Het is nu 17 sep 2019, 03:51

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 01 mei 2018, 20:59 
Alpha rat

Ratten: 9m
Simba woont momenteel samen met Puk bij het opvanggezin haar eigen ratten te Diest.
Simba is binnengekomen op 25 april 2018
.

Achtergrond
Simba vond Puk wel erg leuk, met 13 rittens als gevolg.
Hij zou eerst alleen worden afgestaan, maar nadien werd er besloten om de hele familie excl. 2 rittens af te staan.

Beschrijving
Simba heeft een beetje tijd nodig om zich aan te passen aan een nieuwe situatie. Knuffelen vind hij nog erg spannend, maar met een buikzak leert hij dat het allemaal zo eng niet is.
Simba wordt binnenkort terug geïntroduceerd met Puk (gecastreerd). We hopen dat ze elkaar dan meer kunnen ondersteunen en openbloeien.

Update 3/07/2018
Simba ging enkele dagen geleden op controle bij de dierenarts voor zijn kaakabces. Het is erg goed genezen! De dierenarts was heel tevreden. We houden hem wel nog even extra in de gaten want een kaakabces kan soms snel andere proporties aannemen. Dat willen we natuurlijk vermijden!

Update 17/09/2018
Simba heeft me een drietal weken geleden erg hard gebeten. Wat de oorzaak was weten we helaas niet.
Er was interesse in Puk, Indy en Simba en de mogelijke adoptant was aanwezig om kennis te maken met hen. Indy lag bij de adoptant, Simba lag op mijn arm, plopte, knarste en genoot van de knuffels en aaitjes. Na een tiental minuten beet hij plots meerdere keren erg diep in de ene vinger, om vervolgens bij het lostrekken in een andere vinger te bijten.
Ik heb hem vervolgens terug in de kooi gezet waar hij egelend tegen de zijkant van de kooi schuurde. Twee dagen later kon Simba bij de dierenarts terecht waar hij gecastreerd werd en volledig lichamelijk gecontroleerd werd. Hierbij werd niets gevonden, dus de oorzaak was ook niet lichamelijk te vinden.

Ik wil nog enkele weken wachten met het uitplaatsen van zowel Simba als Puk, om te kijken hoe Simba zal vorderen.

Update 8/12/2018
Het is intussen al even geleden dat Simba plots een grote gedragsverandering heeft doorgemaakt. Hij is volledig onderzocht door de dierenarts, maar er werd toen geen oorzaak gevonden.
Jammer genoeg bijt hij nog steeds en durft hij nog steeds even hard uithalen. Dit resulteerde intussen in een gevoelloze vinger en heel wat gaten in zowel mijn hand als die van mijn vriend.
Het is geen optie om je handen vlot door de kooi te bewegen zonder te weten waar Simba zit.

We zoeken voor Simba en Puk (zij verhuizen enkel samen!) dus een baasje die het niet erg vind om hard gebeten te worden. Er zijn dagen bij dat Simba ons handen wel accepteert. Er zijn echter ook dagen waarbij hij uit een hangmat naar mijn hand vliegt, hij vooraan aan het deurtje staat, een snoepje aanneemt en vlak erna in mijn vel hangt. Er is dus geen patroon in te vinden.

Foto's
05/07/2018
Supporteren voor het WK
Afbeelding

Afbeelding

Lafayette, Sam, Aedán, Nemo, Bubbles, Marlin, Gill, Chocolate, Lotus, Amadeus, Stardust, Cuberdon, Ferrero, Lilly, Haribo, Merry, Vox, Savior, Rapunzel, Pannenkoek

Profiel  

BerichtGeplaatst: 17 sep 2018, 17:26 
Alpha rat

Update!

Lafayette, Sam, Aedán, Nemo, Bubbles, Marlin, Gill, Chocolate, Lotus, Amadeus, Stardust, Cuberdon, Ferrero, Lilly, Haribo, Merry, Vox, Savior, Rapunzel, Pannenkoek

Profiel  

BerichtGeplaatst: 18 sep 2018, 19:19 
Ritten

Hoe is het nu met je vingers?
Sneu ook voor degene die hem had willen adopteren. Nare verrassing ineens. :(

Profiel  

BerichtGeplaatst: 18 sep 2018, 20:16 
Alpha rat

De vinger aan mijn linkerhand heeft enkele dikkere bultjes littekenweefsel, maar doet het oké.
De vinger aan mijn rechterhand kan ik nog steeds niet volledig plooien of strekken, het blijft verdooft en de stukken littekenweefsel veroorzaken schokjes door mijn hand als ik er per ongeluk aan kom. :(
Ik ben langzaam aan mijn vertrouwen aan het terug winnen. :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 08 dec 2018, 17:39 
Alpha rat

Update!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 10 dec 2018, 13:21 
Ritten

Jeetje zeg, wat vervelend dat hij (hard) is blijven bijten, ook na zijn castratie. :(
Misschien zou een verandering van omgeving wel goed voor hem zijn. Samen met Puk natuurlijk (voor haar is hij wél lief, neem ik aan?). Niet dat het aan jou ligt hoor, Hjördis, zo bedoel ik dat absoluut niet, je doet je uiterste best. Maar misschien zijn er te veel triggers waar hij nerveus van wordt en zou hij beter op zijn gemak zijn op een plek waar bijvoorbeeld geen andere mannen zijn.
Ik vind het wel heel knap dat je blijft proberen en je niet laat afschrikken. Maar dit is voor jullie allemaal niet leuk. :knuf:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 27 maart 2019, 16:06 
Alpha rat

Simba is omwille van zijn gezondheid en zijn aanhoudende gedragsproblemen een metekindje geworden.
Hij mag samen met zijn vriendinnetje Puk de rest van zijn leventje in mijn groep doorbrengen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur