Het is nu 20 mei 2019, 23:32

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 11 dec 2017, 02:40 
Alpha rat

Ratten: 9m
Sue woont als enigste opvangertje in een groep met eigen ratjes bij Hjördis te Diest.
Ze is binnengekomen op 10/12 en kan dus pas geadopteerd worden vanaf 1/01/18
.

Achtergrond
De meisjes werden begin 2017 aangekocht als jongens bij een "goede fokker". Ze waren echter niet tam en het baasje gaf het na enkele maanden op.

Een grote groep is zeer belangrijk voor Sue, ze kan niet geplaatst worden in een groep van 2 à 3 ratten.

Medische beschrijving
Sue bloedde 26 januari uit haar vagina. Ze is daarom 27 januari gecastreerd, hierbij zijn de baarmoeder en eierstokken verwijderd.

Beschrijving
Sue vind de nieuwe situatie wel erg spannend. Toen ik haar vanmiddag uit het vervoersbakje wilde nemen, werd al snel duidelijk dat ze compleet in paniek was. Arm meisje. :(
Ik nam een doekje om haar op te nemen zodat het iets minder eng was voor haar. Ze vond het zo spannend dat ze hierbij door het hangmatje heeft gebeten. :(

Sue en haar zusje zullen de komende dagen even op hun positieve mogen komen. Vervolgens gaan we intensief met hun werken om hen over hun angsten te krijgen. Veel geduld, aandacht, babbelen langs de kooi en vooral veel liefde moeten er voor zorgen dat ze leert dat mensen niet eng zijn.

Update 29/12/17
Ik merkte dat de meisjes in de halve royal zich enorm terugtrokken. Drinken werd er amper gedaan, eten verdween heel langzaam en ik zag amper tot nooit beweging in hun kooi. Sue heeft me enkele keren gebeten toen ik een snoepje voor de hangmat hield.
Daarom heb ik besloten om de zusjes te introduceren met mijn ratten, een groep aandachtsgeile jongens en meisjes (allemaal gecastreerd ;) ). Ik merk nu, na enkele dagen, dat ze al loskomen. Ze komen uiteraard nog niet naar me toe, maar verstijven al niet meer als ik met mijn hand in de duna zit, blijven niet meer in een hoekje zitten en ze durven eten en drinken. We zetten samen, langzaam, kleine stapjes vooruit. :pom:

Update 9/01/18
Sue is intussen succesvol geïntroduceerd in mijn eigen groep! :D
Als ik in de kooi bezig ben, of ik hang half in de kooi, dan komt ze altijd eens een kijkje nemen. Ze is altijd het eerste ratje dat proeft aan mijn vingers, soms eens wat harder maar ze bijt niet meer! :dance:
Opnemen is nog niet aan de orde, maar we gaan stapje voor stapje vooruit!

Update 21/02/18
Snoepjes aannemen doet ze geregeld als ze in de grote groep kan 'verdwijnen', dus enkel als er al twee of meerdere ratten aan de snoepjespot staan. Zo valt zij niet op en kan ze met een gerust hart haar lievelingssnoepje uitkiezen. Als de deuren open gaan komt ze al eens kijken wat er te doen valt en durft ze zeer voorzichtig een stapje buiten haar vertrouwde kooi te zetten. Sue is bijna klaar om naar een nieuw, begripvol baasje te verhuizen. <3

Update 21/04/18
Sue is langzaam maar zeker aan het bijdraaien.
Oppakken gaat makkelijker, maar het is nog steeds niet aangenaam voor haar. Meestal neem ik haar dus op bij het proper maken van de kooi en zet ik haar meteen in de duna of in een buikzak. Zo is het voor haar oké. Lang opnemen wilt ze niet, knuffelen is ook niet noodzakelijk.
De kooi staat in de living en wordt elke avond even omgedraaid en open gezet. Op die manier kan ze op de zetel wanneer zij dat wilt en daar is ze erg tevreden mee. Het is spannend, maar als ze ziet dat er andere ratjes voorop gaan, volgt ze.
Een grote groep is zeer belangrijk voor haar. Op die manier is de aandacht niet op haar gericht en kan zij de schaduw in de groep zijn die ze wilt zijn. :)
Sue zal niet snel naar het deurtje komen als er niet al enkele ratten staan. Pas wanneer er anderen zijn die mijn aandacht krijgen, komt haar neusje te voorschijn en komt ze langzaam kijken. :love:

Foto's
Afbeelding

18/02/18
Afbeelding
Afbeelding

Lafayette, Sam, Aedán, Nemo, Bubbles, Marlin, Gill, Chocolate, Lotus, Amadeus, Stardust, Cuberdon, Ferrero, Lilly, Haribo, Merry, Vox, Savior, Rapunzel, Pannenkoek

Profiel  

BerichtGeplaatst: 29 dec 2017, 15:20 
Alpha rat

Update!

Sue is nu ook gecastreerd omdat ze bloedde uit haar vagina.

Lafayette, Sam, Aedán, Nemo, Bubbles, Marlin, Gill, Chocolate, Lotus, Amadeus, Stardust, Cuberdon, Ferrero, Lilly, Haribo, Merry, Vox, Savior, Rapunzel, Pannenkoek

Profiel  

BerichtGeplaatst: 09 jan 2018, 00:23 
Alpha rat

Update!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 21 feb 2018, 14:54 
Alpha rat

Update en foto's!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 21 apr 2018, 08:42 
Alpha rat

Update!

Een grote groep is zeer belangrijk voor Sue, ze kan niet geplaatst worden in een groep van 2 à 3 ratten. Zoveelste meer ratten, zoveelste aangenamer voor haar.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 08 dec 2018, 17:31 
Alpha rat

Sue wordt omwille van haar leeftijd en haar karakter een metekindje.
Nu kan ze op zoek gaan naar haar eigenste meters en/of peters. :love:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur