoe we dit naar Bilzen gaan communiceren want dat is een grote fout. De situatie is anyway ongewenst maar stel u voor dat ze dat geadopteerd aan de hand zou gehad hebben! Als we een castratie ter adoptie zetten dan ben ik graag ook zeker van die castratie...
~~ Quinn ~ Quick ~ Quiff~~
Hjördis
Rattenkoning
Berichten: 15979
Lid geworden op: 04 nov 2012, 13:15
Ratten: 9m
Locatie: Diest

Re: Vragen/opmerkingen omtrent de opvang

Bericht door Hjördis »

Ik heb dinsdag naar De Mol gebeld, maar er werd me op het hart gedrukt dat de castraties goed zijn uitgevoerd. Ze zei dat alle baarmoeders verwijderd worden, maar ik herinner me nog dat ze bij de castratie van mijn 2 meisjes (04 of 05/17) ik er uitdrukkelijk om heb gevraagd en het sinds toen zeg ik het telkens dat de baarmoeder er mee uit moet. Dus ik ben niet 100% zeker dat dat toen ook al gebeurde.

Zoals ik al zei, ik zou haar laten castreren. Niet alleen om haar zelf te beschermen, ook voor de hoeveelheid hormonen, wéér rittens op de wereld en mogelijk agressieve/dominante kleintjes gezien de familie.
Daarnaast, iets waar ik vanmiddag aan dacht, stel dat we haar wel laten bevallen. Hoe leggen we dit uit aan de buitenwereld? :S

Ik hoop dat er een logische verklaring is en ze niet zwanger is.
Owen, Panda, Giraf, Gekko, Koala, Marshmallow, Moonpie, Milkshake
Tygo
Ziggy, Findus
Lafayette, Sam, Aedán, Nemo, Bubbles, Marlin, Gill, Chocolate, Lotus, Amadeus, Stardust, Cuberdon, Ferrero, Lilly, Haribo, Merry, Vox, Savior, Rapunzel, Pannenkoek
Plaats reactie

Terug naar “Forum/opvangzaken”