Mededelingen/nieuwtjes...

Hier vind je alles over forum regels, aankondigingen over de opvang, updates...

Moderator: Medewerkers

Plaats reactie
Hannelore
Superrat
Berichten: 3916
Lid geworden op: 04 jul 2014, 09:24
Locatie: Diepenbeek

Re: Mededelingen/nieuwtjes...

Bericht door Hannelore »

Mij stoort het niet echt hoor. Doe maar als je tijd hebt, na al die nestjes mag het wel eens wat minder zijn ;)
~~ Quinn ~ Quick ~ Quiff~~
Poemels
Ervaren rat
Berichten: 318
Lid geworden op: 09 apr 2016, 08:12

Re: Mededelingen/nieuwtjes...

Bericht door Poemels »

Soms moet je gewoon even pas op de plaats nemen, Kaleigh. Ik begrijp het volkomen.
Poemels
Ervaren rat
Berichten: 318
Lid geworden op: 09 apr 2016, 08:12

Re: Mededelingen/nieuwtjes...

Bericht door Poemels »

Even een aanvulling op mijn laatste post bij "vragen over je opvangers": als Kai en Yu geadopteerd zijn, of bij een andere groep kunnen, dan stop ik voorlopig met opvangen. Ik zal het een tijdje aankijken hoe het weer met mijn gezondheid gaat zonder ratjes. Als mijn klachten volledig weg zijn , en ik me heel goed voel qua gezondheid, dan besluit ik volledig te stoppen met het opvangen. Zuur, maar jullie begrijpen het wel, dat weet ik. Ik vind wel andere manieren om Ratopia te blijven steunen :). Alleen zal ik ratjes erg missen!

Momenteel heb ik nog steeds klachten maar is het te doen. Als het erger wordt trek ik aan de bel, en dan is het zaak dat deze lieve ventjes toch naar een ander opvanggezin moeten verhuizen.

Kai laat nog steeds merken als meneer even geen behoefte heeft aan aaitjes en gefriemel door zijn tandjes in je vingers te drukken, maar bijt niet hard, hoor. Zal ik dit in een update vermelden, of schrikt dat af? Of bij adoptie vertellen? Je moet het wel weten hoe je hem kunt benaderen.
Het zijn echte heerlijke, lieve, luie dweilen. Urenlang zitten ze in mijn trui of badjas :loves: . Knarsentanden, rillen, en vingers likken :D . Lopen naar hun toiletje om te plassen of kakjes te doen, zindelijk tot en met dus.
Hannelore
Superrat
Berichten: 3916
Lid geworden op: 04 jul 2014, 09:24
Locatie: Diepenbeek

Re: Mededelingen/nieuwtjes...

Bericht door Hannelore »

Ik had al op het andere topic gereageerd vooraleer ik het hier las. Als je wil dan kan er binnen de opvang wel rekening gehouden worden met jouw wens en dat Kai en Yu dan naar een ander opvanggezin verhuizen van zodra daar plaats is. Dan moet je niet wachten tot ze geadopteerd worden. Tenzij dat sneller gebeurt dan dat ze kunnen verhuizen ;)
Ik begrijp je heel goed, Jolanda! Ik merk ook een heel duidelijk verschil in mijn allergie sinds ik geen extra kooi opvangers heb. Ik neem wel nog dagelijks mijn pilletje, maar dat houdt het onder controle. Anders had ik alsnog slijmen en moest ik soms zelfs thuis blijven omdat mijn sinussen zo vol zaten dat ik amper mijn bed uit kon :S Dat is nu echt veel minder. Als je klachten dan nog erger zijn dan begrijp ik ook dat je helemaal stopt met ratjes. Er zijn grenzen aan alles :)
Fijn dat je de opvang wil blijven steunen, want dat kunnen we altijd gebruiken ;)
~~ Quinn ~ Quick ~ Quiff~~
Poemels
Ervaren rat
Berichten: 318
Lid geworden op: 09 apr 2016, 08:12

Re: Mededelingen/nieuwtjes...

Bericht door Poemels »

Ik kijk het komende tijd nog even aan. Ik heb over 1 week vakantie, 3 weken lang. We hebben nl dat ene huis toch kunnen kopen en gaan daar dan lekker aan de gang. Wat ik wil zeggen, als ik dan last heb van mijn allergie, dan maakt het niet zo veel uit omdat ik dan niet hoef te werken ;) .
Maar, ik weet donders goed dat ik het moment van afstand nemen van ratjes aan het uitstellen ben. Laten we maar hopen dat het meevalt met mijn allergie en dat Kai en Yu bij mij kunnen blijven totdat ze geadopteerd zullen worden.
Kim
Versleten fuzz
Berichten: 1971
Lid geworden op: 21 jan 2013, 19:55
Ratten: 11m
Locatie: heverlee

Re: Mededelingen/nieuwtjes...

Bericht door Kim »

Ik begin terug wat rust in men leven te vinden! De voorbije weker waren de eerste weken waarin ik thuis kwam en echt Gwn een ontspannen avondje kon hebben... ik kan dingen loslaten en als iets niet lukt is het zo... ik heb niet de hele tijd een lijst in men hoofd die aan het roepen is wanneer iets niet lukt etc etc... het komt wel allemaal... ik ben sinds heel lang echt ontspannen en gelukkig... :D
'Alle dieren behalve de mens weten dat het voornaamste doel van het leven is ervan te genieten.'
- Samuel Butler

'Als dieren konden praten, zouden ze onthutst zwijgen.'
- J. Einander
Poemels
Ervaren rat
Berichten: 318
Lid geworden op: 09 apr 2016, 08:12

Re: Mededelingen/nieuwtjes...

Bericht door Poemels »

Wat ontzettend fijn voor je, Kim. Het voelt erg goed om beetje bij beetje uit het dal te kunnen kruipen, die berg op, en er uiteindelijk overheen kunnen :) . Maar blijf het rustig aan doen, luister goed naar je lichaam, en doe alleen datgene wat goed voelt. Veel sterkte, én succes :knuf:
Kim
Versleten fuzz
Berichten: 1971
Lid geworden op: 21 jan 2013, 19:55
Ratten: 11m
Locatie: heverlee

Re: Mededelingen/nieuwtjes...

Bericht door Kim »

Langs de andere kant wat minder goed nieuws :( men papa is vervroegd binnen moeten gaan :'( ik ben echt bang...
'Alle dieren behalve de mens weten dat het voornaamste doel van het leven is ervan te genieten.'
- Samuel Butler

'Als dieren konden praten, zouden ze onthutst zwijgen.'
- J. Einander
Ellen
Versleten fuzz
Berichten: 2332
Lid geworden op: 04 dec 2014, 17:43
Ratten: 2v1c

Re: Mededelingen/nieuwtjes...

Bericht door Ellen »

Oh nee, dat is minder goed nieuws :(
Kan me jouw angst helemaal voorstellen, de eerste keer dat mijn pa binnen moest voor zijn hart kon ik niet meer functioneren.
Hopelijk komt hij er snel boven op!
Hannelore
Superrat
Berichten: 3916
Lid geworden op: 04 jul 2014, 09:24
Locatie: Diepenbeek

Re: Mededelingen/nieuwtjes...

Bericht door Hannelore »

Ik ben blij dat je wat rust hebt gevonden, Kim!
Veel goede moed met je papa x
~~ Quinn ~ Quick ~ Quiff~~
Plaats reactie

Terug naar “Forum/opvangzaken”