Mededelingen/nieuwtjes...

Hier vind je alles over forum regels, aankondigingen over de opvang, updates...

Moderator: Medewerkers

Plaats reactie
KimberleyW
Ratfanaat
Berichten: 571
Lid geworden op: 10 feb 2016, 18:22
Ratten: 2vc 1mc
Locatie: Moerbeke-Waas

Re: Mededelingen/nieuwtjes...

Bericht door KimberleyW »

Fijn zowieso ben ik zaterdag of zondag thuis dus dan kom ik hen dat weekend zeker ophalen en anders regel ik dit met mijn mama om hen op te halen. Ik hoop dat het niet nodig is maar maarja gezien de maandelijkse cyclus van abcessen die opduiken :s
Cindy
Mete/petekindje
Berichten: 607
Lid geworden op: 07 nov 2012, 23:14
Locatie: dendermonde

Re: Mededelingen/nieuwtjes...

Bericht door Cindy »

Hoeveel ratjes ziin het?
Ik ben wel weg van s'morgens 7 uur en ben meestal terug thuis rond 17u30.
Slaapzacht Lieve ratjes van me,
Jullie zijn voor altijd in mijn hart!!!
Slaapzacht Ninja en Kuzuri,Martin, Edward en Yvetje mijn coole minihamsters :)
KimberleyW
Ratfanaat
Berichten: 571
Lid geworden op: 10 feb 2016, 18:22
Ratten: 2vc 1mc
Locatie: Moerbeke-Waas

Re: Mededelingen/nieuwtjes...

Bericht door KimberleyW »

Ik ben ook niet vaak thuis en het zal afhangen van de situatie ik hoop geen maar ik heb 2-3risicogevalletjes in 1groep waarbij ik vermoed dat ze abcessen kunnen hebben. De andere verwacht ik niet snel maarja we kunnen nergens zeker van zijn met die pasteurella
Cindy
Mete/petekindje
Berichten: 607
Lid geworden op: 07 nov 2012, 23:14
Locatie: dendermonde

Re: Mededelingen/nieuwtjes...

Bericht door Cindy »

Er kunnen gerust 4 ratjes naar hier komen. Meer zal nie lukken want het zijn ook examens enzo. En 4 kan ik in de kooi steken want heb niet echt plaats voor verschillende duna's te zetten want Bethy durft op de kast te kruipen als we weg zijn.

Als ik andere ratjes heb ondertussen om op te vangen gaat dat mss wel een probleem zijn dan omdat ik geen apart kan zetten...
Slaapzacht Lieve ratjes van me,
Jullie zijn voor altijd in mijn hart!!!
Slaapzacht Ninja en Kuzuri,Martin, Edward en Yvetje mijn coole minihamsters :)
KimberleyW
Ratfanaat
Berichten: 571
Lid geworden op: 10 feb 2016, 18:22
Ratten: 2vc 1mc
Locatie: Moerbeke-Waas

Re: Mededelingen/nieuwtjes...

Bericht door KimberleyW »

Bedankt, we zien wel binnen enkele weken bij wie het van beide wordt. Ik blijf hopen dat er niemand ziek wordt maarja het is realistisch dat er wel gaan zijn :s
Hannelore
Superrat
Berichten: 3916
Lid geworden op: 04 jul 2014, 09:24
Locatie: Diepenbeek

Re: Mededelingen/nieuwtjes...

Bericht door Hannelore »

Cindy schreef:Als ik andere ratjes heb ondertussen om op te vangen gaat dat mss wel een probleem zijn dan omdat ik geen apart kan zetten...
En zelfs als je ze apart kan zetten, zou ik als bacterievrij opvanggezin dat risico niet nemen en proberen bacterievrij te blijven :)
~~ Quinn ~ Quick ~ Quiff~~
Cindy
Mete/petekindje
Berichten: 607
Lid geworden op: 07 nov 2012, 23:14
Locatie: dendermonde

Re: Mededelingen/nieuwtjes...

