Mededelingen/nieuwtjes...

Hier vind je alles over forum regels, aankondigingen over de opvang, updates...

Moderator: Medewerkers

Plaats reactie
Hannelore
Superrat
Berichten: 3916
Lid geworden op: 04 jul 2014, 09:24
Locatie: Diepenbeek

Re: Mededelingen/nieuwtjes...

Bericht door Hannelore »

Ja Hjördis vertelde iets over je komende renovatie toen we van de vergadering naar huis reden. In je eigen huis wonen binnenkort, dat zijn leuke vooruitzichten!
Moet je veel renoveren? Alez ga je echt strippen of eerder kleinere aanpassingen? Anyway, als je vragen hebt over iets dan weet je me te vinden. Ik mag me toch ondertussen wel een kleine verbouwkenner noemen :lol:
Ik kan bijvoorbeeld alvast vertellen dat ik denk dat het een goede keuze is op even wat kleinere groepen, minder kooien te houden. Als je een dag in je huis hebt gewerkt dan heb je nadien geen zin, laat staan energie, om een kooi te kuisen. En je wil ook gewoon die tijd in je huis steken. Zoals je zegt, je bent al snel meer dan een uur bezig met zo een grote kooi, dat telt wel op. Succes ermee!
~~ Quinn ~ Quick ~ Quiff~~
Ellen
Versleten fuzz
Berichten: 2333
Lid geworden op: 04 dec 2014, 17:43
Ratten: 2v1c

Re: Mededelingen/nieuwtjes...

Bericht door Ellen »

Spannende tijden, zo je eigen huis :D
Slim inderdaad om niet uit te breiden, het zal al druk genoeg zijn.

Ik denk dat het wel van pas zou komen indien één van mijn groepjes naar jou komt tijdens mijn reis.
Momenteel heb ik 8 abcesgevoelige fransjes die nu in twee groepjes zijn verdeeld maar die ik misschien graag in één grote groep zou houden in mijn royal.
Dan heb ik nog een groep met 5 niet-Franse ratjes en mijn eigen groepje van 3. Het groepje van 3 zijn wel Franse ratjes maar hebben nog nooit een abces gehad.

Het is misschien een te groot risico dat de 8 abcesgevoelige Fransjes naar jou komen?

Mijn eigen groepje van 3 zou ik voorzien dat mijn ma ze na één week dat ik weg ben ze in een propere verse kooi zet. Ze zijn lief en tam genoeg dat mijn ma het wel gaat zien zitten om ze dagelijks te komen verzorgen en van kooi te versteken.

Het groepje van 5 zijn tamme ratjes maar niet allemaal even grote knuffelaars :)
KimberleyW
Ratfanaat
Berichten: 571
Lid geworden op: 10 feb 2016, 18:22
Ratten: 2vc 1mc
Locatie: Moerbeke-Waas

Re: Mededelingen/nieuwtjes...

Bericht door KimberleyW »

ik blijf tot dec/jan in mijn appartement wonen. Vloer uitbreken, volledige elektriciteit vernieuwen, keuken, badkamer (stukje muur uitbreken),... het is dus redelijk veel strippen ;) .
Momenteel is het schoonmaken totaal 6tal uur dus het is idd niet snel even gedaan :shame:

@Ellen: De 8 zijn geen probleem de fransjes bij mij zijn wel gezond maar hebben zover ik weet wel de bacterie daarom dat ik het erbij plaatste en zijn dus gewoon resistenter. Momenteel verblijft mijn abcesgroep ook boven mijn abcesvrije groep in de rs zonder overdracht. Het lijkt me dan risicovoller om je gezonde groep hierheen te laten komen? Misschien is het ook makkelijker dat ik sneller hen kan opnemen en naar Peggy rijden dan je mama die moet sukkelen? Opzich 8 of 5 maakt dus niet veel uit en de tamheid ook niet voor mij.
Ellen
Versleten fuzz
Berichten: 2333
Lid geworden op: 04 dec 2014, 17:43
Ratten: 2v1c

Re: Mededelingen/nieuwtjes...

Bericht door Ellen »

Dat zou fantastisch zijn Kimberley :)
Dus dan ga ik van die twee groepjes best al 1 maken? Ik had even het idee om nieuwe groepjes te vormen met de 'al lang geen abces meer' ratjes en de 'we blijven abcessen krijgen' ratjes maar aangezien vandaag 1 van de 'gezonde' na meer dan 4 maanden toch weer een abces heeft gekregen denk ik niet dat ik ze per sé in twee groepjes moet houden...
Of is 8 dan te veel voor jouw Royal XL?
KimberleyW
Ratfanaat
Berichten: 571
Lid geworden op: 10 feb 2016, 18:22
Ratten: 2vc 1mc
Locatie: Moerbeke-Waas

Re: Mededelingen/nieuwtjes...

Bericht door KimberleyW »

een halve XL kunnen 7ratjes in dus voor vakantie past 8wel en dat is misschien het makkelijkste gezien het andere topic?
Plaats reactie

Terug naar “Forum/opvangzaken”

cron