Vragen/opmerkingen omtrent de opvang

Hier vind je alles over forum regels, aankondigingen over de opvang, updates...

Moderator: Medewerkers

Plaats reactie
Silke
Versleten fuzz
Berichten: 1936
Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:39
Locatie: Brugge

Re: Vragen/opmerkingen omtrent de opvang

Bericht door Silke »

pff, kwil het hier even kwijt want ik weet niet zo goed waar ik het kan zetten. Er zijn een paar dingen fout gelopen, again idd...
Daar geef ik Femke 100% gelijk in. Waarom moest alles weer zolang aanslepen, dit maakt het alleen nog moeilijker. Waarom stond het huisje van Femke niet op t forum? kdacht ergens gelezen te hebben dat het wel de bedoeling was zoals alles per opbod... Ondanks dat jullie het moeilijk vinden is het echt dringend tijd dat jullie hulp inschakelen van ons. Want draai of keer het zoals je wilt, met deze gang van zake kan het absoluut niet verder!! Ik denk dat er ondertussen meerdere mensen zijn die net zoals mij en blijkbaar Femke, deze manier niet kunnen blijven volhouden. Steeds weer hoop hebben achter een goede vergadering en achteraf weer merken dat er niets veranderd of veel te laat... Ik heb de vorige vergadering voorgesteld om het verslag dezelfde avond nog te schrijven maar dat was niet nodig. Is het een idee dat er de volgende vergadering notities worden genomen door iemand anders die tijd heeft voor het verslag te maken de avond zelf of de dag er achter? Ook stel ik mij vragen waarom jullie kleine dingen niet uit handen geven om bv dat emailadres aan te maken, dat huisje op t forum te zwieren,... we hebben allen genoeg aangegeven dat we meer willen helpen. We moeten er toch niet om smeken? Het was nooit nodig maar volgens mij geeft de laatste tijd goed weer dat het zeker nodig is.
Russische dog: Isha
Poes zielepoot: Fido
Wimpergekkotjes

Rattenschatten: ♥ Hemera ~ Isha ~ Sàga ~ Skadi ♥

† Ayla ~ Nanna ~ Mythe ~ Kali ~ Leya ~ Po ~ Bieke ~ Paige ~ Angel ~ Era ~ Luna ~ Punk ~ Nyx ♥
Wendy
Superrat
Berichten: 3648
Lid geworden op: 03 apr 2014, 17:06
Ratten: 2v 2cm
Locatie: Tienen
Contacteer:

Re: Vragen/opmerkingen omtrent de opvang

Bericht door Wendy »

of opnemen met een dictafoon ofzo dan kan iedereen die wil het naluisteren...
En samenvatting typen voor de lezers

Tis echt ni fijn dat alles zo aansleept... Waarom vergaderen? Waarom akkoord gaan met dingen om er dan daarna op terug te komen? Na x tijd zodat ik eerlijk gezegd soms niet leer goed weet wat er ent gezegd is
slaapzacht lieve paavo
Hjördis
Rattenkoning
Berichten: 15979
Lid geworden op: 04 nov 2012, 13:15
Ratten: 9m
Locatie: Diest

Re: Vragen/opmerkingen omtrent de opvang

Bericht door Hjördis »

Tijdens de vergadering heb ik gezegd dat alles nog goedgekeurd moest worden door Kim, zij was niet aanwezig maar is wel een medewerkster en wij bespreken alles.

Het e-mailadres is aangemaakt vandaag, dat komt samen met het vergaderverslag online. Ik denk dat één week wachten op dat e-mailadres geen ramp is.
Kim en ik hebben zo snel we beiden konden afgesproken zodat we alles konden bespreken, samen schrijven, aanpassingen maken, alles doorlezen en opnieuw aanpassingen schrijven. We zijn hier vandaag 5u aan bezig geweest, ik ben een uur "vrij" geweest om naar huis te rijden en snel mijn ronde te doen en ben er alweer mee bezig.

Het is voor mij niet leuk om zoveel uren in Ratopia te steken, dagelijks (!) en dan nog te horen krijgen dat we niet genoeg doen. Maandenlang krijgen we bijna dagelijks van iemand te horen dat we sucken, dat Ratopia een slechte opvang is, dat we de verzorging van de ratten niet ernstig genoeg nemen enz. We doen er alles aan om van Ratopia een goede opvang te maken, we zijn (nogmaals) uren per dag bezig met de verzorging, mails, het forum, telefoons, bestellingen, dierenartsbezoeken, knippen, stikken, dingen bespreken met elkaar, af te spreken om alles nog verder te bespreken etc. En neen, ik wil mijn taken niet opgeven, want tot voor kort had ik er veel zin in om ze te doen. Op dit moment is mijn goesting in Ratopia volledig weg. Ik heb sinds Ratito met enorm veel goesting opgevangen en al het overige werk te doen, ik ben altijd trots geweest om te zeggen dat ik vrijwilliger ben bij een rattenopvang. Ik ben altijd trots geweest op Ratopia, op alles dat bereikt was en in de toekomst lag. Maar om nu dagelijks te janken omdat wéér iemand zegt dat het beter moet (wie dan ook), dat is niet meer aangenaam. En ja, op dit moment heb ik goesting om te zeggen 'foert en doet ermee wat jullie willen'.

Ik ga het vergaderverslag online smijten net zoals het e-mailadres met wachtwoord en dan sluit ik mijn laptop.
Owen, Panda, Giraf, Gekko, Koala, Marshmallow, Moonpie, Milkshake
Tygo
Ziggy, Findus
Lafayette, Sam, Aedán, Nemo, Bubbles, Marlin, Gill, Chocolate, Lotus, Amadeus, Stardust, Cuberdon, Ferrero, Lilly, Haribo, Merry, Vox, Savior, Rapunzel, Pannenkoek
Ikkimausi
Officieel ratverslaafd
Berichten: 5842
Lid geworden op: 05 mei 2013, 18:25
Ratten: 1m 2mc 4vc
Locatie: Borsbeek - Antwerpen
Contacteer:

Re: Vragen/opmerkingen omtrent de opvang

Bericht door Ikkimausi »

Sorry maar dat is een flauw excuus want Kim heeft hier dinsdag op het forum gezet dat ze achter alle beslissingen stond. We zijn weer een week later en nog steeds staat hier nergens iets online.
Laat die vergaderingen dan in het vervolg gewoon vallen. Want het komt over alsof jullie de schijn willen ophouden dat wij belangrijk zijn, maar als puntje bij paaltje komt, zijn we hooguit een noodzakelijk kwaad.

Als je dagelijk zoveel uren in Ratopia moet steken, en het brengt geen verbetering. Dan moet het gewoon anders aangepakt worden. Of ga je ook in je keuken dagelijks hetzelfde klaarmaken en het smaakt niet, het blijven op dezelfde manier te proberen?
Als iets niet werkt, dan moet het anders aangepakt worden. En hoe het nu gaat, werkt het duidelijk niet!
Ik heb geen zin om weer mij kwaad te maken in het hele gedoe van de opvang. Om een productieve vergadering te hebben, waar niets gedaan mee wordt. Dan kan ik die dagen beter invullen. Want het komt des te harder aan dat er verandeing beloofd wordt en die op niets uitdraait, dan niets doen vanaf het begin.
Hoe het nu gaat, of beter gezegd: NIET gaat, is voor mij niet draagbaar.
En ik sta echt op het punt om te zeggen, naar de maan met Ratopia. Maar dan echt heel kort door de bocht. Met name al mijn geadopteerde opvangers gaan terug van waar ze komen en al mijn andere ratten gaan naar een andere opvang. Net hetzelfde mer mijn metekindjes. Ik begin al bijna te denken dat ik beter Iris rechtstreeks het geld voor hen stort, dan naar de opvang.

Er moet iets veranderen, niet voor mij of eender wie. Maar voor de opvang.
En eerlijk? In mijn gevoel momenteeel staan de medewerkers de opvang zelf in de weg!

En dat is mijn laatste comment hier op het forum. Doet ermee war gewilt...
Groetjes Femke & Tom,
Veel knuffeltjes van ratseltjes Mist, Sisu, Sammie, Crème Fraîche, Brownie, Layla en Julie.
En natuurlijk de poezels en dwergmuisjes.

Slaap zacht mijn engeltjes Barney, Sam, Bo, Dino, Ijzel en Lily
Gebruikersavatar
Kayleigh
Officieel ratverslaafd
Berichten: 6177
Lid geworden op: 26 dec 2012, 22:46
Ratten: 2m
Locatie: Geleen, Limburg (NL)

Re: Vragen/opmerkingen omtrent de opvang

Bericht door Kayleigh »

Lieve Hjördis... Dikke knuff :knuffel: Ik denk dat het bij iedereen weer wat hoog zit... bij mij ook wel, ook al weet ik de helft niet, maar dat is het grootste gedeelte waarom het bij mij wat hoog zit. Ik wil graag meedenken en helpen, maar als ik niet weet waar het over gaat, dan kan ik mijn mening niet geven en dat vind ik vrij vervelend. Ondertussen heb ik zoiets van 'ja, dan had ik maar moeten komen naar de vergadering, dan had ik alles geweten'. Kijk maar wanneer het online komt ;)

Hebben jullie het topic 'het complimentjes over de opvang topic' gezien? Want ik heb dat speciaal aangemaakt zodat we ook de goede dingen zien!

Ja, ik denk ook soms wel 'hm, dit duurt wel lang', maar ik wacht het vrij lang af. Ik vind het lastig in te schatten wanneer ik nu wel iemand persoonlijk kan aanspreken en kan zeggen 'hey, heb je dat nog gezien?'. Toch heb ik dit laatst bij Kim gedaan en ze zei dat ze het helemaal vergeten was, dus was blij dat ik het gedaan had. Ik wil namelijk niet dat ik jullie lastig val, dus probeer mij er zo weinig mogelijk mee te bemoeien.

Kijk eens in het topic van Izzy ;)

Over het e-mailadres en andere dingen die op de vergadering besproken zijn, kan ik me niet uiten.
Verder vind ik dat het best redelijk gaat. Alleen blijven soms de wat belangrijkere dingen achter liggen en dat vind ik dan weer wel jammer.
Opvangers updaten is ook wel belangrijk, maar het is geen ramp als er eens een week geen update komt. Zolang er maar geen maanden tussen zit zoals eerst. Wij opvanggezinnen updaten ook niet standaard iedere week. Als er om een update gevraagd word van een bepaalde opvanger vind ik dat we daar wel op moeten reageren :)

Dus Hjördis en Kim: Ik vind dat het vrij goed gaat! Het blijft toch wel een verbetering van eerst. Ook moeten we er bij na blijven denken dat het niet van de één op de andere dag ineens picobello in orde is hè. Dat hebben we allemaal nog gezegd...
Lupa, Eden
Metekindje: Jim
Slaap zacht 67 engeltjes
Kim
Versleten fuzz
Berichten: 1971
Lid geworden op: 21 jan 2013, 19:55
Ratten: 11m
Locatie: heverlee

Re: Vragen/opmerkingen omtrent de opvang

Bericht door Kim »

ik heb er geen zin meer in ... Ik sta op het punt te stoppen
er is altijd .... altijd... wel iets... als het niets is van op het forum dan is het iets van de vergadering en dat we niet luisteren en dat we niets doen en dat alles te lang duurt en dat we niet goed ons best doen en dat we jullie nergens in betrekken en en en ... vroeger wisten de opvanggezinnen veel minder dan nu... waren ze op een veel grotere afstand en konden ze niet mee beslissen in bepaalde zaken... wij dachten dat dit voor iedereen fijn zou zijn om wel meer te kunnen en meer deel te maken da we als een sterk team zouden zijn, maar we krijgen alleen maar in ons voeten... hoe kunnen wij ons bezighouden met zaken als we constant babysit moeten spelen op het forum, al jullie commentaar moeten oplossen en daarnaast alle persoonlijke mails etc nog eens horen en beantwoorden... Het is zo belachelijk stom!!! het is hatelijk hatelijk en ik kan het niet meer aan.... Naar de buitenwereld toe is het probleem de communicatie dus dat is het hoofdpunt waar we rond aan het werken zijn... laten we eerst eens iets kunnen op orde brengen voor we naar een volgende punt gaan... dit is waarom ik zei dat ik geen team gevoel meer heb in mijn vorige uitbarsting... "er staat te veel in het to do topic" drie vierde daarvan is niet het belangrijkste op de wereld en mag daar van mijn part 6 maand in staan als er andere dingen belangrijker zijn...

voor mij is het klaar...ik heb geen zin meer om leuk en fijn te babbelen in andere topics omdat ik toch weet dat er negatieve dingen onze richting uitkomen... ik associeer ratopia alleen met negativiteit en stress en ik heb zelf geen zin meer om op het forum te komen omdat ik schrik heb voor wat er nu weer gaat staan... maar wij mogen geen berispingen geven want dat kan dan weer niet en dan zijn we weer onprofessioneel... ik ga er aan kapot... mijn relatie lijdt er onder, mijn gemoedstoestand lijdt eronder... ik ben slechtgezind ongelukkig en ik sta met tegenzin op.... tis echt niet meer leuk zo ik doe het met tegenzin... :(
'Alle dieren behalve de mens weten dat het voornaamste doel van het leven is ervan te genieten.'
- Samuel Butler

'Als dieren konden praten, zouden ze onthutst zwijgen.'
- J. Einander
Gebruikersavatar
Kayleigh
Officieel ratverslaafd
Berichten: 6177
Lid geworden op: 26 dec 2012, 22:46
Ratten: 2m
Locatie: Geleen, Limburg (NL)

Re: Vragen/opmerkingen omtrent de opvang

Bericht door Kayleigh »

Kim toch :( En we waren net zo goed bezig...
Als ik ergens mee kan helpen, zeg het maar! :knuffel: Ik wil best taken overnemen zodat je wat meer rust hebt.
Lupa, Eden
Metekindje: Jim
Slaap zacht 67 engeltjes
Silke
Versleten fuzz
Berichten: 1936
Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:39
Locatie: Brugge

Re: Vragen/opmerkingen omtrent de opvang

Bericht door Silke »

Ik snap het toch allemaal niet meer ze, zijn we allemaal vergeten dat we dit doen voor de beestjes? We hebben inderdaad de laatste tijd heel wat te verduren gekregen, maar in plaats van elkaar te steunen zijn we elkaar dieper aan het duwen. En ja ik spreek ook voor mezelf hoor. Zelf zit het me enorm hoog dat er totaal geen vertrouwen meer is tussen velen, terecht of onterecht laat ik in het midden. Misschien moeten we een manier zoeken om hieraan te werken?

Wat mij persoonlijk enorm stoort is dat er vaak gezegd wordt dat iets die dag of voor een bepaalde datum gaat gedaan worden en het gebeurd niet, dat aangeboden hulp niet aanvaard wordt. En Hjördis; niemand zegt dat jullie niet genoeg doen he, het valt ons gewoon op dat het teveel werk is voor jullie. Niemand verwijt je dat je niet genoeg uren werkt voor Ratopia, alles behalve. Waar ik het wel moeilijk mee heb is dat er niets uit handen wordt gegeven als het overduidelijk te veel is. Het is goed dat je het toegeeft dat je het hier moeilijk mee hebt, dat is 1 stap maar de volgende stap is er ook aan werken...
Ik snap van de vergadering dat je alles moest bespreken met Kim maar dit belet toch niet om een verslag te maken? Dan wist Kayleigh ook al van iets. Dan konden we nog wachten met alles te doen tot Kim akkoord was. Een verslag moet gewoon echt snel komen en is gewoon een objectieve tekst over alles wat gezegd geweest is, meer niet.
En Kim je hebt gelijk dat opvanggezinnen vroeger minder inspraak hadden in alles maar toen waren er 3 à 4 medewerkers en dat scheelt ook een heleboel als je dingen moet beslissen enzo...

Wat duidelijk is aan de reacties te lezen is dat het bij iedereen hoog zit en we mss moeten kijken hoe we het anders kunnen aanpakken om het voor iedereen wat dragelijker te maken want het zou jammer zijn moesten de beestjes hier de dupe van worden... Hopelijk komen we er samen uit!! Dikke knuffel iedereen!!!
Russische dog: Isha
Poes zielepoot: Fido
Wimpergekkotjes

Rattenschatten: ♥ Hemera ~ Isha ~ Sàga ~ Skadi ♥

† Ayla ~ Nanna ~ Mythe ~ Kali ~ Leya ~ Po ~ Bieke ~ Paige ~ Angel ~ Era ~ Luna ~ Punk ~ Nyx ♥
Wendy
Superrat
Berichten: 3648
Lid geworden op: 03 apr 2014, 17:06
Ratten: 2v 2cm
Locatie: Tienen
Contacteer:

Re: Vragen/opmerkingen omtrent de opvang

Bericht door Wendy »

Ik denk niet dat er iemand zegt dat de medewerkers niets doen!
Integendeel, we zeggen dat jullie misschien nog teveel moeten doen, en dat daar naar gekeken moet worden zodat alles haalbaarder wordt.

Silke had tijd en zin het verslag te maken, ok dit moest nog goedgekeurd worden door Kim. Maar dat wil toch niet zeggen dat Hiordis het altijd moet maken?
Ik kan echt goed snappen dat Kayleigh zich nu beetje buitengesloten voelt omdat zij van niets weet wat er besproken geweest is...
Dus ja dat was belangrijk...

We zijn er aan aant werken om het beter te krijgen, dat wil niet zeggen dat het van vandaag op morgen beter is...
Ik hoop ook echt dat we hier samen uitgeraken, want het zou echt zonde zijn om het laten stuk te gaan... Zowel voor de mensen als de dieren
slaapzacht lieve paavo
Ellen
Versleten fuzz
Berichten: 2332
Lid geworden op: 04 dec 2014, 17:43
Ratten: 2v1c

Re: Vragen/opmerkingen omtrent de opvang

Bericht door Ellen »

OK, het zit duidelijk heel hoog bij sommigen en dat vind ik wel spijtig.
Ik ook heb het gevoel dat het juist de goede richting uitgaat en dat er aan vanalles wordt gewerkt. Het kan natuurlijk niet dat alles in 1-2-3 wordt aangepakt en er onmiddellijke verandering is.

Doordat sommige zaken worden uitgesteld waar anderen op zitten te wachten heerst er nog meer het gevoel dat er te veel werk is voor de medewerkers. Het feit dat opvanggezinnen hierin willen ondersteunen is juist omdat ze de opvang willen helpen.
Echter al die negatieve reacties naar elkaar toe helpen de opvang totaal niet.

Ik pleit dus voor meer geduld met elkaar en ook op het opvangforum een constructieve manier van communiceren met elkaar. Door soms eens op je tong te bijten, ze nog 10 maal in het rond te draaien en dan nog 5 keer slikken kunnen overbodige en agressieve reacties vermeden worden.
Uitgaan van mekaars goede intenties en het vertrouwen kunnen geven aan elkaar zorgt voor een goede teamgeest.

Misschien eens op een rijtje zetten waar wel aan gewerkt werd met een positief resultaat:
- Meer interactie op het opvangforum waardoor iedereen van de nodige zaken op de hoogte is (laatste verslag buiten beschouwing gelaten)
- Minder negatieve uitlatingen op het forum door forumleden.
- Opschoning van het forum en topics van opvangers.
- Apart GSM-nummer voor Ratopia.
- Meer updates van alle opvangers.
- En dan nog een paar dingen waar ik nu niet kan opkomen...

Bovenstaande zijn allemaal zaken die werden besproken op de vergadering in december en waar echt wel aan gewerkt is, dus laten we daar allen ook eens positief naar kijken.

Er is nog verbetering mogelijk, laat ons niet uit het oog verliezen dat het niet allemaal direct mogelijk is.

Misschien toch vlugger dan de zomer een ontspannende teambuildingdag? :D
Plaats reactie

Terug naar “Forum/opvangzaken”