Bericht door Cindy »

Idd heb er ook al zo over gedacht.
Slaapzacht Lieve ratjes van me,
Jullie zijn voor altijd in mijn hart!!!
Slaapzacht Ninja en Kuzuri,Martin, Edward en Yvetje mijn coole minihamsters :)
KimberleyW
Ratfanaat
Berichten: 571
Lid geworden op: 10 feb 2016, 18:22
Ratten: 2vc 1mc
Locatie: Moerbeke-Waas

Re: Mededelingen/nieuwtjes...

Bericht door KimberleyW »

voor mij is het prima om naar Hjördis te rijden :) . misschien wel een kanttekening we kunnen nooit zeker zijn dat een gezin bacterie vrij is want de bacterie komt heel vaak voor bij ratten maar veroorzaakt normaal niet zo veel schade. deze ratten zijn extreem gevoelig/laag in immuniteit hiervoor idem voor bv mijn ene groepje. maar we moeten idd geen onnodig risico lopen. ik duim nog steeds dat het niet nodig is maar vandaag gaat Brigitte onder de scan om te zien of ze een breuk heeft (zij eet wel papjes met medicatie op dus kan mijn mama doen) en vandaag wordt mijn Lotus ook onderzocht om te kijken of we nu toch gaan opereren of nog niet. 3de keer een vetgezwel in dezelfde oksel, niks kwaadaardige groeit traag maar zij krijgt mega snel abcessen op de operatiewonde/naad dus het is zowieso 2weken erna abcessen uitduwen :s
Cindy
Mete/petekindje
Berichten: 607
Lid geworden op: 07 nov 2012, 23:14
Locatie: dendermonde

Re: Mededelingen/nieuwtjes...

Bericht door Cindy »

Ze zijn welkom maar tis maar dat moest ik ratjes zitten hebben dat ik ze niet apart kan zetten. Omdat zoals ik lees jullie de gezonde ratjes apart zetten of heb ik dat mis? Ik kan wel mijn handen ontsmetten, dat is zeker geen probleem. Maar andere kleren aandoen is geen optie aanagezien ze allemaal indezelfde ruimte zouden staan.
Had er te laat aangedacht dat het andere ratjes mss besmet zouden kunnen raken en ik kan echt nie elke dag of om de 2 dagen naar de dierenarts gaan.

Mij maakt'het niet uit. Zoals hierboven, ze zijn welkom maar heb dus gewoon schrik op besmetting moest ik er andere hebben.
Slaapzacht Lieve ratjes van me,
Jullie zijn voor altijd in mijn hart!!!
Slaapzacht Ninja en Kuzuri,Martin, Edward en Yvetje mijn coole minihamsters :)
KimberleyW
Ratfanaat
Berichten: 571
Lid geworden op: 10 feb 2016, 18:22
Ratten: 2vc 1mc
Locatie: Moerbeke-Waas

Re: Mededelingen/nieuwtjes...

Bericht door KimberleyW »

Ik ga nog even afwachten hoe het loopt met Dropje (en Tomaat en Framboos) maar ik heb de moeilijke beslising gemaakt om mijn eigen dames naar de critter te verhuizen en de huidige franse opvangers naar de royal XL zo verplicht ik mezelf om niet meer uit te bereiden in mijn eigen groep. Zo kan ik met aankomende verbouwingen niet terug gaan adopteren ;). Het zal dan ook 1.5u minder schoonmaken worden en op termijn 2.5u als mijn groep kleiner dan 6 wordt voor ik terug gesetteld ben.
Verlopig verandert er dus niks aan mijn opvangcapaciteit een noodgevalletje/vondeling kan hier zeker nog terecht.
Er kan dus ook deze zomer wel 1 groep vakantieopvang van iemand van jullie hier terecht (boven de Fransjes in de XL dus een 7tal) als dit nog nodig blijkt te zijn.
Plaats reactie

Terug naar “Forum/opvangzaken”

cron